Snodig signalproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snodig signalproblem

Jeg har et lite problem med noen signaler på Thor satelitten. Det gjelder kun noen få transpondere, som er de med lavest frekvens på vertikal. Transponderne er dem med NRK kanalene, TV2 (ikke hovedkanalen, men den som har de andre kanalene dems).

Når jeg får inn på menyen og sjekker transponderne, så viser de null signal, og når jeg går inn på kanalene, så er også signalet helt borte. Men når jeg skrur av mottakeren, og skrur den på igjen, så kommer signalet tilbake og er stabilt på ca. 80%. Det holder seg helt stabilt, helt til jeg skifter til en annen kanal. Da er problemet akkurat det samme med null signal, og atter igjen trenger jeg bare å skru mottakeren av og på, så er alt i orden.

Jeg mistenker at det kan være antennen, men synes det var litt merkelig at når jeg slår mottakeren av og på, så kommer signalet stabilt tilbake. Kan nevnes at dette problemet kom etter jeg oppdaterte software på mottakeren (CDC-5050). Ser ut som softwaren var fra September, men jeg så ikke at det var kommet en ny software før nylig, men jeg også ute og fiklet litt med antennen, så det kan kanskje være noe det også, men det er jo tydelig at den ikke fungerer slik den skal.

Jeg har heller ikke noen switch, da kabelen fra LNB går direkte inn i mottakeren. Jeg har også samme problemet etter jeg bytter LNB ut med en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvilken type LNB hode har du, ett eller flere utganger?
    Hvis du har flere utganger, prøv å bytt.
    Jeg har et quad hode /4 utganger, og hos meg var det motsatt, fikk de laveste transponderne , men ikke de over 24500.
    Hos meg var det 2 av utgangene på hodet som var litt defekte, siden jeg kunne få inn mesteparten av kanalene.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, er dette "standard" Canal Digital-satelitt?

Uansett, har noe av det samme, tror jeg, mye hakking og dårlig signal på en del av disse nye kanalene som er kommet, FEM og noen filmkanaler Men problemet kom etter oppdateringen som kom for en måneds tid siden, da CD la om til Canal First, Action, Drama osv. Men det kommer og går, ser på signalstyrken, og den er nesten på max, men "rød", eller "gul". Så kan det være i orden igjen for en periode, hvor signalstyrken ser ut til å være "grønn".

Har HD-tuneren fra Sagem, og LNB med 4 utganger. Har ikke forsøkt å flytte på kabelen.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte å få det til etter litt justering, da det var nok hodet kombinert med antennen som var bittelitt ute av fokus. Tror nok heller jeg må få meg en ny antenne, da jeg bruker en slik standard Canal Digital antenne som fulgte med, og er vel en Triax TD-64, som er mindre enn dem som selges i butikkene. Etter sidemating av denne, så virker det ikke som den speiler signalene skikkelig, da den er nok for liten til å motta 2 signaler samtidig, så det blir veldig sensitivt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •