Tar grådigheten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tar grådigheten

til disse selskapene aldri slutt? Syns hvertfall det er et minimumskrav at de norske kanalene leveres av satelittleverandørene!! Slik priskrangel ender vel opp med at vi som kunder får regningen.

link: Presset TV 2 truer med parabolnekt

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig, selskapene er ikke non-profit, så det er kundene som må betale (evnt se reklame).

/S

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Helt riktig, selskapene er ikke non-profit, så det er kundene som må betale (evnt se reklame).

/S
    Selfølgelig er de ikke non-profit :-)
    Men tror ikke det blir billigere å være kunde når selskapene drar igang slike forhandlinger

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 tjener seg søkkrike på reklameinntekter. I tillegg vil de ha veldig mange millioner i betaling fra seerne. De vil altså ha både i pose og sekk.

Så lite som jeg ser på TV2 hadde det ikke vært noe stort savn om kanalen forsvinner. Det eneste jeg ser der er en og annen fotballkamp. Ellers har de bare fjaseprogrammer og serier som jeg får sett på andre kanaler (f.eks. TV4 og Kanal 5).

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv2

Er lit rart dette. Når tv 2 ble startet hadde de eget Kort til tuneren,hvor kom pengene fra da . Så ble det bestemt å legge kortet inn i Canal Digital pakka for og spare penger. Det viser seg i etterkant att Canal Digital må betale mange milioner for og hjelpe TV 2 med og slippe eget kort. Dette slvfølgelig for og nekte Viasat kunder tilgang til TV 2. Her syns jeg konsesjons vilkårene blir sat på prøve.Ligner veldig på korupsjon. TV 2 var en reklame finansiert kanal som solgte seg til Canal Digital.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Er lit rart dette. Når tv 2 ble startet hadde de eget Kort til tuneren,hvor kom pengene fra da . Så ble det bestemt å legge kortet inn i Canal Digital pakka for og spare penger. Det viser seg i etterkant att Canal Digital må betale mange milioner for og hjelpe TV 2 med og slippe eget kort. Dette slvfølgelig for og nekte Viasat kunder tilgang til TV 2. Her syns jeg konsesjons vilkårene blir sat på prøve.Ligner veldig på korupsjon. TV 2 var en reklame finansiert kanal som solgte seg til Canal Digital.
    Det er ikke noen konsesjon for satellittsendt TV. Det er i analogt og digitalt bakkenett TV2 ikke kan ta betaling før i 2010.

Forvinner TV2 fra satelllitt så blir vel alternativet en digitaldekoder for bakkenett med gratiskort for TV2 fram til 2010. Det koster kr. 999 i engangssum og gir i tillegg NRK1,2,3,alle NRK radio, lokaltv og åpen kanal. Det kan jo være at det blir billigere for CD&Viasat å sponse bakkenettdekodere med TV2 gratiskort i stedet for å sende TV2 via satellitt. Viasat har tidligere gjort noe liknende ved å sponse local pakka hos Canal Digital slik at Viasat kunder skulle få se TV2.

I Danmark er heller ikke Dansk TV2 på Canal Digital siden Canal Digitals combobokser mottar det Danske digitale bakkenettet hvor TV2 Danmark sender.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannheten er vel at TV2 har handla seg blakke på fotballrettigheter som de nå sliter med å få inn igjen..
    gubben

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv 2

TV 2 Startet sine sendinger med eget kort, hvem betalte TV 2 da. Den store pengesummen TV 2 fikk fra Canal Digital var bare for og være ene levrandør av TV 2. Da var pengene fra Canal D viktigere en att alle normenn fikk tilgang for ex ved att både Canal D og Viasat hadde like rettigheter til TV 2 og TV Norge. Betaling til TV 2 og TV Norge er sikkert riktig det er vel bare summen som er feil. Hva betaler NRK for og få lov til og ligge på Viasat og Canal D, ikke vet jeg, men det burde være en grei sammenligning.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, NRK får betalt gjennom lisensen som du og jeg betaler... Det er ikke en god sammenligning. En bedre er hva TV3 får/fikk for å være ekslusiv. Det er selvfølgelig en stor forskjell, nemlig antall seere.

/S

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv 2

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Nei, NRK får betalt gjennom lisensen som du og jeg betaler... Det er ikke en god sammenligning. En bedre er hva TV3 får/fikk for å være ekslusiv. Det er selvfølgelig en stor forskjell, nemlig antall seere.

/S
    Hva NRK betaler til Canal digital og Viasat har ingenting med lisensen og gjøre.Tv 3 er eid av Viasat eieren så de er ikke lett og sammenligne. Tv 2 var reklamefinansiert kanal som ble kjøpt og betalt av Canal D for og ikke sende på Viasat, nå når Digital bakkesent er på lufta så er ikke Canal digital villig til og bruke like mye penger på og holde Viasat ute av Tv 2. Dette er min teori.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh! hva skal du med TV2? Kanalen sender jo ut søppel absolutt hele tiden. Jeg tror det er minst to år siden jeg så et helt program på TV2. Skal vi danse, farmen, idol og (grøss) fotball - nei takk, de får nok ingen kronasjer av meg!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Eh! hva skal du med TV2? Kanalen sender jo ut søppel absolutt hele tiden. Jeg tror det er minst to år siden jeg så et helt program på TV2. Skal vi danse, farmen, idol og (grøss) fotball - nei takk, de får nok ingen kronasjer av meg!

Hehe, ser du deler oppfatning med mange som har skrevet kommentarer i Dagbladet. Selv om mesteparten der er mest intr i å kommentere hverandres skrivefeil. Enig i at det er mye rart som sendes på TV2, men tror nok ikke jeg får med fruen på at bonderomatikk osv er søppelprogram :-D . Så det blir nok krise hvis TV2 forsvinner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal 5?

TV2 er en "must carry"-kanal, så da vil i hvertfall alle kabelleverandører ha kanalen i sitt tilbud. For de som ikke har tilgang til kabel, må det i tilfelle bli det digitale bakkenettet som leverer kanalen.

Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Ellers har de bare fjaseprogrammer og serier som jeg får sett på andre kanaler (f.eks. TV4 og Kanal 5).
    Litt OT...: Hva gjør du for å få Kanal 5?

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brumlebass
    Litt OT...: Hva gjør du for å få Kanal 5?
    Og TV4???

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Og TV4???
    I Fredrikstad burde det kunne være mulighet for Svensk DVB-T og der er
    jo TV4 ukodet. Svensk DVB-T fungerer vel langt innover i Norge så lenge man bor gunstig til. Kanal5 er såvidt jeg har forstått det kodet både i Svensk bakkenett og på satellitt og kun tilgjengelig i Sverige.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inn svensk DVB-T hvis jeg ønsker det, men for å få inn kanalene har jeg svensk CD-abonnement (det er også billigere enn det norske) - i tillegg har jeg den norske lokalpakken (eller Norgespakken heter den vel nå).

Det eneste jeg "mister" på å ha det slik er TV2 Filmkanalen...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV2-dude
    - Vi har planene klare. Vi vil ikke la oss presse til å inngå nye avtaler til latterlig lave priser av to aktører med mer enn 70 prosent av markedet for TV-distribusjon.
    Skyter de seg ikke litt i foten her? Om de "nekter å la seg presse", fører ikke det til at 70 prosent av markedet ikke får se TV2, og TV2 taper da enorme reklameinntekter?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo

Derfor tar jeg ikke trusselen så veldig alvorlig. Det er i alles interesse at de ordner opp. Og TV2 kjører et farlig spill, de kan tape markedsandeler. Tipper det blir en rekke sure miner hvis man må kjøpe enda en dekoder kun for å få inn TV2 (og sette opp kråkereir på taket igjen).

/S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •