Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 29 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olew
    Ja...jeg skjønner det er noen som venter på en kommentar....vedrørende testen av Homecast sin HD PVR tuner. Jeg kan si at jeg har ikke hatt noen minuser til nå og produktet ser ut til å holde det som det lover...tar opp 2xHD kanaler samtidig og man kan se et allerede ferdig opptak mens de to andre opptakene går. Men jeg vil vente med en endelig kommentar om hva jeg føler om stabilitet og funksjonalitet til tirsdag til uken. Da har jeg ca 1 ukes erfaring å dele med dere.
    Nå er det onsdag...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Zebulon....kjenner ikke til den feilen...skal se om jeg får frem den feilen i løpet av onsdagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd tunere

Hei bl.a Nordic45... Ja, det er blitt onsdag...jeg fikk ikke skrevet noen rapport på tirsdag, men her kommer noe.
    Testen av Homecast viser en tuner som har en meget spennende programvare og menyene er bare lekre. Tuneren er enkel å sette opp, bare å gjøre det du blir bedt om på skjermen. Det å ta opp fra 2 forskjellige HD kanaler byr på absolutt ingen problemer. Det jeg kan ha som invendinger er at størrelsen på fontene i menyen er noe små når man kobler opp til en TV som bare er 32", bruker man 37" og oppover er størrelsen helt topp. Det å koble til memory stick for å se bilder fra daten er også veldig oversiktlig og greit. Lett å bla i mapper for å få frem de forskjellige bildene man har lagret på en memory stick eller en ekstern harddisk. Det som vi ikke er fornøyd med, men som vi muligens må tolerere inntil det norske markedet blir interessant nok for en produsent, er EPG'n. Så er spørsmålet, Hva er viktigst. EPG'en eller egenskapene at man kan ta opp 2 Hd kanaler, og at tuneren har 1000Gb harddisk? Vi skulle gjerne sett at produsenten var interessert i å tilpasse en mer interessant EPG enn kun en dag, eller kun det programmet man ser på nå og neste.... Vi skal maile litt med produsenten før vi betemmer oss for å ta inn produktet og må komme tilbake med den avgjørelsen noe senere. Derfor tror jeg ikke at dette produktet vil være tilgjengelig på det norske markedet før over nyttår. Vi vil derfor anbefale på det varmeste at men vurdere å kjøpe Technisat HD S2X med den begrensnigen at man kun kan betjene en HD kanal og en SD kanal samtidig, eller 2 SD kanaler. EPG'n til Technisat HD S2x er 3 døgn, oversiktlig og veldig grei å følge beskjedene på skjermen for å styre timer opptak via EPG'n. Pga den høye kursen etter finanskrisen er prisen på Technisat HD S2X for tiden Kr. 8490,-. Forvent noe leveringstid, og bestill nå om du skal ha glede av den i Julen.
    Dette blir nok den siste kommentaren fra vårt vedkommende på denne siden av nyttår, men har dere noen spørsmål så send gjerne mail til meg så skal jeg svare dere så godt som mulig. E-mail: olew@tantec.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/satellitt/63...ml#post1036427
    Her er det vel nettopp det du lover, skandinavisk EPG. Nå ble denne helt uaktuell for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olew
    Hei bl.a Nordic45... Ja, det er blitt onsdag...jeg fikk ikke skrevet noen rapport på tirsdag, men her kommer noe.
    Testen av Homecast viser en tuner som har en meget spennende programvare og menyene er bare lekre. Tuneren er enkel å sette opp, bare å gjøre det du blir bedt om på skjermen. Det å ta opp fra 2 forskjellige HD kanaler byr på absolutt ingen problemer. Det jeg kan ha som invendinger er at størrelsen på fontene i menyen er noe små når man kobler opp til en TV som bare er 32", bruker man 37" og oppover er størrelsen helt topp. Det å koble til memory stick for å se bilder fra daten er også veldig oversiktlig og greit. Lett å bla i mapper for å få frem de forskjellige bildene man har lagret på en memory stick eller en ekstern harddisk. Det som vi ikke er fornøyd med, men som vi muligens må tolerere inntil det norske markedet blir interessant nok for en produsent, er EPG'n. Så er spørsmålet, Hva er viktigst. EPG'en eller egenskapene at man kan ta opp 2 Hd kanaler, og at tuneren har 1000Gb harddisk? Vi skulle gjerne sett at produsenten var interessert i å tilpasse en mer interessant EPG enn kun en dag, eller kun det programmet man ser på nå og neste.... Vi skal maile litt med produsenten før vi betemmer oss for å ta inn produktet og må komme tilbake med den avgjørelsen noe senere. Derfor tror jeg ikke at dette produktet vil være tilgjengelig på det norske markedet før over nyttår. Vi vil derfor anbefale på det varmeste at men vurdere å kjøpe Technisat HD S2X med den begrensnigen at man kun kan betjene en HD kanal og en SD kanal samtidig, eller 2 SD kanaler. EPG'n til Technisat HD S2x er 3 døgn, oversiktlig og veldig grei å følge beskjedene på skjermen for å styre timer opptak via EPG'n. Pga den høye kursen etter finanskrisen er prisen på Technisat HD S2X for tiden Kr. 8490,-. Forvent noe leveringstid, og bestill nå om du skal ha glede av den i Julen.
    Dette blir nok den siste kommentaren fra vårt vedkommende på denne siden av nyttår, men har dere noen spørsmål så send gjerne mail til meg så skal jeg svare dere så godt som mulig. E-mail: olew@tantec.no
    IPBox 9000 er jo omtrent halve prisen og har vel egentlig mer å by på enn S2X.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Nå begynner jeg å bli bekymra. Tuneren henger seg opp hver gang jeg kommer til NRK Super/NRK 3 i epg'n. Alt låser seg, må dra ut støpselet for å få i gang tuneren igjen. Det er kun den kanalen, og det skjer hver eneste gang. Noen som har vært borti liknende, eller vet hva som kan være feilen?

Jeg har riktignok byttet til nytt twinhode i dag, men det skulle vel ikke ha noe betydning, eller?
    Problemet er plutselig borte i dag. Håper det var et engangstilfelle...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til at kjølevifta går hele tiden, selv når tuneren er slått av. Er det sånn på alle? Det kan da ikke være nødvendig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. Det var pga jeg hadde satt den til rask oppstart. Likevel unødvendig at vifta går når man har valgt dette, for tuneren blir jo ikke varm uansett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Mediaport. Bra program, finner mottakeren på nettverket ditt, du kan laste opp eller ned fra mottakeren, og brenne eksempelvis cd eller DVD av programmene som ligger på mottakeren med bare 1 klikk..

TechniSat Digital: Software & Drivers
    Funket bra å konvertere SD opptak, men den støtter ikke HD. Noen som vet om et bra program som konverterer fra HD til f.eks DVD format?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si denne tråden døde fort ut etter at tuneren kom til norge. Hvor mange her har faktisk kjøpt seg denne tuneren egentlig? Hadde vært morro å hørt noen brukererfaringer og synspunkter fra dere.

For min egen del så syns jeg det er veldig mye som kan og bør forbedres når det gjelder funksjonalitet og brukervennlighet. Kvaliteten er det ingenting å si på, foreløpig ihvertfall.

En ting jeg undres over er hvordan denne tuneren håndterer epg. Jeg har satt opp tuneren til å laste ned epg på natta, og har merket av for de kanalene jeg vil ha. Men likevel når jeg trykker på epg knappen for første gang etter jobben på ettermiddagen så bruker den ca. et minutt på å laste epg'en. Det skjer hver dag. Hvorfor henter den ikke informasjonen som blei lastet ned på natta? Noen andre som opplever dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte Technisat Digicorder HD S2 lenge. Men usikkerheten med å se og ta opp HD samtidig gjør at jeg går for Topfield 7700PVR. Det er vel bare EPG som er forskjell,men det er ikke avgjørende for meg. Men det er pris.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg undres over er hvordan denne tuneren håndterer epg. Jeg har satt opp tuneren til å laste ned epg på natta, og har merket av for de kanalene jeg vil ha. Men likevel når jeg trykker på epg knappen for første gang etter jobben på ettermiddagen så bruker den ca. et minutt på å laste epg'en. Det skjer hver dag. Hvorfor henter den ikke informasjonen som blei lastet ned på natta? Noen andre som opplever dette?
    Har du satt den i standby, før natta?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt den i standby, før natta?
    Ja.
    Jeg har også prøvd å laste ned epg manuelt til forskjellige tider på døgnet. Da bruker den nesten 5 minutter på å laste ned, som vel er normalt. Men når jeg rett etterpå trykker på egp knappen, så bruker den likevel ca et minutt på å laste ned epg nok en gang. Veldig irriterende.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    Jeg har også prøvd å laste ned epg manuelt til forskjellige tider på døgnet. Da bruker den nesten 5 minutter på å laste ned, som vel er normalt. Men når jeg rett etterpå trykker på egp knappen, så bruker den likevel ca et minutt på å laste ned epg nok en gang. Veldig irriterende.
    Kan hende det er avmerka for at den skal finne epg på en kanal, og så finner den det ikke. Da blir den slik du beskriver.
    Skal teste i kveld / morgen, for å se hva min gjør.
    Har du laget egen favoritt liste?
    still den slik inn at den kan ha flere favoritt lister, lag din egen, merk bare av epg på de kanalene du har i den lista.
    -se om det ikke går raskere da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Jeg vurderte Technisat Digicorder HD S2 lenge. Men usikkerheten med å se og ta opp HD samtidig gjør at jeg går for Topfield 7700PVR. Det er vel bare EPG som er forskjell,men det er ikke avgjørende for meg. Men det er pris.
    Om du bruker Discovery (husker ikke hva den heter nå, men en av temakanalene til Discovery), så laster den ned ganske bra EPG. Det gjorde i alle fall tidligere modeller av Topfield. Og det finnes ikke noen mottakere på markedet som har så litt tull og problemer som Topfield. De er knall stabile.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende det er avmerka for at den skal finne epg på en kanal, og så finner den det ikke. Da blir den slik du beskriver.
    Skal teste i kveld / morgen, for å se hva min gjør.
    Har du laget egen favoritt liste?
    still den slik inn at den kan ha flere favoritt lister, lag din egen, merk bare av epg på de kanalene du har i den lista.
    -se om det ikke går raskere da.
    Jeg har satt den opp sånn som du beskriver med favorittliste og det hele.
    Nå la jeg merke til at dette skjer hver gang jeg skal inn i egp'en etter at tuneren har vært avslått, selv om det bare er snakk om minutter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at funksjonen for raskere oppstart må være aktivert for at den ikke skal laste epg på nytt etter hver gang tuneren har vært avslått. Det er jo forsåvidt greit det, da er jeg ihvertfall kvitt problemet. Men da står vifta og surrer konstant selv om tuneren er avslått. Det syns jeg er helt unødvendig, da den ikke blir lunka engang i standby.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det viser seg at funksjonen for raskere oppstart må være aktivert for at den ikke skal laste epg på nytt etter hver gang tuneren har vært avslått. Det er jo forsåvidt greit det, da er jeg ihvertfall kvitt problemet. Men da står vifta og surrer konstant selv om tuneren er avslått. Det syns jeg er helt unødvendig, da den ikke blir lunka engang i standby.

Har bestilt TechniSat etter å ha prøvd
    Topfield 7700HD-PVR.

Med Topfielden var det bare problem. Frys 2 ganger i timen med conax,
    med fri kanal var bilde ok,men den tok ingen kommandoer fra fjernkontrollen.
    Heller ikke fra fronten var det liv.

Håper jeg blir fornøyd med TechniSat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Har bestilt TechniSat etter å ha prøvd
    Topfield 7700HD-PVR.

Håper jeg blir fornøyd med TechniSat.
    Jeg tror du blir fornøyd ja.
    Her fungerer undertekst, både på live sendinger, og på opptak, i SD og HD.
    Ikke noe heng på tekst, ute av synck eller sånnne ting som eks. Vantage lider av.
    EPG er bra, bare en blir vant med den.
    Enkelt å lage opptak, bare gå i epg og trykke record knappen når du har bladd ned til et program du vil ta opp. Timeshift fungerer, bare å trykke pauseknappen når du går vekk, når du er tilbake igjen, trykk play knappen.
    Når du er ferdig med å se programmet, og trykker stopp, får du spørsmål om du vil lagre det du har sett på ,eller å slette det.
    Lett å finne igjen opptak en har gjort, med full programinfo og det hele.
    Det er en del "skjulte" menypunkter det ikke er så logisk å finne i menysystemet, men regner med at det kommer software oppdatering til denne mottakeren liksom andre, men pr. i dag, er det den som fungerer best og enklest av alle de som jeg har testet. og det er mange.
    Har forøvrig Vantage HD8000S og Humax I-cord også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kompatibilitet med Kuro 9. gen / KRP-500M?

Jeg har lest at det kan være stor forskjell på de forskjellige plasmaskjermers evne til å levere gode bilder fra parabol, og søker derfor råd fra ekspertene i dette forumet. Jeg vurderer kombinasjonen KRP-500M og Technisat HD S2X, men er usikker på 'kompatibiliteten' og hvilke kabler som evt. anbefales for å sikre optimal bildekvalitet fra både SD og HD.

Jeg vurderer denne løsningen som en konsekvens av svært negativ erfaring med Altibox fra Lier Fibernett. Direkte sammenligning med standarddekoderen fra CD viser elendig svartnivå og blasse farger fra Altibox.

Jeg utdyper gjerne mine erfaringer med Altibox og Lier Fibernett om noen har interesse for det.

Side 12 av 29 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •