Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 577
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Nettopp, og det er den som blir mest brukt. Veldig irriterende at ikke den holder seg på semme kanal når man blar i epg på denne måten.

Joda, jeg ser den. Men vi er nå allikevel blant de mange som kjøper Her & Nå hver uke og bruker det som vår hovedkilde for programoversikt, og da er egentlig EPG bare et suplement for de kanalene som ikke omfattes i bladet. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JMCF
    Joda, jeg ser den. Men vi er nå allikevel blant de mange som kjøper Her & Nå hver uke og bruker det som vår hovedkilde for programoversikt, og da er egentlig EPG bare et suplement for de kanalene som ikke omfattes i bladet. :wink:
    Du skal leite lenge for å finne sånne sladderblad i dette huset

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lnb

hei.jeg vet at dere snakker ikke om lnb-er eller noen ligende men siden folk diskuterer bare her jeg er nød til å spøre dere hvilken lnb bør jeg kjøpe? jeg har en ALPS 0,3 db men ikke fornoyd med det. når er dårlig vær mister jeg signal. jeg har kjøpt lnb beskyttelse men likevel har lyst å bytte lnb med en som er bedre. det er mange forsjellige på market fra 100 opp lit 500 kr. hvilken er garantert bra, tåler nordiske forhold, har rimelig pris? tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! jeg har noen spørsmål. Har i dag antenne med 4 twin lnb (1w,5ø, 13ø og 19ø) og to switcher og to tunere. Hvis jeg kjøper meg en Technisat Digicorder HS S2 PVR, og kobler inn begge antennekablene til denne, vil Tecnisat tuneren klare å styre switcher osv? Vil denne tuneren laste kanaler fra alle posissjoner som min gamle Force tuner gjør?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rule-h-78
    hei.jeg vet at dere snakker ikke om lnb-er eller noen ligende men siden folk diskuterer bare her jeg er nød til å spøre dere hvilken lnb bør jeg kjøpe? jeg har en ALPS 0,3 db men ikke fornoyd med det. når er dårlig vær mister jeg signal. jeg har kjøpt lnb beskyttelse men likevel har lyst å bytte lnb med en som er bedre. det er mange forsjellige på market fra 100 opp lit 500 kr. hvilken er garantert bra, tåler nordiske forhold, har rimelig pris? tusen takk
    Det er ikke kjempestor forskjell på Lnbene, men styr unna de billigste.
    Det skal være oppgitt SNR på dem det er denne som er avgjørende for hvor bra den er.
    Problemet ligger mere på ustabil tallerken/avstiving, rett innstilt tallerken, ting som skjermer for signalet. Måtte felle et tre en gang da TV3 forsvant på våren når bladene spratt ut...

Limer inn en svensk artikkel vedrørende SNR

Det pratas om att brustalet för ett LNB skall vara så lågt som möjligt, vilket är rätt men många leverantörer uppger värden som inte kan uppnås i verkligheten. Om de bästa transistorer, som finns idag, används så har de som lägst 0,35 dB egenbrus. Missanpassning i ingångsteget är 0,2 dB brus. Efterföljande förstärkarsteg ger 0,2 dB brus. På grund av toleranser i produktionen så kan brustalet skilja beroende på frekvens.

Detta ger 0,35 + 0,2 + 0,2 = 0,75 dB

Alltså kan knappast ett LNB idag ha lägre brustal än 0,75 dB. Det kan vara bra att veta vid diskussion med kund. Apls uppger ett brustal mellan 0,7-0,9 dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Hei! jeg har noen spørsmål. Har i dag antenne med 4 twin lnb (1w,5ø, 13ø og 19ø) og to switcher og to tunere. Hvis jeg kjøper meg en Technisat Digicorder HS S2 PVR, og kobler inn begge antennekablene til denne, vil Tecnisat tuneren klare å styre switcher osv? Vil denne tuneren laste kanaler fra alle posissjoner som min gamle Force tuner gjør?
    Yes sir

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes sir
    Supert Da er det på tide å pensjonere min gamle Force 1198S, har egentlig bestillt Canal Digital sin PVR, og hadde tenkt å ha Forcen koblet opp ved siden av. Men har hatt en "bad feeling" at jeg ikke blir fornøyd med denne tuneren til CD. Jeg har derfor bestemt meg for og ikke pakke ut CD tuneren når den kommer, sender den i retur med det samme og bestiller en Technisat Digicorder HS S2 PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Jeg har derfor bestemt meg for og ikke pakke ut CD tuneren når den kommer, sender den i retur med det samme og bestiller en Technisat Digicorder HS S2 PVR.
    Det kommer du ikke til å angre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funger text-tv på denne tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man får motorstyring til å funke?
    Har aktivert Diseq.Motoren støtter Diseq1.2.
    Har prøvd alle innstillinger i LNB-menyen.Har Triax quadro lnb. Ifølge manualen skal det være en "Antenna Settings"(side 80) men den har ikke jeg sett noe til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. I Lnb menyen velger man satposisjon f.eks 19øst,
    så velger man motorstyring i nedfallsmenyen.Det var litt vanskelig
    forklart i manualen. Ellers er dette en suveren tuner.Ikke noe heng eller annet tull etter 3 dager,bank i bordet ) Pvr funker som en drøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste 2 dager har alle NRK's distriktskanaler ikke blitt vist.
    Følgende melding kommer opp: "Program is scrambled Conditional Acess:
    Conax(b00)". Men NRK 2 og 3 funker.

NRK Reserve funker. Noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen hadde jeg satt "Quick Start" pga jeg var lei når jeg valgte epg så lasta den ned epg hver gang jeg var innom der.

Når jeg valgte normal oppstart, da fikk jeg inn NRK 1 Distrikt som vanlig.
    Så da vet dere det.

Men dette er en svakhet. Hvem skal man skylde på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    I menyen hadde jeg satt "Quick Start" pga jeg var lei når jeg valgte epg så lasta den ned epg hver gang jeg var innom der.

Når jeg valgte normal oppstart, da fikk jeg inn NRK 1 Distrikt som vanlig.
    Så da vet dere det.

Men dette er en svakhet. Hvem skal man skylde på?
    Jeg brukte også quick start til å begynne med, men fant fort ut at denne tuneren trenger å bli slått helt av en gang i blant for å fungere skikkelig. Så nå er det normal oppstart som gjelder, så får jeg heller bare vente de få sekundene det tar å laste epg hver gang tuneren har vært avslått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte også quick start til å begynne med, men fant fort ut at denne tuneren trenger å bli slått helt av en gang i blant for å fungere skikkelig. Så nå er det normal oppstart som gjelder, så får jeg heller bare vente de få sekundene det tar å laste epg hver gang tuneren har vært avslått.
    Hva mener du med "denne tuneren trenger å bli slått helt av en gang i blant for å fungere skikkelig".

Bør man slå den av som å trekke ut strømmen over natten?

Ser på nett at det finnes nyere software enn hva tuneren min har.
    Men når jeg starter "se etter ny software" får jeg at jeg har siste.

Nå er nyeste fra oktober-2008. Har det ikke kommet noe nytt siden da?

Tenker tilbake på Force-tiden da kanal og software oppdateringer kom sånn ca hver måned.

Men uansett,Tecnisat må ordne opp med EPG som nevnt,for det er viktig.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "denne tuneren trenger å bli slått helt av en gang i blant for å fungere skikkelig".

Ser på nett at det finnes nyere software enn hva tuneren min har.
    Men når jeg starter "se etter ny software" får jeg at jeg har siste.

Nå er nyeste fra oktober-2008. Har det ikke kommet noe nytt siden da?

Tenker tilbake på Force-tiden da kanal og software oppdateringer kom sånn ca hver måned.

Men uansett,Tecnisat må ordne opp med EPG som nevnt,for det er viktig.
    Min har software: 2.35.13.1(1106)UL2.6-0 BL255

Dette tror jeg du har også.
    Dette er den nyeste til HD-S2X
    Den du finner på sidene til technisat er beregnet på HD-S2, altså uten X.

Den er uten den spesielle epg software som X har, og med annen språkpakke etter hva jeg har forstått, den vil heller ikke virke på X modellen, da denne har endringer i Hardware, blant annen Conax Cas7 extended, så vår mottaker (X-modellen) er klar for binding -pairing av kort til mottakeren, i tillegg ttil en del andre funksjoner som er i Cas7 extended soft/hardware har.
    Dette kan du blant annet lese om her:
    Conax - en, products, cas extended

Jeg veit at de holder på med en oppgradering av software, blant annet bedre EPG, og bedre norsk språkpakke... og diverse andre ting....
    Så vi får vente i håpet på at det dukker opp snart.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme SWversjon ja.
    Takker for oppdatering om software og link.Da kan man kanskje vente ny SW på denne siden av sommeren.
    Håper EPG fixses,slik at den ikke oppdaterer seg hver gang man skal skjekke. Hva er egentlig vitsen med den automatiske oppdateringen som fåregår klokka 4 om natten da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida, bare slå den av på vanlig måte, men ikke bruk quick start funksjonen. Min erfaring med det er at tuneren blir litt ustabil. Fikk ofte "ingen tilgang" på noen kanaler. Epg fungerte ikke skikkelig heller. Fikk bare programoversikt for noen få timer fremover noen ganger.
    Ingen problemer etter jeg slutta med quick start.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tuneren ser veldig interressant ut, bruker fra før en Humax HDCI-2000, men der har halvparten av HDkanalene til Canal digital mistet bilde, så jeg er i markedet etter ny tuner. Har også "plastkassa" til Canal digital på soverummet og kjører en smartwii løsning. Noen som har prøvd det og kan bekrefte at det fungerer? Lurer også på om den kan programeres til å sende 576p på sdkanaler og 1080i på HDkanalene uten å måtte skifte manuelt hver gang man bytter fra sd til hd. Ser jo ut ellers til at den er lett å bruke med hensyn til opptak, er så dritt lei av å være betatester for all verdens elektronikk så jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å få noe som fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Lurer også på om den kan programeres til å sende 576p på sdkanaler og 1080i på HDkanalene uten å måtte skifte manuelt hver gang man bytter fra sd til hd. Ser jo ut ellers til at den er lett å bruke med hensyn til opptak, er så dritt lei av å være betatester for all verdens elektronikk så jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å få noe som fungerer.

Stiller du tuneren på Auto så ordner den alt dette selv. Jeg har den koblet opp til en Pioneer KRP-500M som også veksler alle skjerminnstillinger automatisk i samsvar med det input-signalet den mottar, og da blir resultatet 100% optimale innstillinger hver gang jeg bytter kanal og avhengig av hvilken kvalitet kanalen sender på. Lynraskt og enkelt! Ellers vil jeg si at denne tuneren gir et helt suverent bilde i forhold til alle andre tunere jeg har testet (Humax, CD, Dreambox fra parabol og Motorola/Altibox fra fibernett).

Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •