Viasat i 1080P....? hehe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat i 1080P....? hehe

Gode nyheter! Ble i går oppringt av en masete selger hos Viasat.
    Skulle ha meg til og bytte fra CD til deres gullabonnement som jo "bare" kostet kr 199,- nå, men det er jo bare i ett år for så og koste 299,- eller hva det nå er, sier jeg.
    Jo.., men de skulle visst spandere kortavgiften og greier. Hehe
    Jeg nevner at de ikke akkurat er up to date når det gjelder sendinger i high definition slik som CD.
    ÅJODA! I desember skulle de visst begynne og sende alle kanalene sine i 1080P!!! Jeg ble litt lattermild og lurer på hvilken mottager de sender ut til kundene sine?, kundekonsulenten svarer at bare svar JA på dette tilbudet så skulle jeg få en ny mottager nå + en i desember og gull og grønne skoger..
    Nei svarer jeg, må nesten se litt på nettsiden før jeg tar et valg, dessuten er det en jævla prøvelse og se en hel film på tv3.
    Kundekonsulenten blir noe sur og nevner at MAANGE vil ha dette tilbudet så jeg MÅ svare her og nå..hehe dessuten hadde jo tv1000 30-35 filmpremierer hver måned!
    Ja da er det vel bare og ringe i vei da? svarer jeg.
    "Klikk".. det var slutten på den samtalen.. hun la på..

Moderert språkbruk

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Gode nyheter! Ble i går oppringt av en masete selger kjerring hos Viasat.
    Skulle ha meg til og bytte fra CD til deres gullabonnement som jo "bare" kostet kr 199,- nå, men det er jo bare i ett år for så og koste 299,- eller hva det nå er, sier jeg.
    Jeg nevner at de ikke akkurat er up to date når det gjelder sendinger i high definition slik som CD.
    ÅJODA! I desember skulle de visst begynne og sende alle kanalene sine i 1080P!!! Jeg ble litt lattermild og lurer på hvilken mottager de sender ut til kundene sine?, kjerringa svarer at bare svar JA på dette tilbudet så skulle jeg få en ny mottager nå + en i desember og gull og grønne skoger..
    Nei svarer jeg, må nesten se litt på nettsiden før jeg tar et valg, dessuten er det en jævla prøvelse og se en hel film på tv3.
    Kjerringa blir noe sur og nevner at MAANGE vil ha dette tilbudet så jeg MÅ svare her og nå..hehe dessuten hadde jo tv1000 30-35 filmpremierer hver måned!
    Man skal ikke tro på alt selgere sier. 1080P blir det neppe men det er jo veldig positivt om det kommer 1080i eller 720p. Det viktigste er at det er HDTV.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge folk hos viasat,så skal denne lanseres før jul

Pace TDS850 - Pace Micro Technology

Den vil da har en Hdd på 250GB

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se når Viasat lanserer HD-tv med en bitrate på 3-4000. :P

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Blir spennende å se når Viasat lanserer HD-tv med en bitrate på 3-4000. :P
    Det blir nok bra. Viasat tester HD på Sirius nå. Det er 3 HD kanaler på 12.398V 27.500 DVB-S2 8PSK 2/3.

• Test 1080i Lon ( free to air) Video bitrate 15.3Mbit/s

• Test 720p Ams (kodet) Video bitrate 13.8Mbit/s

• Test 1080i Jena (kodet) Video bitrate 14.3Mbit/s

Test 1080i Lon HD kanalen er i øyeblikket free to air og det ser riktig bra ut.
    På Test 720p Ams sender ukodet Dolby Digital lyd fra National Geographic HD så jeg antar det er en av HDTV kanalene Viasat skal sende (det er samme lyd som på National Geographic HD via Canal Digital).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men greia var jo at kundekonsulenten sa at ALLE kanalene skulle sendes i 1080P...
    Lyver så hun tror det selv..

Moderert språkbruk

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gode nyheter! Ble i går oppringt av en masete selger kjerring hos Viasat.
    ÅJODA! I desember skulle de visst begynne og sende alle kanalene sine i 1080P!!! Jeg ble litt lattermild og lurer på hvilken mottager de sender ut til kundene sine?, kjerringa svarer at bare svar JA på dette tilbudet så skulle jeg få en ny mottager nå + en i desember og gull og grønne skoger..
    Kjerringa blir noe sur og nevner at MAANGE vil ha dette tilbudet så jeg MÅ svare her og nå..hehe dessuten hadde jo tv1000 30-35 filmpremierer hver måned!

Haha... Tv1000 har vel snaut 30 premierer i året. Jeg ha hatt kanalene i snart et år grunnet kampanjetilbud, men tro meg. De skal bort med en gang det er over. Skikkelig ræva saker.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men greia var jo at kjerringa sa at ALLE kanalene skulle sendes i 1080P...
    Lyver så hun tror det selv..
    Eller så vet hun ikke bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation viasat oppsigelsesfrist 3mnd!!

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Haha... Tv1000 har vel snaut 30 premierer i året. Jeg ha hatt kanalene i snart et år grunnet kampanjetilbud, men tro meg. De skal bort med en gang det er over. Skikkelig ræva saker.

Husk at hvis du ikke avbestiller innen 1 mnd før kampanjeperioden din går ut, øker oppsigelsfristen til 3 mnd!! Og du må selvfølgelig betale full pris og kortavgift for disse tre månedene. Rimelig sleipt opplegg..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Husk at hvis du ikke avbestiller innen 1 mnd før kampanjeperioden din går ut, øker oppsigelsfristen til 3 mnd!! Og du må selvfølgelig betale full pris og kortavgift for disse tre månedene. Rimelig sleipt opplegg..
    Pokker!
    Det viste jeg faktisk ikke... Det er frekt som pokker!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du har nok rett her, ofte skremede dårlig kunskap i denne bransjen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Du har nok rett her, ofte skremede dårlig kunskap i denne bransjen.
    Saken er vel at selgere blir grundig preppet før de begynner å selge.
    Hun visste nok ikke at 1080P er en utopi på samtlige tv sendinger, men noen har bedt henne si det til potensielle kunder. Det er meget suspekt og ikke lov heller.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er vel at selgere blir grundig preppet før de begynner å selge.
    Hun visste nok ikke at 1080P er en utopi på samtlige tv sendinger, men noen har bedt henne si det til potensielle kunder. Det er meget suspekt og ikke lov heller.
    Jeg synes det er unødvendig og direkte tåpelig å hevde at det bevisst drives med lurerier. Da bør du ha noe å backe det opp med. Damen kan sitte på info om at Viasatt skal sende all HD i 1920x1080. Da er det ikke langt til trådstarters utsagn. For det du vet kan det også være trådstarter som har missforstått...

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg synes det er unødvendig og direkte tåpelig å hevde at det bevisst drives med lurerier. Da bør du ha noe å backe det opp med. Damen kan sitte på info om at Viasatt skal sende all HD i 1920x1080. Da er det ikke langt til trådstarters utsagn. For det du vet kan det også være trådstarter som har missforstått...

I såfall må de skallere opp, for de TV sendingene som lages i hd i dag er 720p eller 1080i.(i Norden)Og oppskallert matrielle er ikke true 1080P.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel...

Som om ikke kabel og parabol selskapene driver med lureri. De har lokket med digital tv, men faktum er at de digitale signalene blir gjort analoge i dekoderen. Kabelselskapene holder seg så vidt innenfor loven når de markedsfører på denne måten.
    Get lovet også nye dekodere fra høsten 2007. Nå er det snart vinter og dette har enda ikke skjedd.
    Hvis dette ikke er nok så kan du lese dette...

VG Nett - Teknologi

Faktum er at det er blitt en kamp om kunder og de det går utover er nettopp kundene selv. Bare se på tv forhandlere. De prakker tv-er på folk med en masse digitalt krimskrams de aldri kommer til å ha bruk for.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    I såfall må de skallere opp, for de TV sendingene som lages i hd i dag er 720p eller 1080i.(i Norden)Og oppskallert matrielle er ikke true 1080P.
    ??? Hva er det du prøver å formidle her? 1080p er ikke engang en del av DVB-standarden. Så lenge vi snakker om kringkasting, er det kun 720p eller 1080i. At damen på kunderservice ikke vet forskjell bør ikke sjokkere noen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som om ikke kabel og parabol selskapene driver med lureri. De har lokket med digital tv, men faktum er at de digitale signalene blir gjort analoge i dekoderen.
    Det er ganske grovt å beskylde noen for svindel. Dessuten er det stor forskjell på lureri og at du ikke vet hva du snakker om. For ca 10 år siden så de digitale kringastingsstandardene lys. Når vi snakker om digital TV, snakker vi om digital kringkasting (DVB). Det sier seg selv at denne standarden måtte ha rom for analog overføring den siste halve meteren fra mottaker til TV. Men kringkastingen er like digital for det..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er ganske grovt å beskylde noen for svindel. Dessuten er det stor forskjell på lureri og at du ikke vet hva du snakker om. For ca 10 år siden så de digitale kringastingsstandardene lys. Når vi snakker om digital TV, snakker vi om digital kringkasting (DVB). Det sier seg selv at denne standarden måtte ha rom for analog overføring den siste halve meteren fra mottaker til TV. Men kringkastingen er like digital for det..

Beklager! La oss kalle det "hvite løgner".
    Jeg ser godt poenget om forskjellen mellom uvitenhet og lureri. Det er jo interresant og få vite hvor dama har fått bekskjed om å selge Viasat 1080P tv signaler?

Hvis du leser vedlegget mitt om Get så er ikke det basert på uvitenhet, men snarere LURERI. Eller hvite løgner da...

Det burde ikke være slik at man som kunde må sette seg grundig inn det man skal kjøpe selv. En selger skal kunne sitt fag. Kunnskap er også en viktig del av god service, kanskje det viktigste. Man skal føle seg trygg på at det produktet man tar med seg hjem står i samsvar med det selgeren har fortalt. Noen selgere har denne kunnskapen og da anbefaler jeg alle mine venner å gå til dem. Enkelt...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hun brukte flere minutter på og sjekke dette MENS jeg ble satt på vent.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electroworld 2007 Viasat lover HDTV innen jul - teknofil.no

Ja, det er dette med å pynte litt på tingene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •