Hakking på HD dekoderen til CD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking på HD dekoderen til CD

Diskusjonen hvor vidt HD dekoderen til CD er bra eller ikke har vel foregått i evigheter nå og "alle" er vel enig om at den ikke holder.

Men jeg har en svært irriterende hakking på HD sendingene(oppstår hvert 20-30sek, noen ganger oftere), spesielt under fotballkamper. Og da lurer jeg på om det er dekoderen eller noe annet av utstyret mitt som har skylden. Jeg har en LG37" LB1 Lcd tv.

Har stilt dekoderen på 1080i.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i hvertfall ikke noe slik hakking hos meg. Har også stilt inn på 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ja da ligger mest sannsynlig problemet hos meg. Enten at dekoderen sliter, eller noe annet.

Har flott signal inn
    Bruker HDMI kabelen som fulgte med
    Har en TV som burde takle HD-TV greit.

Kan ikke skjønne noe annet enn at dekoderen som er flaskehalsen her, så det blir retur over helgen. Om ikke noen andre har synspunkter på evt andre ting jeg kan prøve for å bli kvitt hakkingen?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hakker også. Bruker en litt dyr HDMI kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemet her også. Har kontaktet CD flere ganger og fikk til slutt byttet tuneren,uten at det hjalp. Har forsøkt med både HDMI,komponent,
    720p og1080i,uten at det hjelper. Signalet er helt på topp og stabilt.Har en forholdsvis ny Sony LCD tv.Ser også på et svensk forum at det er flere som nevner dette problemet med HD boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ihvertfall et problem som ikke er enkeltstående. Lurer på om ikke CD skal få denne tilbake.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp Ctech 5000 HD (Combo)

En kompis av meg kjøpte denne tuneren på finn da den fra CD ikke holdt mål i hele tatt. Kjøpte denne å dyttet inn sitt CD HD kort, funker som fy. Han har også kjøpt seg en ekstern Harddisk for opptak av program. Han er SUPERFORNØYD!! Bildene er suverene, opptakene knallbra, å for hver oppdatering som kommer til tuner så blir den bare mer og mer overlegen. Mao jeg skal også ha meg en slik en.:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har saumfartet nettet for å finne HD dekodere som vil fungere med CD, og funnet ut at det er her inne på forumet at man får svarene. Men det kommer for mange tvetydige svar, og da blir jeg litt tilbakeholden når det kommer til å invistere i 5lapper+ for noe som kanskje vil fungere. Om noen kan bekrefte at denne holder mål og vil komme til å fungere sammen med CD kort i tiden som kommer, så svir jeg gjerne av oljekroner på en slik en.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekenaeth
    Har saumfartet nettet for å finne HD dekodere som vil fungere med CD, og funnet ut at det er her inne på forumet at man får svarene. Men det kommer for mange tvetydige svar, og da blir jeg litt tilbakeholden når det kommer til å invistere i 5lapper+ for noe som kanskje vil fungere. Om noen kan bekrefte at denne holder mål og vil komme til å fungere sammen med CD kort i tiden som kommer, så svir jeg gjerne av oljekroner på en slik en.
    Denne holder mål, det kan jeg si med store ord. HOLDER MÅL!!!
    Var hos kompisen min senest igår, satt å så på hans CD HD kanaler hele kvelden vi Jeg skal også ha en tuner som dette, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hvem dekoder er det?

Har akkurat kobla over til scart på denna dritten for å fån til å funke. Mansjit.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sunray
    Å hvem dekoder er det?

Har akkurat kobla over til scart på denna dritten for å fån til å funke. Mansjit.
    Jeg snakker om Ctech 5000 HD Combo. Sett den for salg både på finn og qxl. Jeg skal kjøpe meg en på julelønna. Som tidligere nevnt så har en kompis av meg denne, han er MEGET fornøyd. Les mine tidligere innlegg i denne tråden.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Jeg snakker om Ctech 5000 HD Combo. Sett den for salg både på finn og qxl. Jeg skal kjøpe meg en på julelønna. Som tidligere nevnt så har en kompis av meg denne, han er MEGET fornøyd. Les mine tidligere innlegg i denne tråden.
    Men denne har vel kun single-tuner? Jeg vil veldig gjerne ha en twin-tuner løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak

Ser bra ut den, litt risikosport å handlen siden cd påstår det er tvn som er problemet (508Xd).

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sunray
    Ser bra ut den, litt risikosport å handlen siden cd påstår det er tvn som er problemet (508Xd).
    Jeg har en 507XA og det blir ganske hakkete bilder dersom den er satt til 75Hz. Antar at det er en liknende setting på 508XD så sørg for at den er satt til 100Hz og ikke 75Hz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •