CDC-5050 via s-video på projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CDC-5050 via s-video på projektor

Har gått til anskaffesle av ekstra tuner til projektoren. Fikk da tilsendt en cdc-5050 i fra CanalDigital.
    Kobler denne til projektoren med s-video via en scart->s-video adapter.
    Problemet er at jeg kun får sort/hvit bilde.
    Noen som har forslag til løsning?
    Regner med at jeg ikke er den eneste som har koblet til en CD tuner på projektor......
    Har forøverig en viasat-tuner koblet til på samme måte. Denne fungerer fint. Eneste forskjellen er at jeg kan sette bilde til YC i menyen.
    Har også prøvd å koble CD-tuneren til Viast med scartkabel, men fått samme resultat med S/H.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kalis
    Har gått til anskaffesle av ekstra tuner til projektoren. Fikk da tilsendt en cdc-5050 i fra CanalDigital.
    Kobler denne til projektoren med s-video via en scart->s-video adapter.
    Problemet er at jeg kun får sort/hvit bilde.
    Noen som har forslag til løsning?
    Regner med at jeg ikke er den eneste som har koblet til en CD tuner på projektor......
    Har forøverig en viasat-tuner koblet til på samme måte. Denne fungerer fint. Eneste forskjellen er at jeg kan sette bilde til YC i menyen.
    Har også prøvd å koble CD-tuneren til Viast med scartkabel, men fått samme resultat med S/H.
    Har ikke sjekket denne tuneren men den er vel ganske lik CDC-7000 og Grundig 5450. På Grundig 5450 er det ikke S-video mens det er det på CDC-7000. Hvis CDC-5050 kan gi ut S-video så vil det være et valg i menyen for tv instillinger. Der vil det sannsynligvis stå RGB eller noe slikt. Dersom du ikke får valgt S-video i den menyen så er det sannsynligvis ikke S-video på CDC-5050.

Hvis projektoren din har komponent inngang så kan det være et mye bedre alternativ å benytte en RGB->YUV converter.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis projektoren din har komponent inngang så kan det være et mye bedre alternativ å benytte en RGB->YUV converter.
    Jeg har gjort det samme når jeg vil kjøre fra parabol via projektor, og kan bekrefte at dette gir ett meget godt resultat En slik converter koster ca en tusenlapp..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode og raske svar.

Har funnet en løsning som fungerer sånn noen lunne uten så store investeringer.
    Kjører på composite inngangen på projektoren, dåg ikke det beste bilden men.
    Frister med en adapter slik at bilde blir bedre. Vi får se...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kalis
    Takker for gode og raske svar.

Har funnet en løsning som fungerer sånn noen lunne uten så store investeringer.
    Kjører på composite inngangen på projektoren, dåg ikke det beste bilden men.
    Frister med en adapter slik at bilde blir bedre. Vi får se...
    Composite er ingenting i forhold til hva du kan forvente ved å kjøpe en converter som du kjører mellom scarten på tuneren og så component fra converteren og inn i projektoren.. blir kanonbra... En tusenlapp du ikke kommer til å gråte over å ha investert...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •