HDCP-problem med CD hd satelitt-boks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP-problem med CD hd satelitt-boks

Jeg har tatt med meg et par TVer over fra USA. De har selvsagt NTSC-tunere, og er derfor ubrukelige på "vanlig" TV. Men planen var å bruke HDMI, da er jo PAL/NTSC ikke tema lenger.

På den ene TVen, en rimelig 23" Samsung LCD med HDMI, så funker det veldig bra. HD satelitt-tuneren til CD skalerer opp alle kanalene og sender bildet ut i forståelig format. Men den andre, en svinedyr 42" Sony plasma med DVI, vil ikke være med og leke. Jeg vet at HDCP virker på den, for jeg brukte det i USA. HDMI -> DVI-kabelen har alle pinner og skal være fullt bi-direksjonal. Men jeg er temmelig sikker på at det er et HDCP-problem, for det kommer ikke noe signal. (Her kan andre produsenter lære av Scientific Atlanta; de smeller opp en feilmelding når HDCP "hikker", i steden for blank skjerm.) Skal høre med Sony support om det kan finnes en sw-upgrade, men det er vel antakelig håpløst å få hjelp med på et US produkt.

Så, derfor: Noen som kjenner til en boks, eller annen løsning på problemet? Har lest om f.eks. Spatz-Tech’s DVIMAGIC, men er det noen som har prøvd den? (De sier forøvrig nå at den ikke er HDCP-kompatibel, men jeg vet ikke om det er bare juss.)

Vet at denne problemstillingen har vært tatt opp før, bl.a. i sammenheng med Riks-TV. (F.eks. her) Men har noen før meg hatt problemet med CD's HD-tuner?

Sjekket forøvrig ut komponentsignalet også, men boksen sender dessverre ut vanlig PAL-der. Skjønner ikke helt hvorfor. Når de først skalerer opp alt, så hvorfor ikke sende det ut der også?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke receiver?

Kom til å tenke på en sak: Kan en receiver med HDMI-svitsjing være løsningen? Vil den "svare selv" HDCP på inporten og "spørre selv" på utporten, eller bare svitsje rett gjennom? Ettersom noen av disse receiverne skalerer opp, så må de kanskje agere monitor selv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •