Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 29 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 577
    Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Technisat og Pioneer 5090. Er utrolig godt fornøyd med bildet. I mitt tilfelle blir alt skalert opp via Onkyo 875 med et utrolig bra resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Har Technisat og Pioneer 5090. Er utrolig godt fornøyd med bildet. I mitt tilfelle blir alt skalert opp via Onkyo 875 med et utrolig bra resultat.
    Samme her, har Technisat og 5090. Kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg tror du skal leite lenge etter en bedre kombinasjon for å få bedre bilde enn med denne tuneren og KRP-500M pr dags dato.

Men jeg syns bildet er best uten å skalere opp i receiveren eller tuneren. Kjører "native" oppløsning fra tuneren gjennom Denon 2808 med HDMI (selvfølgelig) og lar TV'en ta seg av skaleringen da den gjør det best. Blir skarpest og best bilde på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende! Da blir det Technisat på meg. Takk for gode råd!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JMCF
    Strålende! Da blir det Technisat på meg. Takk for gode råd!
    Ville også tatt Vantage HD 8000 med i vurderingen. En mere komplett tuner enn Technisat etter min mening.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ville også tatt Vantage HD 8000 med i vurderingen. En mere komplett tuner enn Technisat etter min mening.
    Interessant! Hva mener du med mer komplett?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD S2 har noen begrensninger slik som at du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal. Dessuten er den en del dyrere enn Vantage. Bildet på Vantage er også utrolig bra når du lar Pioneer TV'n oppskalere SD signalene og ikke tuneren. Da ser SD nesten ut som HD.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD S2 har noen begrensninger slik som at du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal. Dessuten er den en del dyrere enn Vantage. Bildet på Vantage er også utrolig bra når du lar Pioneer TV'n oppskalere SD signalene og ikke tuneren. Da ser SD nesten ut som HD.
    Mener du at Vantage gir like skarpt bilde og med like god fargegjengivelse i både SD og HD som Technisat? I så fall er dette interessant! Kanskje du kan foreslå en link til mer info, tester, e.l.?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sammenlignet med HD S2 men jeg nekter å tro at Vantage har noe dårligere bilde etter all skryten og utmekelsene den har fått i Tyske blad (se mere her: Vantage - Receiver - HDTV Receiver - HDTV Satellit - Vantage HD 8000S Twin PVR)

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sammenlignet med HD S2 men jeg nekter å tro at Vantage har noe dårligere bilde etter all skryten og utmekelsene den har fått i Tyske blad (se mere her: Vantage - Receiver - HDTV Receiver - HDTV Satellit - Vantage HD 8000S Twin PVR)
    Har du prøvd Technisat med Viasat og CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!
    Hvordan er det med stabilitet (låsing, etc.) og kompatibilitet med CanalDigital? Har du noen erfaringer/råd her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage er helt sikkert en bra tuner det også. Men melodien som går igjen når det er snakk om Vantage er at den er mer ustabil, at den henger og låser seg oftere. Technisat må jeg si er ganske stabil, selv om det har hendt at den har hengt seg opp den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg?

Kanskje noen kan bidra med info/gode råd når det gjelder EPG på Technisat HD S2X ift. Vantage 8000S også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen kan bidra med info/gode råd når det gjelder EPG på Technisat HD S2X ift. Vantage 8000S også?
    Vantage viser kun nå og neste program... INNTIL du går inn på kanaler på den transponderen som bærer EPG- infoen til Canal Digital. Discovery Travel & Living ligger der, og den kanalen er også med i Family-pakka (har faktisk begynt å se endel på den kanalen8) ). Etter en liten stund på den transponderen kan den vise EPG for ca 2 døgn framover. Et lite minus: Hvis du slår av tuneren, mister den denne infoen.

Har opplevd veldig lite heng på denne tuneren. Var faktisk mer på Force 1133 jeg hadde.

Canal Digital fungerer utmerket sammen med denne tuneren.

Noen problemer er det: Undertekst (på flerspråklige kanaler via tekst-tv) på opptak funker for tiden dårlig, går i rykk og napp. Har sendt mail til Vantage ang dette, og de jobber med saken.

Ellers kommer de med nye softwareversjoner med feilrettinger/ forbedringer jevnlig.

Viasat fungerer også (IKKE HD-kanalene) på denne tuneren, med editert software.

Og så det siste salgsfremstøtet : Designen er flott.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at JMCF leser litt i denne tråden for litt mer info om Vantage tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er gjort!

Valget falt på Technisat, og jeg er kjempefornøyd! Plug-and-play fra start til mål med CD, og alle HD-kanalene virket med én gang. Tok bare et par timer fra den kom ut av esken til alt var på plass med både kanallister og EGP fra parabol med fire LNB. Det meste virker å være intuitivt satt opp, men det er nok greit å ha bladd litt i bruksanvisningen på forhånd. Tuneren kan noen ganger låse seg etter å ha vært innom mange menyer i litt rask rekkefølge, men det løses enkelt ved å holde inne stand-by-knappen på fjernkontrollen i tre til fem sekunder for re-boot. Bildene er superskarpe og lyden er helt suveren når den er koblet opp med coax (eller optisk) kabel til surround. HD-sendingene har stort sett Dolby Digital lyd med skikkelig trøkk.

Denne tuneren kan virkelig anbefales!!!

Og til alle dere som fortsatt har en tuner fra CD med middelmådig bilde og lyd: LØP OG KJØP!!!

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Technisat, og jeg er kjempefornøyd!

Denne tuneren kan virkelig anbefales!!!

Og til alle dere som fortsatt har en tuner fra CD med middelmådig bilde og lyd: LØP OG KJØP!!!
    Kan du se hvilken software versjon du har i din mottaker? :-)

Har brukt denne mottakeren en lang stund nå, og kan bare si meg enig med deg. ;-) Men jeg tar lyden over HDMI med bitstream inn i onkyo forsterkeren min... Utrolig god lyd. Ta å test ut radiosendingene til eks. NRK. Da hører du virkelig hvilken kvalitet den har, og hvor godt radio kan være. :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Vantage er helt sikkert en bra tuner det også. Men melodien som går igjen når det er snakk om Vantage er at den er mer ustabil, at den henger og låser seg oftere. Technisat må jeg si er ganske stabil, selv om det har hendt at den har hengt seg opp den også.
    Vantage har aldri hengt seg eller låst seg hos meg. Hadde en Force 536 før som låste seg forholdsvis ofte. Ingen erfaring med Technisat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Kan du se hvilken software versjon du har i din mottaker? :-)

Har brukt denne mottakeren en lang stund nå, og kan bare si meg enig med deg. ;-) Men jeg tar lyden over HDMI med bitstream inn i onkyo forsterkeren min... Utrolig god lyd. Ta å test ut radiosendingene til eks. NRK. Da hører du virkelig hvilken kvalitet den har, og hvor godt radio kan være. :-)

S/W: 2.35.13.1(1106)UL2.6-0 BL0(0)

Den ble levert ny med denne s/w. Dette er tydeligvis den siste versjonen, for under oppdatering fant den ingen nyere versjon. Har ikke erfart noen problemer med EPG, slik som andre har kommentert tidligere i denne tråden. Kan f.eks. scrolle gjennom listen for å se nåværende og neste program på alle kanaler uten at den kanalen jeg ser på (eller hører på, siden mesteparten av skjermen er dekket av EPG-menyen) blir byttet. Dette er veldig praktisk når man f.eks. ser/hører på nyhetene og samtidig vil sjekke hva som sendes eller kommer på de øvrige kanalene. Det er bare når man vil gå inn i den enkelte kanalens detaljerte liste over programmer for samme dag og de neste dagene fremover, at det må byttes til den aktuelle kanalen. Men det viktigste for meg er allikevel bilde- og lydkvaliteten. Langt bedre enn dekoderne fra CD og milevis mye bedre enn den elendige kvaliteten som jeg fikk levert fra Lier Fibernett/Altibox!

Som tidligere sagt: LØP OG KJØP!!!:-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare når man vil gå inn i den enkelte kanalens detaljerte liste over programmer for samme dag og de neste dagene fremover, at det må byttes til den aktuelle kanalen.
    Nettopp, og det er den som blir mest brukt. Veldig irriterende at ikke den holder seg på semme kanal når man blar i epg på denne måten.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S/W: 2.35.13.1(1106)UL2.6-0 BL0(0)

Som tidligere sagt: LØP OG KJØP!!!:-D :-D :-D
    Min har S/W: 2.35.13.1(1106)UL2.6-0 BL255

Ser nesten likt ut, men veit ikke hva som er forskjellen.

Side 13 av 29 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •