Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 577
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Technisat HD S2X

Sitat Opprinnelig postet av west
    Til OleW:

kommer denne til å bli godkjent av CD?

Hei, dette kan ingen love, men vi skal levere inn et eksemplar til Canal Digital, så får vi se hvordan dette går. Men Canal Digital har gitt uttrykk for at de åpner kortene for HD selv om du kjøper en ikke godkjent HD tuner.
    Bare send ditt kort nummer til Canal Digital på mail og hør om de kan åpne kortet ditt. Canal Digital står selvsagt fritt til hva de ønsker å gjøre, men dette er svar de har sendt til flere forhandlere.

Ellers vil jo fordelen ved å få mottakeren godkjent at prisen vil bli billigere når man kjøper et nytt abonnement, pga provisjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordnung muss sein... Sitter her nå med nyoppkoplet tuner og har rotet bort Conaxkortet.... Grrrr... En ting har jeg dog notert som litt merkelig. Man kan tydeligvis ikke se tekst-tv på CD uten kort... Merkelig...

Gikk på NRK Tegnspråk for å prøve ttv. Den skipper ikke "tomme" sider, det skulle jeg likt den gjorde. Eks: Sport på side 200 og så er det noe på alle sider opp til 210, men den hopper ikke da over 211 og oppover til det kommer aktive sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...fikk du svaret mitt vedr. godkjenning av Canal Digital?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programvare til Technisat HD-S2X

Her er linker til 2 program som kan være meget hendig.

Mediaport. Bra program, finner mottakeren på nettverket ditt, du kan laste opp eller ned fra mottakeren, og brenne eksempelvis cd eller DVD av programmene som ligger på mottakeren med bare 1 klikk..

TechniSat Digital: Software & Drivers

TechniPort XV Programmliste editor. For å laste ned, redigere og laste opp kanal liste.

TechniSat Digital: Software & Treiber

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Her er linker til 2 program som kan være meget hendig.

Mediaport. Bra program, finner mottakeren på nettverket ditt, du kan laste opp eller ned fra mottakeren, og brenne eksempelvis cd eller DVD av programmene som ligger på mottakeren med bare 1 klikk..

TechniSat Digital: Software & Drivers

TechniPort XV Programmliste editor. For å laste ned, redigere og laste opp kanal liste.

TechniSat Digital: Software & Treiber

Man kan brenne til BD og? Jeg har en Bluraybrenner i PC'en. Har hatt det 6-8 måneder men har ikke brent ei plate enda... ;-)

Ja ja, bestilt erstatningskort nå, blir lenge å vente...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    På hvilken måte låser den seg? Må du dra ut støpselet for å få den igang igjen, sånn som med noen Force?

Er ikke dette amatørmessig? Jeg aner ikke hvem som har ansvaret for å oversette dette her, men nå ser jeg for meg at det ikke blir gjort av profesjonelle. Det er tross alt snakk om en veldig DYR tuner, så oversettelsen bør være upåklagelig, syns nå jeg.

Lagrer man ikke kanallista i tuneren? Hva er en RS232 kabel? Er det for å koble til pc? Hvorfor ikke bruke nettverkskabelen? Kanskje dumme spørsmål, men jeg er ingen ekspert desverre...
    Ikke for å mase... 8) ..men lurer veldig på dette...

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    På hvilken måte låser den seg? Må du dra ut støpselet for å få den igang igjen, sånn som med noen Force?

Er ikke dette amatørmessig? Jeg aner ikke hvem som har ansvaret for å oversette dette her, men nå ser jeg for meg at det ikke blir gjort av profesjonelle. Det er tross alt snakk om en veldig DYR tuner, så oversettelsen bør være upåklagelig, syns nå jeg.

Lagrer man ikke kanallista i tuneren? Hva er en RS232 kabel? Er det for å koble til pc? Hvorfor ikke bruke nettverkskabelen? Kanskje dumme spørsmål, men jeg er ingen ekspert desverre...
    Låsing på kortet, nok å skru den av med fjernkontrollen.
    RS232 kabel = com port kabel.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olew
    Hei igjen...den mottakeren du tenker på heter Technisat HD8-S er en mottaker uten harddisk men med 2x USb så du kan koble til en ekstern harddisk og så har den sim kort leser...noe vi ikke trenger i Skandinavia.
    Kan du være snill å fortelle om HD8-S har twin tuner som kan håndtere 2 HD kanaler samtidig mot ekstern HDD? Dekoder den isf begge kanalene samtidig? Når kommer denne tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Låsing på kortet, nok å skru den av med fjernkontrollen.
    RS232 kabel = com port kabel.
    Okay... Hva med lagring av kanallista som du nevnte? Hvorfor skal man lagre den andre steder enn i tuneren?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi man da kan redigere listen på pc`n sin med en kanalliste editor for deretter overføre den tilbake til mottakeren .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technsiat HD8-S

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan du være snill å fortelle om HD8-S har twin tuner som kan håndtere 2 HD kanaler samtidig mot ekstern HDD? Dekoder den isf begge kanalene samtidig? Når kommer denne tuneren?
    Hei, nei dette er ingen fremtisdtuner, dette er en strippa HD S2X, altså enkel tuner uten harddisk men m/USB for tilkobling av ekstern harddsik. Dette er en tuner for de land som bruker sim kort...likt det du har i mobiltelefonen din, og det er det ingen skandinaviske land som bruker.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nei dette er ingen fremtisdtuner, dette er en strippa HD S2X, altså enkel tuner uten harddisk men m/USB for tilkobling av ekstern harddsik. Dette er en tuner for de land som bruker sim kort...likt det du har i mobiltelefonen din, og det er det ingen skandinaviske land som bruker.
    OK, takk for info!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått stappet i det nye kortet i dag. 011-2119-serien. Noen som har fått det til å virke i denne på HD-kanalene til CD? De SIER de skal være aktivert, men får de ikke inn...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD kort

Hei Nordic...mitt kort fungerer i Technisat S2X på HD kanaler, men det kan jo hende at du ikke har hatt kortet inne lenge nok til å ha fått ny oppdatering...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Nordic...mitt kort fungerer i Technisat S2X på HD kanaler, men det kan jo hende at du ikke har hatt kortet inne lenge nok til å ha fått ny oppdatering...
    Har du samme serien? Får jo inn de andre kanalene.
    BTW et softwaretips: Jeg liker ikke det at man må trykke OK for å bla i undersider på tekst-tv. Det burde være sånn at man trykker pil opp/ned for å gå opp eller ned i sidenummerene og venstre/høyre for å bla i undersider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burde nesten levere tilbake denne på grunnet feil info om produktet.

Monteringsservice AS

Dette tillegget her fikk meg til å "steile" litt. (Må se det på siden over her for å se forandringen)
    "Du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal.(Her kan det ligge bergrensing i produktets prosessor, det er mulig at denne funksjonen ikke kan bli tilgjengelig for HD S2X."

Når man kjøper en tuner de reklamerer med er en Twin HD-tuner, så forventer man at man kan se 2 HD-kanaler amtidig. Man først får inntrykk av at den ikke klarer 2 HD-kanaler samtidig før det kommer en softwareupdate, men så når det blir forandret til at hardwaren muligens ikke takler det, er det da en Twin HD-tuner...?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Monteringsservice AS

Dette tillegget her fikk meg til å "steile" litt. (Må se det på siden over her for å se forandringen)
    "Du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal.(Her kan det ligge bergrensing i produktets prosessor, det er mulig at denne funksjonen ikke kan bli tilgjengelig for HD S2X."

Når man kjøper en tuner de reklamerer med er en Twin HD-tuner, så forventer man at man kan se 2 HD-kanaler amtidig. Man først får inntrykk av at den ikke klarer 2 HD-kanaler samtidig før det kommer en softwareupdate, men så når det blir forandret til at hardwaren muligens ikke takler det, er det da en Twin HD-tuner...?
    Det er jo nettopp dette jeg har vært så opptatt av gjennom hele denne tråden.. Jeg har til og med karakterisert tuneren som "ubrukelig" pga denne begrensningen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak av 2 Hd kanaler samtidig

Jeg leser at noen her er så opphengte i dette med å kunne ta opp 2 Hd kanaler samtidig. Dette burde ikke være noe problem før NRK og NTV2 kommer i Hd, og innen da er jo denne tuneren gammel.
    Men, jeg kan gleder dere som føler dette som en begrensing, Tantec Norge AS lanserer innen kort tid, det vil si etter at vi er ferdige med en kort test-periode, en HD TWIN PVR mottaker med 1000Gb eller 1 Tb, med nordisk EPG, med nordiske menyer, som garantert tar opp 2 Hd kanaler samtidig, og hvor PIP funksjonen også fungerer. Forventet markedspris Kr. 8 490,- om Euro-kursen er så høy som nå, men kanskje med bedre kurs ned til 7 990,-
    Jeg skal informere dere nærmere her når test-perioden er over.:-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser at noen her er så opphengte i dette med å kunne ta opp 2 Hd kanaler samtidig. Dette burde ikke være noe problem før NRK og NTV2 kommer i Hd, og innen da er jo denne tuneren gammel.
    Men, jeg kan gleder dere som føler dette som en begrensing, Tantec Norge AS lanserer innen kort tid, det vil si etter at vi er ferdige med en kort test-periode, en HD TWIN PVR mottaker med 1000Gb eller 1 Tb, med nordisk EPG, med nordiske menyer, som garantert tar opp 2 Hd kanaler samtidig, og hvor PIP funksjonen også fungerer. Forventet markedspris Kr. 8 490,- om Euro-kursen er så høy som nå, men kanskje med bedre kurs ned til 7 990,-
    Jeg skal informere dere nærmere her når test-perioden er over.:-D :-D :-D
    Om det ikke er noe problem, hvorfor i h***te kommer da dere med en tuner som klarer det...?
    Har man "nordenparabol" er det faktisk ganske mange HD-kanaler å få inn!
    BTW, det gjelder vel ikke bare innspilling, men man kan vel heller ikke se 2 HD-kanaler samtidig eller se en og spille inn en... Men det jeg kanskje reagerer mest på, er det at man kjøper en twin HD-tuner som ikke ikke er en twin HD-tuner!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Om det ikke er noe problem, hvorfor i h***te kommer da dere med en tuner som klarer det...?
    Har man "nordenparabol" er det faktisk ganske mange HD-kanaler å få inn!
    BTW, det gjelder vel ikke bare innspilling, men man kan vel heller ikke se 2 HD-kanaler samtidig eller se en og spille inn en... Men det jeg kanskje reagerer mest på, er det at man kjøper en twin HD-tuner som ikke ikke er en twin HD-tuner!
    Jeg må si jeg forstår din frustrasjon. Men jeg forstår ikke hvorfor du er så indignert på dette tidspunktet. Denne begrensningen har jo vært kjent hele veien...

Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •