Canal Digital +++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital +++

La ikke Tittelen ta fokuset deres - for det er ikke mye pluss å hente hos dem.. Er bare et par saker vedrørende deres service med mer jeg skal skrive om:

1. Jeg har siden jeg fikk boksen fra CD en CDC-5050?! opplevd problemer med lyd. Jeg kjører lyden gjennom digital coax-kabel (er ikke helt stødig når det gjelder begreper er - så gi meg litt slakk..) og det fungerer tivis ganske bra - og veldig ofte IKKE. Jeg søkte litt rundt på internett om dette og det er flere som har opplevd problemer med dette. Jeg tenker at dette skal jeg ringe CD om. Kundeservice er jo service.... på en måte... Det viser seg at de aldri hadde hørt om liknende tilfeller. Det er noe jeg stusset litt på. Representanten for kudeservice konfererte med en "leder" - og komtilbake etter noe minutter og bad med om å levere boksen hos dem jeg har kjøpt den hos - og evt. få service på den.

Jeg har ikke kort lunte.... Jeg drar ned til El-kjøp. Vedkommende i kassa er relativt fersk og forteller meg at han aldri har hørt om slike tilfeller - og han ringer direkte til leverandørsupprt hos CD. Han beskriver problemet - og får gehør for det. Han slenger på en forespørsel om dette er et vanlig problem med 5050 boksene... Hvorpå han fra kundeservice får bekreftet at det har vært en del tilfeller hvor det har vært problemer med ustabil lyd...!!!! Jeg misliker sterkt å bli løyet til... og jeg nekter å tro at kundeservice er så stort i CD at de ikke har kontroll på feil som er vanlige etc....

En ny boks er i alle fall på vei til meg...

2. Jeg tok kontakt for en tid tilbake siden om hvordan jeg kan få tak i et set-top boks for å kunne bruke Windows Mediacenter mot satelitt-mottakeren.. Svaret jeg fikk fra CD er følgende:
    "Mediacenter er ikke noe utstyr som er godkjent eller testet av Canal Digital.

For å bruke dette sammen med vårt utstyr anbefaler jeg enten å kontake leverandør av maskina eller sjekke på internett hvis du har tilgang til dette, det finnes mange lyd og bilde forum som har informasjon rundt dette.

Håper dette gir svar på din henvendelse."

Spørsmålet mitt er jo da om det finnes en steg for steg prosedyre for å få dette inn?! Jeg har en TV med to tunere... og straks sitter jeg vel med to CDC-5050 bokser....

Noen som kan bidra til en løsning på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ønsker altså å bruke en pc med Windows Mediacenter i sammen med din CDC-5050?

Jeg vet ikke så mye om dette, men det enkleste er vel da å koble scart-kontakten fra CDC-5050 til Mediacenteret, og så videre til tv'en. Så setter du opp Mediacenteret til å kunne styre CDC-5050 med sånne IR-sendere for å videreformidle fjernkontrollsignalet fra Mediacenteret til CDC-5050.

Ender du opp med 2 stk CDC-5050, og har kort i begge, kan du la den ene gå rett i tv'en, mens den andre går til mediacenteret. Da kan du ta opp på en kanal mens du ser på noe annet på den andre tuneren.
    Dette krever da at du har Twin-LNB på parabolen og 2 ledninger inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Du ønsker altså å bruke en pc med Windows Mediacenter i sammen med din CDC-5050?

Jeg vet ikke så mye om dette, men det enkleste er vel da å koble scart-kontakten fra CDC-5050 til Mediacenteret, og så videre til tv'en. Så setter du opp Mediacenteret til å kunne styre CDC-5050 med sånne IR-sendere for å videreformidle fjernkontrollsignalet fra Mediacenteret til CDC-5050.

Ender du opp med 2 stk CDC-5050, og har kort i begge, kan du la den ene gå rett i tv'en, mens den andre går til mediacenteret. Da kan du ta opp på en kanal mens du ser på noe annet på den andre tuneren.
    Dette krever da at du har Twin-LNB på parabolen og 2 ledninger inn.

Jeg har en sånn TV med Mediacenter som du kan se her. Jeg får ikke så langt jeg kan se inn SCART-greia i Medacentret.. Den har jo alle andre mulige ting hvor den kan søke etter TV-signalene..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal HD og Cinet mediacenter....

Er det noen av dere som har fått inn signal på mediacenteren fra canal HD sin boks... ? har prøvd med coax fra HD boksen og opp i MC, men ingen signal. Er det en annen måte og koble dette sammen, eller må jeg vente til det kommer nye HD bokser som har bedre/andre oppkoblingsmuligheter. Kjører pr. dags dato hdmi direkte opp i tvskjermen, men skulle jo gjerne hatt opptaksmulighetene osv. Er det noen som har tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital

Har en CDC 5050 fra CD og kan ikke få inn TV2 og TV Norge. Har forsøkt alt som CD telefon-service har foreslått, men de er ikke nærheten av en løsning. Ved forsøk på oppgradering, som alltid kommer opp ved oppstart, kommer meldingen " feil på nedlastning" en feilmelding CD servicetorg aldri har hørt om. Jeg har forsøkt med å stoppe betaling men trues med inkasso og ingen hos Canal Digetal jeg har hatt kontakt med viser evne til løsning.

Hvis noe kjenner en løsning er jeg takknemlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Randi

enkelt løsning er å returere CD sin boks og få nytt fra dem.

Du kan si opp ditt abonamang med en gang så lenge CD ikke hjelper deg med ditt
    problem , eller dem ikke leverer det dem har lov deg.

det står svart på hivt i lover og regler.

Ring dem, be dem hjelpe deg med problemen,
    prøv å skane kanalene manuelt, prøv å opdatere software via rs232 porten
    hvis det er mulig.

hvis alt dette ikke fungerer vil jeg tro at din boks er defekt og må retureres
    til CD , du har fult lov om retur av ikke fungerende varer, da dette går også i fabrik garanti.

mvh

bobi

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    @ Randi

enkelt løsning er å returere CD sin boks og få nytt fra dem.

Du kan si opp ditt abonamang med en gang så lenge CD ikke hjelper deg med ditt
    problem , eller dem ikke leverer det dem har lov deg.

det står svart på hivt i lover og regler.

Ring dem, be dem hjelpe deg med problemen,
    prøv å skane kanalene manuelt, prøv å opdatere software via rs232 porten
    hvis det er mulig.

hvis alt dette ikke fungerer vil jeg tro at din boks er defekt og må retureres
    til CD , du har fult lov om retur av ikke fungerende varer, da dette går også i fabrik garanti.

mvh

bobi
    CDs kundeservice kunne jeg skrevet en bok om. Har siden mars i år prøvd å få dem til å innse at det ER et problem at min dekoder leverer surround-lyd hakkete. Et eksempel på dialogen er da jeg tilbød dem å sende den lokale forhandleren til å besøke hjemmekinoen min for å selv konstatere at det er sant.

Svaret jeg fikk var ganske enkelt: Dessverre, vi tilbyr ikke support på hjemmekinooppsett...
    Og når jeg spør direkte om lyden skal leveres hakkete, så får jeg til svar at : Ikke alle kanaler leverer surroundlyd...

De klarer ikke svare på det jeg spør om en gang. Og de tre-fire-fem gangene jeg har ringt for å purre, får jeg alltid til svar. Dette må en tekniker svare på, jeg skal få en til å ringe deg. Men ringer teknikeren....?

nope!

...Finnes det andre alternativ til å se Premier League-kamper, så syng ut. Da sier jeg opp abonnementet på dagen. På sekundet faktisk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan detta vara anledningen till att många tar hjälp av Diablo istället

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    CDs kundeservice kunne jeg skrevet en bok om. Har siden mars i år prøvd å få dem til å innse at det ER et problem at min dekoder leverer surround-lyd hakkete. Et eksempel på dialogen er da jeg tilbød dem å sende den lokale forhandleren til å besøke hjemmekinoen min for å selv konstatere at det er sant.

Svaret jeg fikk var ganske enkelt: Dessverre, vi tilbyr ikke support på hjemmekinooppsett...
    Og når jeg spør direkte om lyden skal leveres hakkete, så får jeg til svar at : Ikke alle kanaler leverer surroundlyd...

De klarer ikke svare på det jeg spør om en gang. Og de tre-fire-fem gangene jeg har ringt for å purre, får jeg alltid til svar. Dette må en tekniker svare på, jeg skal få en til å ringe deg. Men ringer teknikeren....?

nope!

...Finnes det andre alternativ til å se Premier League-kamper, så syng ut. Da sier jeg opp abonnementet på dagen. På sekundet faktisk!

det er helt korrect det, CD er ansvarlig for at boksen skal fungerer 100 %
    det med souround lyd kan jeg forstå at ikke alle kanaler leverer det.

Men det skal vare mulig for dem å hjelpe deg for det.

Ring dem på nytt, og true dem med oppsigelse av dit abbo
    det beste er som regel at du også sender en e-mail og skriftlig brev.

CD har jeg bra opplevelser med, Viasat er møkka service :evil:

en ting til du kan gjøre er å snakke med noen du kjener om dem kan gi deg
    en CD tuner så du kan prøve med en annen tuner og se om det fungerer
    bedre en den du har prd

hvis du ikke kommer noen vei med CD , si opp dit abbonamang

PS ; jeg er ikke her for å hjelpe deg eller noen andre om hvordan du/dere
    kan skafe dere andre midler for å se PL/futtbol,
    gjerne hjelper med lovlige ting så lenge jeg kan, men kan ikke utale meg utafor lovens grenser .

kan forklare noen ting via PM , men ikke forvent allverden heller

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håpløst

Jeg har et spørsmål her, for nå må jeg roe meg etter en håpløs kundebehandling.

Er det noen her som bestilte digital tv fra canal digital i mai måned?

Det gjorde nemlig jeg, da de på den tiden hadde bredbåndspakken kampanjen. Og en del av denne kampanjen var at man fikk denne "mine favoritter" ( man velger to kanaler fra en liste) pakken gratis i et år. Kan noen andre vennligst bekrefte dette ovenfor meg?

For nå har disse kanalene forsvunnet. Dvs de forsvant etter "prøvetida" når man har tilgang til alt. Så jeg ringte CD og forklarte saken. Han hørte på opptaket hvor jeg sa jeg ble CD kunde, og han sa at det ikke ble nevnt noe om mine favoritter i det opptaket??!! Hva skal jeg nå gjøre, for jeg bestilte jo som dere skjønner over telefon, og har ingen skriftlig bekrefetelse over hva jeg bestilte?

Jeg avslutta samtalen med;
    " Er det det eneste du har å si? Du kan ikke gjøre noe med det? Det var en del av den kampanjen, men du kan ikke hjelpe meg?"
    Så sa jeg:" Takk skal du ha." Han svarte : "Værsågod"

Vet det ikke er snakk om store pengeforskjellen her, men det er prinsippet.
    Fy f*** , har kommet MEGET skjevt igang som CD kunde, og jeg var veldig skeptisk på forhånd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Dag Erik!

Eh... jeg må begynne med å spørre deg om det er kabelTV eller satelittTV du har fra Canal Digital. (Dette er forumet for satelitt som signalkilde...)

Dersom det skulle være kabelTV fra Canal Digital du har, kan du lese dette. Dette var omtalt i et nyhetsbrev fra Canal Digital KabelTV for mars 2008. Jeg kan videresende det til deg hvis du sender meg et PM med ei epostadresse jeg kan bruke. Det er tydelig at tilbudet gjelder ennå all den tid linken i nyhetsbrevet brakte meg til ovenstående nettside.

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Randi
    Har en CDC 5050 fra CD og kan ikke få inn TV2 og TV Norge. Har forsøkt alt som CD telefon-service har foreslått, men de er ikke nærheten av en løsning. Ved forsøk på oppgradering, som alltid kommer opp ved oppstart, kommer meldingen " feil på nedlastning" en feilmelding CD servicetorg aldri har hørt om. Jeg har forsøkt med å stoppe betaling men trues med inkasso og ingen hos Canal Digetal jeg har hatt kontakt med viser evne til løsning.

Om du ikke får inn TV2 og TVN tipper jeg det er signalproblemer. Problemer som er knyttet til feiljustert antenne hos deg. Om du sjekker signalene på frekvens 12322 H tipper jeg den er svært lav.

At du får melding "feil på nedlastning" skyldes også, mener jeg, signalene dine. Jeg er usikker på hviken frekvens nedlastningen går på, men ettersom du ikke får det til, er det mest sannsynlig for dårlig signal inn på antennen din.

Så; sjekk signalene på 12.322. Er den lik null, prøv først nullstilling av motakeren, fungerer ikke det, må du justere antenna di.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Randi

Jeg hadde samme problem som du har med cdc 5050 hadde jeg ca,10% signalstyrke.Med force har jeg ca80% styrke så dvs. at tuneren klarte ikke å matce signalene så canal digital sendte meg ny tuner (HD) ett hakk dyrere og problemet er løst

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Canal Digital +++ oppdatering

Tilbake fra en lang ferie og finner en rekke svar med forslag på læsning av mitt problem med TVN og TV2.

Jeg kan berolige noen med å si at fri sikt og timesvise forsøk på kalibrering med pipelyder i flere kvartalls omkrets ikke har hjulpet. Siste innsendte svar er identisk med min erfaring.

I forbannelse sa jeg tilslutt opp mitt abonnement som utgår i utgangen av august.
    Men jeg skal forsøke å få byttet inn boksen som aldri har fungert for nevnte kanaler de snart 2 årene jeg har hatt den bortsett fra i kaldt vær siste vinter.

Takk til dere som svarte meg.

Randi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •