Viasats nye HD-vidunder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasats nye HD-vidunder

Enda en teknofil artikkel:

Viasats nye HD-PVR

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pace

Har den nåverende viasat pvr. Viasat er veldig dårlig på oppgradering. Etter 1 år fremdeles ikke texst tv, ikke mulighet for mer en 2 sattelitter, selv om manualen sier noe annet. Den har en mulighet for og ta opp litt lenger enn tiden på program (opp til 10 min)denne funksjon virker ikke,går tilbake til utgangspunkt av seg selv.Elers liker jeg dobbel tuner muligheten.Får vi rettet på disse feil pluss redigerings mulighet av harddisc så ville jeg vært kjempefornøyd.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation pace

Er vel uansett ingen hensikt med støtte for flere satelitter på den nåværende pvr-en, da Viasat begrenser kanalutvalget til kun de som de selv sender.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pace

Er helt greit at viasat ikke trenger mer en 2 sattelitter. Men jeg som kjøper vil ha mulighet for flere, da regner jeg med at manualen er riktig.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ja

Mente ikke å si at det er greit at viasat begrenser kanalutvalget, konstaterte bare faktum. Hadde gjerne sett at den kunne ta imot de frie kanalene på Thor og Sirius i det minste, men det gjør den heller ikke. Så jeg tviler på at det kommer støtte for flere satelitter.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte en fra Viasat i dag med et tilbud på den nye PVR HD-mottakeren for 495,- kr. Sa at TV2, TVN pluss en ny TV1000 filmkanal skulle sende i HD. Høres tvilsomt ut. Noen som vet noe mer?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten for godt til å være sant......8)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes snodig ut at TVN og TV2 skal begynne å sende i HD, spesielt når Viasat ikke har disse 2 kanalene enda, og TVNorge trodde jeg var aktuelt fra dem uansett.

TV1000 kommer med en HD kanal, og National Geographic HD kommer også på Viasat. Dette ifølge et bilde på Viasat's danske side, som reklamerte med at det kommer snart. (De viste også et bilde av en HD kanal fra dansk TV2, men den kanalen blir jo ikke tilgjengelig for norske abonnementer). Kan hende selger rotet litt der ang. dansk og norsk TV2.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjekket litt, og vi skal ikke se bort fra at du kan får denne HD PVR'en til 495,- En rask sjekk på Viasat's danske side, så reklamerer de der, der interesserte kan skrive seg på en mailingliste. En av dem blir også trukket ut, og vinner en HD mottaker og gratis abonnement på HD pakken for et år. Verdien er ifølge Viasat 1.683,-.

Si at HD pakken koster 99,- pr. mnd, noe som virker sannsynlig. Etter abonnement for et år et trukket fra, sitter vi igjen med 495,- for mottakeren. Ser ut som Viasat kommer til å satse en del for å vinne kunder til dette, og til den prisen, så har de lokket meg over til HD pakken. Men det blir nok ikke mer enn 3 kanaler til å begynne med, men det skal kommer mer over nyttår i både Sverige og Danmark, og da regner jeg med at det samme skjer i Norge.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar opp igjen denne jeg

Noen som har testet de nyere typene?

Selv har jeg Pace TDS 850NV, den opprinnelige HD PVR fra Viasat. Fått noen oppdateringer, men etter den siste er den litt mer uggen enn før.

Ser at etter denne kom ViasatPlusHD 855
    og deretter ViasatPlusHD 865 som er nåværende

Nåværende 865 øverst, 855 i midten.

Sitat Opprinnelig postet av Teknofil
    Det første som slår oss når vi har koblet opp den nye 865-dekoderen er hvor mye raskere den har blitt sammenlignet med forgjengeren 855. Det går blant annet mye raskere å bla i kanalene med den nye dekoderen.

865 er faktisk like rask om ikke raskere enn kabel PVR-en fra Canal Digital vi har stående i stereobenken.
    Nå lanserer både CD og Viasat nye PVRer.

CD kommer med ADB HD PVR 5720-SX

En av de første tingene som slår oss, er hvor kjapp den nye dekoderen har blitt. Den reagerer raskt når vi blar i menyene og skifte av kanalene gjøres på et lite blunk.
    og Viasat med ViasatPlussHD 7140 fra Samsung.

Om nåværende Pace 865 og de nye Samsung 7140
    I bruk er de to dekoderne veldig like. Begge responderer kjapt og skifter kanal raskt, men ViasatPlussHD 7140 er marginalt raskere.
    Vurderer å bytte ut nåværede boks og gå for den nye Samsungen når den kommer, eller bare skifte til CD. Ut fra hva jeg leser skal den nye fra CD være raskest av de to, er vifteløs og har større kapasitet.

Noen her som har hatt den opprinnelige HD PVR fra Viasat og den nåværende 865? Hvordan er nåværende kontra skiten jeg har? Ser ut til at forskjellen mellom den nye og 865 er særs liten og vil da være med å avgjøre om jeg skal gå for den nye når den kommer, eller skimpe over til CD.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har tullet litt med navnene, teknofil også. TDS855 og TDS850 er samme maskinen. I forhold til min gamle hadde modellen kun fått en facelift. Så kom 865 med større HDD (855 skulle vel også kunne fås med 320GB HDD) og bedre hastighet. Nå skal den nye være marginalt raskere enn denne igjen. Spørsmålet er om det blir verdt å oppgradere likevell. Omlag 50 % mer plass og potensielt raskere.

Greit nok har min surret litt i det siste, men etter oppdateringene har jo den blitt raskere den og. Så det jeg lurer på er jo om det er noe spesielt på 865 som gjør den raskere hvis de begge kjører lik programvare?

Det står at nye menyer kommer, ala Viaplay. Vil da anta at også nåværende modellere får samme type meny etterhvert. Kanskje de og vil bli raskere og mer stabile enn nå. Tror tregehten, og fremgangen i hastighet på de testede modellene, ligger i programvaren og ikke maskinvaren. Men flott om noe som har erfaring med begge kan bekrefte/avkrefte

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å spørre på en annen måte:

Noen som har dagens HD PVR fra Viasat? Noen formeninger rundt denne? Treg, rask, stabil, ustabil?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Noen som har dagens HD PVR fra Viasat? Noen formeninger rundt denne? Treg, rask, stabil, ustabil?
    Hei!
    Jeg har HD-PVR fra både CD og Viasat. Fra Viasat har jeg Pace TDS855NV. Denne er jeg godt fornøyd med. Den er stabil og rimelig rask.
    Jeg har hatt denne i snart ett år og jeg har aldri hatt heng på den. Det er ganske bra. Jeg synes også billedkvaliteten er marginalt bedre på denne enn på boksen fra CD.

Det eneste negative med TDS855NV er litt klumpete fjernkontroll og en litt enkel brukerinterface. Opptakslistene er litt rotete, utrolig nok mangler det dato i lista... Det finnes heller ingen kanalliste. Man må inn i epg for å bla i kanaler.
    Men begge disse punktene, fjernkontroll og brukerinterface, skal det bli endringer på. De nye boksene skal ha forbedret brukerinterface og ny fjernkontrol. Den nye brukerinterfacen blir forhåpentligvis tilgjengelig for eldre bokser etterhvert også. Og den nye fjernkontrollen skal kunne kjøpes løst for eksisterende kunder etterhvert.

Alt i alt er jeg såpass godt fornøyd med Viasat-boksen at det er denne jeg benytter som hoved-boks. Boksen fra CD bruker jeg kun ved kanaler som ikke Viasat har eller når jeg trenger ekstra opptakskapasitet for å dekke mer enn 2 tunere. Dette fungerer veldig bra. :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den fungerer veldig bra!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takker for tilbakemeldinger. Da blir det nok ny boks på meg ila sommeren

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns den fungerer veldig bra!
    Har Pace 865 den nyeste - ikke helt fornøyd-
    plages at den "fryser fast" og må restartes 2- 3 ganger i uka - andre som har opplevd det ? jeg har prøvd å oppdatere software -ingen bedring.
    Bør jeg kanskje kontakte support ?
    bør nevnes at jeg har den oppkoblet til 2 TV-er en på scart og en på HDMI,
    virker som den kanskje ikke liker dette...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hulabaloo
    plages at den "fryser fast" og må restartes 2- 3 ganger i uka - andre som har opplevd det ? jeg har prøvd å oppdatere software -ingen bedring.

Alle disse utgangene sender vel i utgangspunktet signal uansett, så det skal ikke føre til problem.

Jeg har vært av de heldigere med min gamle boks, selv om noen menyfunksjoner ikke kan brukes. Sortering av favorittliste til eksempel. Da låses dekoderen, og slås den av og på er den på sist brukte kanal, men kan ikke skifte til andre. Må kobles fra strømnettet og restartes. Selv etter formatering og slikt er dette like håpløst. For andre fungerer det fint og andre ting ikke.

Det er dette jeg synes er så forferdelig rart. At det skal være så ulikt. Jeg har fått sortert mine favorittkanaler ved å slette hele listen, legge til kanaler, lagre, legge til flere, lagre etc, for å få dem i ønsket rekkefølge.

Mht å anbefale deg Visat sin kundeservice. Kan jo være verdt et forsøk. I mine samtaler med dem både for meg selv og en venn av meg, ba de meg i det ene tilfellet å anse satelitten i verdensrommet som en monstrøs sak formet som en stor X. Vi måtte stille parabolen deretter for at alle kanaler skulle vises. Dette var jo ganske opplagt feil, det var en maskinvarefeil som ble rettet opp flere måneder etter første av mange klager. Har man 100 % signal fra satelitten så har man jo nettopp det.

En gang, en plass på et forum fikk jeg en oppsrkfit for å slette cache i dekoderen. Den gangen jeg gjorde det gikk alt mye raskere og i noen dager fungerte alle menyfunksjoner perfekt. I ettertid tok jeg kontakt med kundesrevice for å få samme oppskrift. Vedkommende kunne ikke oppskriften og mente jeg tok feil, en slik oppskrift finnes ikke. Han veldig sint når jeg takket nei til oppskriften for å formatere harddisken. Det var jo ikke det jeg skulle. Jeg hadde mange opptak som kona skulle se når hun kom tilbake fra ferie. Vedkommende ble visst så irritert på meg at han fjern-formaterte hele harddisken min etter han la på. Men sortering av favorittlisten var like udugelig etterpå og jeg satt med blank harddisk.

Mao anbefaler jeg vel ikke kundeservicen dems, men heller litt søk på nett først, og så høre med dem. Ligger noen andre supporttråder her en plass.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hulabaloo
    Den "liker" ikke dårlige signaler...da blir den kranglete....signalene bør være over 80 % hvis jeg ikke husker feil...er ikke hjemme nå....
    Hadde en del problemer med boks nr 2, etter at parabolmannen kom og finjusterte, så har alt fungert nesten prikkfritt...har nå Viasat sitt eget hode og splitter til 4 utganger ...:-) og selvom summen av signalene ikke er optimalt, så funker det som en drøm på mine to Viasat HDPVR, som er de to minste med rund lysmarkering foran...:-) den ene nyere enn den andre
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knirking fra harddisk på Pace-Klick of death??

Jeg har den siste HD boksen fra Pace. Fikk denne ved juletider,og den har fungert forsåvidt bra. Oversiktelige menyer. Men den slår ikke min 7 år gamle Dreambox på hurtighet.

En ting jeg irriterer meg grenseløst over,er en vedvarende knirking eller klikking fra det jeg antar er harddisken. Dette er godt hørbart fire meter fra boksen,dersom en sitter og ser på nyhetene f.eks. Andre som har dette? Lurer på om den er i ferd med å ta kvelden...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Jeg har den siste HD boksen fra Pace. Fikk denne ved juletider,og den har fungert forsåvidt bra. Oversiktelige menyer. Men den slår ikke min 7 år gamle Dreambox på hurtighet.

En ting jeg irriterer meg grenseløst over,er en vedvarende knirking eller klikking fra det jeg antar er harddisken. Dette er godt hørbart fire meter fra boksen,dersom en sitter og ser på nyhetene f.eks. Andre som har dette? Lurer på om den er i ferd med å ta kvelden...
    Min nyeste boks bråker mye mindre enn den forrige....skal være ny type harddisk i den siste...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •