CanalDigital Norgespakken - twin-tuner med opptaksmuligheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CanalDigital Norgespakken - twin-tuner med opptaksmuligheter

Har snakket med to forhandlere som igjen snakket med CD uten å bli så mye klokere. Kanskje noen her på forumet har prøvd dette i praksis? Sendte nå følgende spørsmål til CD kundeservice, det forklarer greit hva jeg lurer på:

Et veldig enkelt spørsmål jeg sliter med å finne et enkelt svar på. Skal hjelpe min mor med anskaffelse av parabol.
    Hun har vurdert både det nye digitale bakkenettet, Viasat og CD. Pga at CD sin Norgespakke er den eneste med de kanalene hun vil ha er det det som er valget.
    Men så er saken at hun jo selvfølgelig som i dag må kunne ta opp program enkelt og greit, og da selvfølgelig også ta opp et program på fredagskvelden fra f.eks TV2 mens hun ser på NRK. Det er uaktuelt å måtte operere flere bokser for å få til et opptak så en CD boks med twin-tuner og HardDisk er det hun må ha.
    Så sier noen at da er det bare noen kanaler hun kan ta opp fra samtidig med at hun ser på andre. Det høres rart ut? Skyldes sikkert polarisering på kanalene? Da blir jo spørsmålet om alle kanalene i Norgespakken sendes på samme polarisering slik at man kan ta opp en kanal og se på en annen? Dersom det er slik i dag, kan man garantere dette også fremover?

Går ikke det får hun revurdere det digitale bakkenettet, men de mangler jo TVNorge i basispakken og har pr i dag ikke twin-tunere. Mulig de har fått det til neste år når de er utbygd her oppe i nord? Har snakket med to forhandlere men de er veldig usikre når det gjelder disse tingene.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Har snakket med to forhandlere som igjen snakket med CD uten å bli så mye klokere. Kanskje noen her på forumet har prøvd dette i praksis? Sendte nå følgende spørsmål til CD kundeservice, det forklarer greit hva jeg lurer på:

Et veldig enkelt spørsmål jeg sliter med å finne et enkelt svar på. Skal hjelpe min mor med anskaffelse av parabol.
    Hun har vurdert både det nye digitale bakkenettet, Viasat og CD. Pga at CD sin Norgespakke er den eneste med de kanalene hun vil ha er det det som er valget.
    Men så er saken at hun jo selvfølgelig som i dag må kunne ta opp program enkelt og greit, og da selvfølgelig også ta opp et program på fredagskvelden fra f.eks TV2 mens hun ser på NRK. Det er uaktuelt å måtte operere flere bokser for å få til et opptak så en CD boks med twin-tuner og HardDisk er det hun må ha.
    Så sier noen at da er det bare noen kanaler hun kan ta opp fra samtidig med at hun ser på andre. Det høres rart ut? Skyldes sikkert polarisering på kanalene? Da blir jo spørsmålet om alle kanalene i Norgespakken sendes på samme polarisering slik at man kan ta opp en kanal og se på en annen? Dersom det er slik i dag, kan man garantere dette også fremover?

Går ikke det får hun revurdere det digitale bakkenettet, men de mangler jo TVNorge i basispakken og har pr i dag ikke twin-tunere. Mulig de har fått det til neste år når de er utbygd her oppe i nord? Har snakket med to forhandlere men de er veldig usikre når det gjelder disse tingene.
    Dette er ikke noe problem men du må bruke LNB med flere utganger for da er ikke noe problem å ta opp en kanal mens du ser på en annen.
    Mvh bigtor

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En paraboltuner er litt spesiell, ettersom deler av mottageren sitter i mikrobølgehodet. Hva som er mulig kommer derfor an på både hvilken type hode du har, hvor mange kabler det ligger fram til hodet, og hvilken tuner du har.
    Man kan ha to samtidige kanaler med et enkelt oppsett, men da er man begrenset til kanaler på samme multiplex (frekvens og polarisering). Eksempel ligger de fleste NRK kanalene sammen.
    Skal du se NRK og TV2 samtidig må du ha dual tuner, dobbelthode, og to kabler opp til antennen. Jeg har et slikt oppsett med Topfield 5500.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg forstår. Dette avklarte en del. Men om hun da kjøper en:

-Dual kapabel tuner med to innganger for kabel
    -Dobbelthode
    -To kabler inn

Må hun da betale for to abonnement? Dvs ha to kort?

PS! Har hatt parabol selv i mange mange år så jeg vet en god del om installasjon, hoder etc. Men dette med dual tuner har jeg aldri gravd meg ned i.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg forstår. Dette avklarte en del. Men om hun da kjøper en:

-Dual kapabel tuner med to innganger for kabel
    -Dobbelthode
    -To kabler inn

Må hun da betale for to abonnement? Dvs ha to kort?

PS! Har hatt parabol selv i mange mange år så jeg vet en god del om installasjon, hoder etc. Men dette med dual tuner har jeg aldri gravd meg ned i.
    Nei ikke så lenge du bare bruker en dualtuner.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg må ha vært veldig uklar i min spørsmålsstilling siden CanalDigital greier å svare dette:

Hei.
    Takk for din henvendelse.

Viss du tenker å PVR dekoder så går det an og ta opp programmer.
    Per i dag er vi dessverre utsolgt for PVR dekodere.
    Når det kommer til tuner med to kortlesere, så selges ikke dette lengre.

Noe mer dulurer på? Ring 06090.

Med vennlig hilsen
    Ingrid Heimdal Larsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg fortsatt ikke greier å finne ut av er:

Hvilken godkjent CanalDigital mottaker for parabol finnes med:
    -twin tuner
    -inngang for to antenneledninger (fra et dual hode)

Har en misstanke om at det ikke finnes?
    Det nevnes Topfield 5500 i en post over. Men denne er vel ikke godkjent? Hvordan kan man da få kort til denne og være garantert at det fungerer. Kjøres det ikke med pairing på alle nye kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nog finns boxen alltid, den kommer till er när vi slitit med alla buggar som den har.

HD-PVR 101 ST 1 (Canal Digital)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en oversikt over godkjente tunere fra Canal Digital:
    Canal Digital godkjente parabol mottagere (Canal Digital)

Grundig DSR 6450 (6452) og Digiality CX-CI 422 TS er PVR-mottakere, men jeg kan ikke se at noen av dem har 2 sat-tunere...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, de to boksene Stream nevner har ikke doble tunere for DVB-P.

Mitt problem er altså:
    a) Det finnes ikke (tror jeg?) noe godkjent utstyr å få kjøpt som gir min mor den samme brukervenlighet og fleksibilitet som hun har vært vant med i mange år
    b) Det kan hun ikke helt uten videre forstå og hun lurer da på hva hun skal gjøre etter hvert som det analoge bakkenettet stenges.

Merkelige saker gitt. Men mulig hun er sær som kan finne på noe så rart som å ta opp fra en kanal mens hun ser på en annen kanal (typisk fredagskveld)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den svenske CD boksen som K.K. nevner ser meget bra ut. Hva koster den? Noen som vet? Hvorfor er den ikke nevnt hos CD Norge tro? En sånn kunne jeg tenke meg selv også!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, enten er jeg veldig dårlig til å formulere spørsmålene mine eller så er det CD som ikke leser spørsmålet før de svarer.

Jeg spurte dem nå sist om:

>Jeg forstår jo at man kan ta opp programmer med en PVR mottaker. Men
    >for å forkorte ned mitt spørsmål:
    >
    > Hvilken godkjent PVR boks skal min mor kjøpe for å kunne ta opp ett
    > program samtidig med at hun ser på et annet program? Om jeg forstår
    > dette riktig må man da ha en PVR boks med twin-tuner og evt to kabler
    > ut til antennen der man må ha et hode med to uttak.

Fikk dette svaret, men det sier meg liksom ikke noe....? Jeg tror ingen av de hun nevner har twintuner for DVB-P?

Hei.
    Je gtakker for din henvendelse. Decoderen som er godkjent i fra oss er Grundig og Digiality CX-CI 422 TS.Dette er det bare forhandlere som har.

Med vennlig hilsen
    Randi Bergby

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den svenske CD boksen som K.K. nevner ser meget bra ut. Hva koster den? Noen som vet? Hvorfor er den ikke nevnt hos CD Norge tro? En sånn kunne jeg tenke meg selv også!
    Svenskene er prøvekaniner. Boksen lanseres i Norge og Danmark først på nyåret.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nå dette svaret fra CD. Vel, da vet man jo hva man har å forholde seg til. Men prisen er fortsatt ukjent. Da tipper jeg min mor kjøper Norgespakken nå med gratis montering og så oppgraderer hun tuner og hode neste år.

Her er siste svar fra CD, som endelig svarer på det jeg spør om :-) :

Takk for din hendvendelse.

Jeg beklager viss du ikke har fått tilfrdstillende svar fra oss.
    Ut fra sånn jeg forstår din hendvendelse, så etterlyser du en dekdoer som det er mulig og ta opp et program,mens ein kan se på et helt annet program. Vi vil få en slik dekoder tilgjenglig på nyåret.
    Dekoderen vil bestå av 2 tunere som gir denne muligheten. Dekoder vil ha en hardisk på ca.250 gigabyte.
    Denne dekdoer vil også støtte HD funksjonen, og det vil også være mulig og få opptak i HD kvalitet.
    Dekoder vil ha en kapasitet på ca.45 timers opptak i HD kvalitet, og ca.90 timer i vanlig digital bildekvalitet.
    Vi har desverre ingen eksakt informasjon pr.dags dato om når dekdoer vil være tilgjenglig for våre kunder, eller hvilken pris dekdoeren vil få. Jeg håper at du har fått svar på det du lurte på nå, er det ting du lurer på er du hjertelig velkommen til og kontakte oss på telefon nummer 06090, eller pr.mail Med vennlig hilsen Ingunn Kagnes

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Svenskene er prøvekaniner. Boksen lanseres i Norge og Danmark først på nyåret.
    En selger på en stand for CanalDigital sa i dag at HD-PVR 101 ST 1 tuneren ikke ville bli lansert i Norge før i mars 2008.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •