Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JMCF
    Stiller du tuneren på Auto så ordner den alt dette selv. Jeg har den koblet opp til en Pioneer KRP-500M som også veksler alle skjerminnstillinger automatisk i samsvar med det input-signalet den mottar, og da blir resultatet 100% optimale innstillinger hver gang jeg bytter kanal og avhengig av hvilken kvalitet kanalen sender på.
    Jeg anbefaler deg å prøve native oppløsning i tuneren. Da går bildet urørt gjennom tuneren til TVen. Pioneeren gjør en mye bedre jobb med å skalere opp bildet enn Technisat tuneren. Du vil se en klar forskjell på SD kanalene, de blir skarpere.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for oppgradering av firmware over 1 grad vest? Så i et tidligere innlegg at dette ville bli implementert i den skandinaviske versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger denne? Fant ikke så mange norske steder på google

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    hitronics.no

De er meget dyktige! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tveco.no
    Skedsmokoreset rett utenfor Oslo:-D

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tveco er jo ikke interessert i å selge. Bestillte derfra, og Werner lovte å sende samme dag. Det brøt han glatt, så jeg tok min fra Sverige. Ser i en annen tråd her idag at de ikke kunne vente 10 minutter etter åpningstiden på en som skulle cashe en technisat, så den forhandleren er ikke å anbefale........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Tveco er jo ikke interessert i å selge. Bestillte derfra, og Werner lovte å sende samme dag. Det brøt han glatt, så jeg tok min fra Sverige. Ser i en annen tråd her idag at de ikke kunne vente 10 minutter etter åpningstiden på en som skulle cashe en technisat, så den forhandleren er ikke å anbefale........

Nå hender det at man har andre avtaler etter butikktid å ta hensyn til....og da kan det hende at du ikke er den enste i verden den dagen....kanskje du kunne ha gjort avtale en annen dag eller kanskje du kunne ha holdt deg til butikktider en annen dag...
    så den kommentaren var skikkelig seriøs....men du er sikkert klar over at i Sverige er det 1 års garanti og i Norge er det 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett...så da har du sikkert gjort en god handel...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olew
    Nå hender det at man har andre avtaler etter butikktid å ta hensyn til....og da kan det hende at du ikke er den enste i verden den dagen....kanskje du kunne ha gjort avtale en annen dag eller kanskje du kunne ha holdt deg til butikktider en annen dag...
    så den kommentaren var skikkelig seriøs....men du er sikkert klar over at i Sverige er det 1 års garanti og i Norge er det 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett...så da har du sikkert gjort en god handel...
    Det har du rett i Ole. Bedre rettigheter her i landet er et faktum, og jeg liker å se de som jeg kjøper fra rett inn i øynene og betaler gladelig ekstra for det.

Jeg er forøvrig den personen som akkurat ikke rakk innom for å kjøpe, og jeg kan love deg at jeg ikke følte meg velkommen av vedkommende som sikkert var stresset for å rekke barn i barnehage, MEN jeg fikk et soleklart intrykk av at dette var IKKE deres hovedgeskjeft og at jeg ikke var den typen kunde som de ønsket seg. Jeg ble IKKE uhøflig behandlet, men det var en så klar og tydelig "haha, klokka er 10 på 4, du kan ikke regne med at noen er her da vettu" følelse i alt han sa at jeg fikk avsmak.

En ting jeg ALDRI gjør er å handle hos noen som jeg ikke føler meg velkommen hos, da betaler jeg heller dobbelt hos noen som i det minste klarer å late som om de forsøker å gjøre et godt intrykk.

Tidligere på dagen hadde jeg ringt til tveco for å høre om dette var en butikk som jeg kunne besøke eller ikke for å snakke satellitt tuner, tro det eller ei, men dama i telefonen klarte ikke å svare meg på dette, og insisterte på å sette meg over til parabolinstallatørene (som ikke svarte) helt til samtalen ble brutt - veldig hendig timing for henne, men jeg kan ikke se bort fra at noe kan ha skjedd rent teknisk med telefonsamtalen.

Jeg gjorde en liten bakgrunnssjekk på selskapet før jeg reiste utover (Det gjør jeg alltid med "ukjente" butikker) og ser jo at tveco er 90% eid av Tantech Norge, Ole, der du er listet som salgssjef. Da er det kanskje greit at du får litt tilbakemelding på at gutta dine i skedsmo ikke hjelper deg med resultatene. (Ikke det at jeg tror salg av tunere i utgangspunktet er en stor del av geskjeften til tveco)

- når jeg spurte tveco mannen om det fantes andre butikker med samme varer i eller rundt Oslo fikk jeg den vante "vet ikke" istedenfor en klar "nærmeste butikken vår er her: XXX som han BURDE ha sagt når han i praksis helfinansieres av importøren sin.

Forøvrig, når du har butikk på Kløfta så kan det være fornuftig å ha en åpningstid som lar folk rekke innom ETTER jobb - tipper dere taper mye peng på at dere har stengt når de som har inntekt kommer hjem fra jobb.. Dere har jo ikke engang lørdagsåpent???

Jeg støtter derfor begrepet "useriøs" om tveco i forhold til det å selge tunere til privatpersoner. Dette er helt klart "brysomt" og ikke noe de ønsker å bruke tid på.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du HELT rett i, MEN nå ringte jeg Tveco og snakket med Werner for å klare opp i endel ting jeg lurte på angående tuneren. Da jeg fikk de svarene jeg ønsket, var mitt siste spørsmål : Hvis jeg legger inn bestilling når vi avslutter samtalen, vil tuneren bli sendt idag? Svaret var et ubetinget JA, ikke noe men eller hvis. Klokka var da ca. 11.00. Angående reklamasjon og garanti, greit nok. Dette ble IKKE gjort for å spare penger, men av prinsipp. Driver du butikk må du holde ord, hvis ikke mister du kunder. Ringte forøvrig dagen etter for å spørre hvorfor den ikke hadde blitt sendt som avtalt, fikk ikke noe godt svar på det, men et forslag om at de kunne sende den som pakke "over natt", noe jeg aksepterte. Når jeg så sjekket visakortet og så at den " ekstraservicen" hadde de belastet meg for uten å si fra ble tuneren avbestillt umiddelbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, sånn kan man ikke drive forretning. Jobber selv i butikk, og vet veldig godt hvor viktig det er å ta vare på kundene. Spesielt slik det er i dag, hvor man er et tastetrykk unna å få den samme varen, litt billigere. Verden er liten, og det er veldig mange som kriger om de samme kundene.

Det er helt tydelig at det jobber folk i den butikken der som ikke bør jobbe i butikk. De ser ikke kunden som viktig, det er den største feilen man kan gjøre.

Men åpnignstidene tyder på at ikke det er kundene i butikken som denne forretningen lever av. Vi har åpent til kl.20 på hverdager, og har i gjennomsnitt ca. 300 betalende kunder hver dag. Og det største trykket har vi fra ca kl. 17 til 19.
    Folk trenger å komme seg hjem fra jobb, gjerne spise litt middag, for så å dra ut med sin bedre halvdel for å shoppe. Du ligger dårlig an hvis du stenger kl. 16 for å si det mildt.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med et svar fra olew på de tre overstående innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i Ole. Bedre rettigheter her i landet er et faktum, og jeg liker å se de som jeg kjøper fra rett inn i øynene og betaler gladelig ekstra for det.

Jeg er forøvrig den personen som akkurat ikke rakk innom for å kjøpe, og jeg kan love deg at jeg ikke følte meg velkommen av vedkommende som sikkert var stresset for å rekke barn i barnehage, MEN jeg fikk et soleklart intrykk av at dette var IKKE deres hovedgeskjeft og at jeg ikke var den typen kunde som de ønsket seg. Jeg ble IKKE uhøflig behandlet, men det var en så klar og tydelig "haha, klokka er 10 på 4, du kan ikke regne med at noen er her da vettu" følelse i alt han sa at jeg fikk avsmak.

En ting jeg ALDRI gjør er å handle hos noen som jeg ikke føler meg velkommen hos, da betaler jeg heller dobbelt hos noen som i det minste klarer å late som om de forsøker å gjøre et godt intrykk.

Tidligere på dagen hadde jeg ringt til tveco for å høre om dette var en butikk som jeg kunne besøke eller ikke for å snakke satellitt tuner, tro det eller ei, men dama i telefonen klarte ikke å svare meg på dette, og insisterte på å sette meg over til parabolinstallatørene (som ikke svarte) helt til samtalen ble brutt - veldig hendig timing for henne, men jeg kan ikke se bort fra at noe kan ha skjedd rent teknisk med telefonsamtalen.

Jeg gjorde en liten bakgrunnssjekk på selskapet før jeg reiste utover (Det gjør jeg alltid med "ukjente" butikker) og ser jo at tveco er 90% eid av Tantech Norge, Ole, der du er listet som salgssjef. Da er det kanskje greit at du får litt tilbakemelding på at gutta dine i skedsmo ikke hjelper deg med resultatene. (Ikke det at jeg tror salg av tunere i utgangspunktet er en stor del av geskjeften til tveco)

- når jeg spurte tveco mannen om det fantes andre butikker med samme varer i eller rundt Oslo fikk jeg den vante "vet ikke" istedenfor en klar "nærmeste butikken vår er her: XXX som han BURDE ha sagt når han i praksis helfinansieres av importøren sin.

Forøvrig, når du har butikk på Kløfta så kan det være fornuftig å ha en åpningstid som lar folk rekke innom ETTER jobb - tipper dere taper mye peng på at dere har stengt når de som har inntekt kommer hjem fra jobb.. Dere har jo ikke engang lørdagsåpent???

Jeg støtter derfor begrepet "useriøs" om tveco i forhold til det å selge tunere til privatpersoner. Dette er helt klart "brysomt" og ikke noe de ønsker å bruke tid på.

Hei igjen...
    Ja, jeg takker for tilbakemelding. Jeg kan jo bare beklage på det stekeste at du opplevde en slik behandling. Om man er opptatt den dagen hadde sikkert gått an å funnet en dag som passet, og det burde selger ha informert om.
    Så jeg skjønner deg etter det du skriver.....får bare håpe at du slipper slik behandling en annen gang. På godt og vondt er vi jo bare mennesker alle sammen, og har man en litt dårlig dag hender det kanskje at man sier ting litt galt...eller slikt at det kan oppfattes litt annerledes enn det var ment.
    Vi som driver i salg er jo avhengige av "kunden" så det er viktig å behandle kunden med respekt.
    Får i alle fall håpe du blir fornøyd med produktet, og ta jeg kontakt med meg om det er noe jeg kan bidra med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Det har du HELT rett i, MEN nå ringte jeg Tveco og snakket med Werner for å klare opp i endel ting jeg lurte på angående tuneren. Da jeg fikk de svarene jeg ønsket, var mitt siste spørsmål : Hvis jeg legger inn bestilling når vi avslutter samtalen, vil tuneren bli sendt idag? Svaret var et ubetinget JA, ikke noe men eller hvis. Klokka var da ca. 11.00. Angående reklamasjon og garanti, greit nok. Dette ble IKKE gjort for å spare penger, men av prinsipp. Driver du butikk må du holde ord, hvis ikke mister du kunder. Ringte forøvrig dagen etter for å spørre hvorfor den ikke hadde blitt sendt som avtalt, fikk ikke noe godt svar på det, men et forslag om at de kunne sende den som pakke "over natt", noe jeg aksepterte. Når jeg så sjekket visakortet og så at den " ekstraservicen" hadde de belastet meg for uten å si fra ble tuneren avbestillt umiddelbart.
    Hei Jano. Du fostår sikkert at jeg ikke kan kommentere denne personlige saken som jeg ikke kjenner til heller. Men det ser ut som det har vært litt feil kommunikasjon her. Stemmer det sånn du sier kan jeg jo forstå deg, men nå har jo alle saker 2 sider, og jeg kjenner ikke denne saken fra begge sider. Du er sikkert også enig i at så direkte personlige saker ikke er noe pent å diskutere for åpent fora. Men som jeg skrev i det andre inlegg, en hver kunde trenger å bli respektert og behandlet på en vennlig og seriøs måte. Skulle det være noe i kortene som kunden holder skult, f.eks av økonomisk art så skal selger informere om kundens muligheter på en seriøs måte og igjen, vise respekt. Har du opplevd noe annet , kan jeg ikke annet en beklage det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Huff, sånn kan man ikke drive forretning. Jobber selv i butikk, og vet veldig godt hvor viktig det er å ta vare på kundene. Spesielt slik det er i dag, hvor man er et tastetrykk unna å få den samme varen, litt billigere. Verden er liten, og det er veldig mange som kriger om de samme kundene.

Det er helt tydelig at det jobber folk i den butikken der som ikke bør jobbe i butikk. De ser ikke kunden som viktig, det er den største feilen man kan gjøre.

Men åpnignstidene tyder på at ikke det er kundene i butikken som denne forretningen lever av. Vi har åpent til kl.20 på hverdager, og har i gjennomsnitt ca. 300 betalende kunder hver dag. Og det største trykket har vi fra ca kl. 17 til 19.
    Folk trenger å komme seg hjem fra jobb, gjerne spise litt middag, for så å dra ut med sin bedre halvdel for å shoppe. Du ligger dårlig an hvis du stenger kl. 16 for å si det mildt.

Hei Zebulon.
    I helhet selvsagt enig med deg. Nå er det viktig å skille mellom butikk og butikk i Norge, siden vi har inført forskjellige type butikker, som storkjøp, diverse markedet etc. Det finnes også butikke som kanskje i 90% av driften rettes til bedrifter eller organisasjoner som også har "vanlig" kontortider de retter seg etter. Da må man respektere at en butikk har åpningstid fra 9.00 til 16.00. Det er ingen lov eller krav til at alle butikker skal bli såkalte "Markeder". Det kan oppleves som firkantet at en butikk har åpningstider, men sånn må vi jo forholde oss til mange butikker/verksteder etc. sånn er det bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss alle være enige i at vi skal respektere hverandre på en seriøs måte, og at alle har den frihet til å handle der de selv føler de blir respektert.
    Så holder vi en hver videre diskusjon på et tekniskt nivå, hvor alle kan føle at de får interessante innspill om sitt produkt og brukerområde.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tveco.no
    Skedsmokoreset rett utenfor Oslo:-D
    Da kan kanskje du Olew fotelle oss kunder hvem dere har avtale med anng. salg av deres produkter.

Hvilke butikker selger Technisat HD-S2x ???
    :-)

Det må vel være andre der ute foruten hitronics.no og tveco?
    Denne er tross alt Årets mottaker i Europa, som har kommet i Nordisk versjon.

Har dere avtale med butikkjeder?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal selvsagt fortelle litt om vårt forhold til den elektriske bransjen i Norge. TANTEC Norge AS i likhet med hitronics.no kan vi selge til alle elektriske butikker i Norge som driver med brunevarer. TANTEC Norge AS har ingen kjedeavtaler, men vi selger i dag til både Elkjøp butikker, Expert butikker, Coop butikker og butikker som er med i Euronics. Disse kjede butikkene kan bestille varer av leverandører om ikke har avtaler om disse leverandørene har varer som ingen andre leverandører har. Dog er det i dag bestemmeler i kjedeavtalene begrenser butikkenes frihet til å kjøpe av andre leverandører til en prosent av butikkens omsetning. Men vi opplever ikke det som den største årsak til at ikke alle butikker i dag fører Technisat HD S2. Jeg kan fortelle dere at jeg har solgt satellitt anlegg til Radio og TV branjen i Norge siden 1988, og det som satte en stopper for leverandører og produsenter å komme med spennende produkter var at operatørene som Canal Digtal og Viasat begynte å kjøpe opp anlegg selv, og begynte og selge disse til bransjen. De styrte butikkenes fortjeneste og tvang butikkene til å nesten bare stå for distribusjon og motta en liten fortjeneste direkte fra operatør for denne jobben, kalt provisjon. Operatørene ønsket nemlig å selge satellitt anlegg som var sponset av operatør mot 1 års binding for forbruker, dette ga forbrukerene et anlegg til KUN Kr 1.- Dette har dere sikker alle sett. Videre så forlanger ikke Canal Digital noe betalt fra butikkene når de bestiller, altå de driver en form for kommisjonssalg, hvor butikkene får sin fortjeneste fra Canal Digital når de har solgt anlegget. Dette gjør at butikkene kan bestille opp alt fra 1 anlegg til 50 anlegg uten at det koster dem ett rødt øre. Dere forstår sikkert da, at butikkene synes dette er interessant, men det går selvsagt utover forbrukers mulighet til å få velge mellom mange spennende produkter. Så er butikkene blitt så bortskjemte med dette at kanskje 80-90% av butikkene i Norge selger kun disse produktene, men det ingen ting i veien for at de bestiller varer fra f. eks TANTEC eller hitronic. Noen butikker selger andre produkter enn Kr 1,- produkter da de ønsker å vise publikum at de har kunnskaper om Europa pakker med 4 hoder, eller at de har spennende produkter som takler mer enn K. 1,- produktene fra operatørene. Nå bor jo dere som er her inn på forskjellige plasser av landet, men jeg kan nevne at alle 4 butikkene til Strandberg Elektro AS, Bergen Radio og Antenneservice, City Radio & Tv service i Trondheim, Ness & Lind i Harstad, Vennesla Euronics, Bjørns Radio og TV i Flekkefjord, CB Lyd & Bilde i Tønsberg, Bøhmer Radio og Elektrisk i Kongsberg, PEK i Drammen, Euronics Halden og mange flere, er butikker som fremdeles har faglig stor kompetanse og som selger andre produkter enn bare Kr 1,- produkter, men det er ikke sikkert de til en hver tid har produkter til Kr. 8-9000,- på lager, da som dere sikkert forstår, de produktene har lavere omløpshastighet. Altså butikkene er forsiktige med å brenne inne med så dyre produkter. Kr 1,- produkter som de ikke har betalt fem øre for, er det jo ikke noe problem å ha på lager i bøtter og spann, og det koster dem jo ikke noe om det markedet plutselig ble borte. Sånn er bransjen blitt etter at operatørene som egentlig selger kanaler, har begynt å ta hele styringen på hva som skal selges av satellitt anlegg på det Norske markedet. Dette er også årsaken til at vi i Norge ser alt for få spennende produkter i butikkene. Det finnes jo egentlig mange produkte folk kunne ha valgt mellom, som Technisat, Dreamboks, Samsung, Digiality og mange flere. Så kjære alle lesere av dette forum, det er ikke vi leverandører som ikke vil selge, men operatørene driver et rent mafia spill hvor de forlanger at butikkene kun skal selge de satellitt motakerene de selger, for at de skal få provisjon på salg av kanaler og i det hele tatt for at de skal få kort så forbrukerene kan se noen kanaler i det hele tatt. Kortene er i dag bundt opp til en mottaker som er godkjent og solgt av operatørene i landet. Sånn er det faktiskt blitt i Norge i dag, og ingen politiker har greid å stoppe dette. Kanskje fordi det tross alt går mange penger inn i statskasse ved at operatørene genererer ganske stort salg av satellitt anlegg med sine store kampanjer, hvor folk tror de får anlegget til Kr 1,- og i mange tilfeller også gratis montert. Det forbrukerene får som de kanksje ikke tenker på, er en alt for stor regning på bruken. Altså månedsabonnementet er alt for dyre i forhold til hva det burde ha kostet, for et sted må jo operatørene ta inn penger for å kunne sponse nye forbrukere med kr. 1,- anlegg...., nemlig, forbrukerene som betaler år 1....år 2....år 3 for sitt abonnement til Canal Digital og Viasat er de som dekker denne sponsingen. En sponsing som operatørene forlanger at kun kan brukes på de produktene de selv selger. Dette er noe vi kan like eller ikke, men slik er faktisk markedet blitt. Så de forbrukerene som har lyst til å kjøpe andre og mer spennende produkter er begrenset til de forbrukerene som har gamle abonnementskort som ikke er låst til en spesifik tuner. Og disse kortene blir det stadig ferre av da det ikke selges slike kort lenger og mange forbrukere med disse kortene kanskje ikke vet hvor "gull verdt" disse kortene er.
    Håper dere som leser dette er blitt noe klokere og forstår nå at Radio og TV bransjen ikke er så objektiv lenger som den var, men rett og slett styrt av operatørene i ren mafia stil.

Nå har jeg gått langt utover å diskutere tekniske ting om produkter, så nå er dette sagt, jeg vil ikke svare på flere spørsmål i denne retningen eller som tidligere skrevet, spørsmål som går på personer etc. Om det er noen som trenger mer utredning så får de sende meg mail eller ringe og ta en prat på telefon. Mine kommentarer i dette fora vil fra nå være av ren informasjon om produkter, service, håndtering, etc. I motsatt fall så ser jeg meg nødt til å melde meg ut av dette fora, uten at det skal være trussel eller straff til noen eller noens spørsmål, men jeg synes dette fora bør holde seg til sak. ok?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, har du hørt om avsnitt Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Olew!
    Du sier at "gamle" kort som ikke er låst til tuner er gull verdt.Hva skjer når det kortet blir byttet til et nytt.Canal Digital kan vel ikke tvinge meg til å kjøpe deres godkjente tuner,pga pairing?
    Har en Force 1199 som er klar for utskifting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Hei Olew!
    Du sier at "gamle" kort som ikke er låst til tuner er gull verdt.Hva skjer når det kortet blir byttet til et nytt.Canal Digital kan vel ikke tvinge meg til å kjøpe deres godkjente tuner,pga pairing?
    Har en Force 1199 som er klar for utskifting.
    Canal Digital ønsker at alle deres kunder skal ha en så kalt pairing-tuner, hvor kortet er bundet til en spesifik mottaker. Du kan jo sikkert tenke deg hvorfor.
    Dette gjør at du ikke får kortet til å fungere i en annen mottaker selv om den ha Conax innebygget. Derfor, har du et "gammelt"kort...fra 2 år og elder må du aldri gi det fra deg deg. Forlang at du skal ha en tilsvarende kort om du noen gang må ha et erstatningskort. Du vil i motsatt fall bli bundet til en mottaker som har begrensninger utover å se på Canal Digital sin kanaler. De vil ikke at du skal se på noe annet, og det er det Canal Digital som skal få lov til å bestemme....over deg.

Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •