Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 577
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olew
    Jeg leser at noen her er så opphengte i dette med å kunne ta opp 2 Hd kanaler samtidig. Dette burde ikke være noe problem før NRK og NTV2 kommer i Hd, og innen da er jo denne tuneren gammel.
    denne uttalelsen finner jeg merkelig... Vi har da langt flere interessante kanaler enn NRK og TV2.. Spesielt etter at TVNorge HD kom er det ikke uvanlig at jeg tar opp fra én HD kanal samtidig som jeg ser på en annen. Dette er som regel kombinasjoner av kanalene TVNorge HD, Discovery HD, Canal+ Film HD og ikke minst Canal+ Sport HD. Så å skylde på at vi ikke har NRK og TV2 i HD synes jeg var et elendig forsøk på å feie problemet under teppet...

Men, jeg kan gleder dere som føler dette som en begrensing, Tantec Norge AS lanserer innen kort tid, det vil si etter at vi er ferdige med en kort test-periode, en HD TWIN PVR mottaker med 1000Gb eller 1 Tb, med nordisk EPG, med nordiske menyer, som garantert tar opp 2 Hd kanaler samtidig, og hvor PIP funksjonen også fungerer. Forventet markedspris Kr. 8 490,- om Euro-kursen er så høy som nå, men kanskje med bedre kurs ned til 7 990,-
    Jeg skal informere dere nærmere her når test-perioden er over.:-D :-D :-D
    Dette var interessant. Slik skal det låte:-) jeg venter i hvertfall veldig spent på nærmere informasjon :-)

--

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det for dårlig. Vantage HD 8000 klarer det jo.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, jeg kan gleder dere som føler dette som en begrensing, Tantec Norge AS lanserer innen kort tid, det vil si etter at vi er ferdige med en kort test-periode, en HD TWIN PVR mottaker med 1000Gb eller 1 Tb, med nordisk EPG, med nordiske menyer, som garantert tar opp 2 Hd kanaler samtidig, og hvor PIP funksjonen også fungerer. Forventet markedspris Kr. 8 490,- om Euro-kursen er så høy som nå, men kanskje med bedre kurs ned til 7 990,-
    Jeg skal informere dere nærmere her når test-perioden er over.:-D :-D :-D
    Jeg står med pengene i handa for å kjøpe Technisat tuneren. Mener du jeg bør vente for å sjekke ut den du snakker om her, eller hur?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja denne hypen døde fort....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD tunere

Jeg vil ikke råde noen til det ene eller andre...fordi dere må selv vurdere ha dere trenger selv, og hvilke tanker dere gjør dere om fremtiden...men vi i Tantec vet noe om tuneren fra Homecast i løpet av neste uke....jeg kommer med testresultater her...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke råde noen til det ene eller andre...fordi dere må selv vurdere ha dere trenger selv, og hvilke tanker dere gjør dere om fremtiden...men vi i Tantec vet noe om tuneren fra Homecast i løpet av neste uke....jeg kommer med testresultater her...
    Homecast...? Huff... Force kjøpte og derfra...
    Er det denne dere modifiserer? Homecast HS 8100 CIPVR

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Homecast...? Huff... Force kjøpte og derfra...
    Hva mener du med "huff" ? Er dette dårlige saker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hva mener du med "huff" ? Er dette dårlige saker?
    Med "Huff" mente jeg at jeg fikk flashback til Force 7-serie. "Alle" var veldig oppspillt etter å ha hatt Forcetunere og hørt rykter om den nye 7-serien. Men det ble nedtur det! Men for all del, Homecast er sikkert like god/dårlig som alt annet. Og Tantec KAN kare å gjør den enda bedre enn det Homecast klarer og da med sin egen software. Men det KUNNE Force og ha klart, men det gjørde de ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD tunere

Jeg kan love dere at dette ikke er Force sin 7-serie, som egentlig ikke var noe Force produkt men en kjempe skuffelse av en tuner, det har du rett i. Jeg jobbet selv i Force etter å ha vært 15 år i Nokia sin satellitt avdeling. Homecast er en utvikler og produsent av bl.a tunere for satellitt markedt, kabel markedet og det digital bakkemarked. Når det gjelder lukkede kabelnett har vi levert i år ca 6000 stk kabel tv Twin pvr tunere. Force leverte ca 500stk av 7 serien, og fikk vel nesten hele haugen tilbake...smiler. Men tror du Golf sin nye modell som lanseres i disse tider er lik den de lanserte på 90 eller 80 tallet, så skal ikke jeg si deg i mot. Nå er man veldig flinke til å dømme et produkt før det kommer uten å den minste peiling på hva det er som kommer....må le litt her da...og da vil jeg råde de til å kjøpe Technisat HD S2X med en gang...også kan vi som har lyst til å se hva Homecast produktet kan og hvilken kvalitet dette er kontra Technsiat, vente i 1-2 uker til. De som har ventet på Technisat så kan jeg fortelle at det første produktet var klart for ganske nøyaktiv 1 år siden. Men her på siden er også nevnt et annet produkt som kan ta opp 2 HD kanaler, så det burde være muligheter for å velge ut i fra de ønsker man har, og de fordommer man har og det bildet en selv ar gjort seg av hva fremtiden vil bringe. I alle tilfeller er vi heldige som bor i Norge. Norge er vel det eneste landet i Europa som har 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett, og dette er regler som virkelig beskytter forbrukerene mot dårlige produkter. En viss trygghet for forbrukerene av disse hjemme elektronikk produktene kan det være å vite at TANTEC Norge AS lever 95% av kabelTV markedet, med sentraler, forsterkere, Streamere, kodesystem etc.
    Det er ikke lett å være en ren leverandør av satellitt produkter i Norge pga makten til operatørene, og det at en krones produkter har kanskje rundt 90% av markedet. Vi som er interessert i litt "spennende" produkter er da ganske få, i tillegg til at Norge som så dan er et temmelig lite marked. Dette blir selvsagt vurdert av produktutviklere og fabrikker når de skal ta stilling til om det er lønnsomt å lage "drømme" produktet for entusiaster i Norge. Derfor må jeg si at jeg synes det er kjempe spennende det Technisat, Homecast og andre nevnte produsenter kommer med i disse dager. Derfor forstår jeg at folk stiller spørsmål til de forskjellige produktene og vil vite om de holder mål, før man invisterer 8-9000,- kroner. Men jeg vil også bekrefte, som du antyder, at Technsiat holder gjevnt over en meget god standard når det gjelder kvalitet.
    Mer om Homecast neste uke, ha en fin helg alle sammen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin info!
    Vi, i hvertfall jeg, venter i spenning på mer nytt om Homecast:-)

PS! Hva var det spillkonsollen Sega lanserte før de trakk seg fra konsollmarkedet het igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Takk for fin info!
    Vi, i hvertfall jeg, venter i spenning på mer nytt om Homecast:-)

PS! Hva var det spillkonsollen Sega lanserte før de trakk seg fra konsollmarkedet het igjen?
    Mega Drive?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen Ole W. Da sitter ihvertfall jeg på gjerdet en liten stund til, og ser hva Homecast kan skilte med. Har ventet et år på Technisat tuneren, så kan vente et par uker til...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Mega Drive?
    Nei, "Gamecast" het den, og ikke "Homecast" som jeg trodde jeg husket et øyeblikk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD tunere

Ja...jeg skjønner det er noen som venter på en kommentar....vedrørende testen av Homecast sin HD PVR tuner. Jeg kan si at jeg har ikke hatt noen minuser til nå og produktet ser ut til å holde det som det lover...tar opp 2xHD kanaler samtidig og man kan se et allerede ferdig opptak mens de to andre opptakene går. Men jeg vil vente med en endelig kommentar om hva jeg føler om stabilitet og funksjonalitet til tirsdag til uken. Da har jeg ca 1 ukes erfaring å dele med dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke å vente lenger, måtte ha en ny tuner. Gikk for Technisat jeg, den holder lenge for meg.
    Koblet den opp i går kveld, men har foreløpig ikke fått testa den noe særlig. Men det er et par ting som jeg umiddelbart savner fra Forcen. Muligheten til å dimme displayet hadde vært fint, og epg'en er ikke helt tilfredsstillende.
    Når man blar igjennom kanalene der hvor du har kanallista til venstre og programmene til høyre, så skifter jo tuneren kanal når man blar i kanalene i epg'en, det er jo helt på trynet spør du meg. Det er mye bedre at den holder seg til den kanalen du er på når du blar, for ofte så blar man jo bare for å se hva som kommer på de andre kanalene seinere, ikke for å få et glimt av det som går der og da. Det burde vært valgfritt. Altså at man måtte trykke en knapp for å bytte til den kanalen sånn som det er på Force.

Eller er det noen innstillinger for dette som ikke jeg har sett?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Zebulon...og andre interesserte..
    DU har nok rett at force sine menyer var bare lekre for vårt behov. Dessverre tror jeg at du aldri vil se de menyen igjen, selv om Technisat kjøpte Force.
    Dere vet jo hvor selvgode tyskere er, så noe annet skal dere ikke forvente dere. Men at det vil komme forbedringer i softwaren DET kan dere ta for gitt.
    Det er mange mangler i menyen med tanke på oversettelser...så der vil det helt sikkert komme oppdateringer. Men dere får nok ikke menyene sånn som DERE drømmer om at den skal være men sån som TYSKERNE mener at dere skal godta at de skal være... ler...men sånn er det. Ellers gir Technisat HD S2X et meget bra bilde og det er jo det aller viktigste med en slik tuner. Videre så fungere harddisken helt topp, men har den begrensning at den kun tar opp 1 Hd sending samtidig som man ser på en S sending eller tar opp....sånn er det bare.... Det tekniske på Technsiat HD S2X føles veldig bra, og med litt justeringer i softwaren så blir dette et helt greit produkt. Selv om mange ville ønsket det enda lekkrere og med flere valgmuligheter....men dessverre Force finnes ikke lenger.
    Og Zebulon, dine oppdagelser er helt rett, og nei, det er ikke noe valg muligheter i menyene som du ønsker, men jeg forstår deg og er helt enig med deg... sorry....
    Ha en fortsatt fin helg......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lekt meg litt og testet tuneren i større grad nå, og må si at den virker god og stabil og gir flotte bilder. Men det er den ene tingen med epg'n jeg ikke liker. Det er veldig irriterende syns jeg å bla i kanalene i epg'en, og så skifter lyd og bilde i bakgrunnen hele tiden. Skjønner ikke vitsen med det i det hele tatt. Epg vinduet dekker jo såpass mye for sendingen at det ikke er mulig å få med seg noe av det som skjer heller. Jeg ser ingen fordeler med å ha det sånn. Da burde det isåfall blitt vist i et eget lite vindu i hjørnet.

Det er veldig ofte jeg f.eks ser på nyhetene, og så vil jeg sjekke hva som går på tv utover kvelden på alle kanalene. Da er det veldig fint og ha i det minste lyden fra den kanalen man ser på, sånn at man kan følge med litt samtidig som man blar i epg'n.

Noen som har mail adressa til utviklingsavdelingen hos Technisat? Kanskje de tar imot tips og råd til forbedringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat

Hei Zebulon...du får gå inn på Technisat sine sider og sende dem en kommentar, noe de helt sikkert setter stor pris på. Det er takket være kommentarer fra bl.a forbrukere at produkter og software blir justert og forbedret. Skjønner deg veldig godt og akn være helt enig med deg.....men mulig tyskerene ser saken annerledes eller at de ikke har fått kommentarer på dette fra noen forbrukere ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli bekymra. Tuneren henger seg opp hver gang jeg kommer til NRK Super/NRK 3 i epg'n. Alt låser seg, må dra ut støpselet for å få i gang tuneren igjen. Det er kun den kanalen, og det skjer hver eneste gang. Noen som har vært borti liknende, eller vet hva som kan være feilen?

Jeg har riktignok byttet til nytt twinhode i dag, men det skulle vel ikke ha noe betydning, eller?

Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •