Viasats nye HD-vidunder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pace

Jeg har 2 stk hdpvr fra viasat, 865 og 855. Begge må restartes flere ganger i uka og ingen av dem klarer nrk hd og tv2 hd. Dvs bildet er strøkent, men lyden er ikke synkron. Alt ser ut som gamle Bruce Lee filmer, først beveger munnen seg og etter en stund kommer det litt lyd. Etter å ha tatt strømmen og startet på nytt fungerer det perfekt, men bare til jeg bytter kanal noen ganger, eller stopper sendingen i et minutt eller ti. Da er det like galt igjen.
    Begge to svikter under opptak, opptak feiler. Noen ganger tas det opp litt, andre ganger litt mer og en gang iblant virker begge som de skal.
    Kundeservice har sagt at signalstyrken er for dårlig og at det er derfor lyden ikke er synkron, men naboen min jobber for viasat og han sier signalet er bra, meget bra. Umulig å få det bedre ifølge han og utstyret hans.
    Jeg venter på de nye fra Samsung og håper de funker bedre og at trofaste viasatkunder får et godt tilbud når de dukker opp om noen måneder.:twisted:

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Jeg har 2 stk hdpvr fra viasat, 865 og 855. Begge må restartes flere ganger i uka og ingen av dem klarer nrk hd og tv2 hd. Dvs bildet er strøkent, men lyden er ikke synkron. Alt ser ut som gamle Bruce Lee filmer, først beveger munnen seg og etter en stund kommer det litt lyd. Etter å ha tatt strømmen og startet på nytt fungerer det perfekt, men bare til jeg bytter kanal noen ganger, eller stopper sendingen i et minutt eller ti. Da er det like galt igjen.
    Begge to svikter under opptak, opptak feiler. Noen ganger tas det opp litt, andre ganger litt mer og en gang iblant virker begge som de skal.
    Kundeservice har sagt at signalstyrken er for dårlig og at det er derfor lyden ikke er synkron, men naboen min jobber for viasat og han sier signalet er bra, meget bra. Umulig å få det bedre ifølge han og utstyret hans.
    Jeg venter på de nye fra Samsung og håper de funker bedre og at trofaste viasatkunder får et godt tilbud når de dukker opp om noen måneder.:twisted:
    Tror ikke det vil hjelpe noe å bytte tuner...jeg fikk lov til å bytte 3 ganger før patabolmannen min kom og justerte.....og i følge ham var det ikke mye han gjorde....men det gjorde susen....og har aldri noen pixel feil på noen av Viasat sine HD kanaler....
    Når det det gjelder lyden så kan den være litt usynkron hvis jeg har sett på et opptak(som alltid blir perfekte på begge tunerne, selvom de går samtidig)
    og går over til live. da slår jeg bare av tuneren og på igjen med en gang og alt er synkront....anbefaler SatCR hodet med splitter....
    En av grunnene til at det kan være problematisk er at jeg som mange andre
    bruker en parabolskål som opprinnelig er for mottak av Canal Digital....
    og begge mine HDPVR fra Canal Digital funker også helt fint....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Min nyeste boks bråker mye mindre enn den forrige....skal være ny type harddisk i den siste...:-)

Den er vel også uten vifte den du har? Ser den nye som kommer gjenintroduserer viften, men for all del, det er nok harddisken som støyer i boksen min. Så håper den nye er like stillegående som dagens modell.

EDIT:

La også merke til hele to USB-innganger. Noen som har noen anelser om hva disse kan være ment for?

Sitat Opprinnelig postet av classic46
    En av grunnene til at det kan være problematisk er at jeg som mange andre
    bruker en parabolskål som opprinnelig er for mottak av Canal Digital....
    og begge mine HDPVR fra Canal Digital funker også helt fint....
    Hørtes rart ut. I utgangspunktet skal man kunne bruke hvilkensomhelst parabolantenne, prinsippet er jo likt for dem alle. Eneste forsinkelsesproblemet jeg har hatt er teskten på NatGeo HD, den lever sitt eget liv til tider.

Ser den nyeste er i salg hos Elkjøp nå og bemerket meg at den har;

Intern SDRAM (MB) 256,00
    Intern flash RAM (MB) 64,00

Mens den fra Pace har;
    Intern SDRAM (MB) 256,00
    Intern flash RAM (MB) 32,00

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    En ting jeg irriterer meg grenseløst over,er en vedvarende knirking eller klikking fra det jeg antar er harddisken. Dette er godt hørbart fire meter fra boksen,dersom en sitter og ser på nyhetene f.eks. Andre som har dette? Lurer på om den er i ferd med å ta kvelden...
    Jeg tror dette er et generelt "problem" at harddisken knitrer/klikker litt da jeg har lest dette rapportert en rekke ganger. Min Pace TDS855NV har det samme. Men jeg skrev "problem" i anførselstegn da det definitivt ikke er noe reelt problem her.
    Selv ved svært lavt lyd-volum kan jeg ikke høre klikkingen fra sitteposisjon ca 3m unna boksen. Kun hvis jeg muter lyden helt og hører etter, kan jeg høre den svake klikkingen.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Snodig at det kun skjer med dem da. Har du de andre HD-kanalene også og de fungerer fint?

Håper på å få meg et godt tilbud på den Samsungboksen, men hvem som leverer maskinvaren spiller vel kanskje ikke all verdens rolle her? Mulig bare jeg som sitter med dette inntrykket, men slik er nå det.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hørtes rart ut. I utgangspunktet skal man kunne bruke hvilkensomhelst parabolantenne, prinsippet er jo likt for dem alle. Eneste forsinkelsesproblemet jeg har hatt er teskten på NatGeo HD, den lever sitt eget liv til tider.

Prinsippet for å ta i mot parabolsignaler skal være likt, men såvidt jeg vet(er ikke ekspert), så er det forskjell på hvordan Viasat og Canal Digital sender (og hvordan de mottas) sine signaler, så derfor kan det være at en skål som er beregnet for Thor satelittene, ikke vil være optimal for Astra satelitten(e) som Viasat bruker...og husk de ligger et stykke fra hverandre....
    Noen her inne som er eksperter kan forklare det bedre....derfor så måtte min parabolmann skru en halv omdreining på en skrue for at Viasat gikk fra å være problematisk, til å bli perfekt....
    Dette med utrolig finjustering har mye å gjøre med HD kanalen, som krever utrolig nøyaktig innstilling for å virke uten problemer....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter en 60cm stor CD parabolantenne med sidemating for Viasat og LNB paraply over. Det fungerer helt fint. Men jeg brukte tid på å stille den inn.
    TDS855NV viser 100% på både signalstyrke og signalkvalitet. Jeg har også en HD-tuner uten PVR, Samsung ettellerannet. Den viser bare ca 50-55%... Men det er ingen problemer med denne allikevel. Ingen drop-outs, macro-blocking eller noe som helst. Det er tydeligvis en annen følsomhet på denne.

Jeg forsøkte til og med å sette opp Viasat parabolantenna som fulgte med. Denne er litt mindre. Men jeg trodde allikevel at signalet ville bli bedre da jeg kunne stille denne rett på posisjon i stedet for sidematet som med CD antenna.
    Men med Viasat antenna fikk jeg dårligere signal uansett hvor mye jeg slet og justerte. Jeg kom opp i 96-98% med HD PVR og kun 45-50% med HD uten PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signalstyrke/ kvalitet

Delay i lyd og bilde skyldes i 99% av tilfellene dårlige signaler (årsak kan være kabel -lnb - koblinger - mangelfull fri sikt osv.) Samsung HD-tuner viser maks 55% styrke, uansett.

Om du skal få justert antennen 100% riktig, må du ha ordentlig instrument. Satbeeper og signalindikator på tuner, er en indikasjon som sier om den har gode nok signaler. Du klarer ikke få den perfekt uten god flaks.

Har Canal Digital PVR, viasat PVR Pace 860 og 865. Er suuuperfornøyd med 865. Ikke hatt en eneste restart på 3-4 mnd. CD sin pvr restartes nesten 3-4 ganger i uken og er treg. Riks-tv sin grundig pvr er også treg. Er uten tvil mest fornøyd med Pace 865. Leier filmer via Viaplay på tuneren. Funker som en drøm.

Ser at Elkjøp kommer med den nye Samsung pvr fra 15 juni, iflg nettbutikk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •