Ny Topfield TF7700 HDPVR - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Og den siste har twin tuner
    Nå er PVR i dag som regel synonymt med twin tuner. Men du har helt rett; Det må ikke være slik. Og det har vel kommet noen bokser med HDD og kun single tuner. Men i dag forventer man twin tuner og muligheten til å ta opp og se på forskjllige kanaler når man handler PVR.

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å "løfte" denne tråden....

Jeg har skaffet meg Topfield 7700 HDPVR (twin tuner - har kun tilkoblet en tuner). Er meget fornøyd med den. Den ble ikke levert med HDD men det er nå installert en 750GB Samsung Spinpoint 7200rpm i den. Kan høre litt støy fra disken men med litt "tweaking" så kunne jeg sikkert fått den mere stille ved å f.eks. henge opp disken i gummi oppheng. Problemet med disk støy er nesten alltid at vibrasjonene i disken forplanter seg i chassis og videre i AV møbel. Topfielden med HDD bråker omtrent like mye som CD sin HD-PVR.

Har en Samsung spinpoint 1TB 7200rpm montert i Popcorn Hour og den bråker ikke mer enn 750GB versjonen. Kan derfor anbefale 1TB versjonen.

Det blir varmt så man bør passe på at man har god lufting rundt mottageren.

*.rec ts filene på harddisken inneholder ikke PAT tabell så derfor spilles de ikke uten videre av på mediespillere som f.eks. Popcorn Hour. Det er mulig dette er en bug for PMT lagres i opptaket. Dette er trolig noe som lar seg enkelt fikse ved å konvertere opptaket gjennom VLC. Det finnes sikkert andre konverteringsprogrammer som gjør samme nytten. Topfield har laget sin egen proprietære header i starten at TS filen som gjør at Topfield boksen raskt finner video,audio osv. Topfield skal kunne spille DivX men det har jeg ikke forsøkt. Tenkte jeg skulle konvertere video kalibrerings DVD'en til DivX slik at man kan ha kalibreringsprogram på topfields HDD. Siden jeg har kalibrerings DVD'en på PopCorn Hour så er ikke behovet stort...

Filene på HDD kan hentes via Web interface i boksen. Det er også mulig å benytte USB2.0 og det er nok mye raskere enn ethernet. Har ikke forsøkt det enda men USB2.0 har vel kapasitet på 480Mbit/s mens ethernet har max. 100Mbit/s ( det er neppe gigabit ethernet i TopFielden).

Teletext er veldig bra og man kan bla mellom delsider slik man kan i Force mottagere.

Det var også veldig enkelt å legge inn ITV HD med en kanalliste editor for PC.
    Sky-Vision-Satellitentechnik GmbH Grosshandel

ITV HD sender på Eurobird 28.5øst som har veldig høy EIRP over sør Norge. Det er ikke noe problem å motta ITV HD på et "grytelokk". ITV HD tror jeg sender Champions League og muligens formel 1. Dvs. ITV HD sender ganske sjeldent. Om mottageren skulle slutte å fungere på Canal Digital så er den kjekk å ha til andre satellitter.

Den er ikke helt perfekt på HD kanalene på 1-west siden den har noen bugs med undertekstingen (viser subtitle grafikken feil) og jeg får også lydutfall på BBC HD som jeg ikke får med Canal Digital HD boksene.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topfield har mye bra, PVR funksjonaliteten på 5500 er veldig bra.
    Uheldigvis klarte ikke Topfield å beholde alt dette i 7700. Man kan f.eks ikke spole tilbake i timeshift og begynne et opptak. Man kan heller ikke spole tilbake i et pågående opptak hvis man har sett på en annen kanal.
    Men det største problemet er at det kan være vanskelig å spille tilbake et opptak. Den 'mister sync' hvis man spoler litt, og så må man bare begynne forfra igjen.
    Alt som er problematisk med Topfield ligger antagelig i at de lagrer filene i kodet form. De klarer da ikke alltid descramble på avspilling.
    Dette er et punkt hvor Vantage 8000 er vesentlig bedre. Men dessverre er ikke alt bra der i gården heller, Vantage er pr idag ganske ustabil.
    Topfield pleier å være veldig stabile, og 7700 er svært bra på det punktet.
    Fjernkontrollen kunne vært bedre, den er noe treg og ufølsom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så begynte problemene. Den har begynt å låse seg.Ikke bildet men alle fjernkontrollknappene untatt
    on/off. Må ta strømmen,så virker alt ok inntil et antall trykk på fjernkontrollen.
    Knappene på fronten virker heller ikke.

Er dette noe andre har opplevd,eller har jeg vært uheldig.
    Har heldigvis min gamle Force som backup.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha "disablet" motoren så er alt ok. Problemet er at motoren glir litt ut av posisjon for hver gang den kjøres mellom 1vest og 19øst.Det gjør at tuneren tilslutt låser seg. Har brukt motoren i 10 år på Force uten noe problem.
    Kanskje jeg skal rapportere inn feilen. Det er ikke mange som bruker motorstyring idag vil jeg tro.

Med ujevne mellomrom kommer det opp en melding : "kanalen er kodet eller sender ikke".
    Bildet fryses ,og etter ca 20-30 sek. er alt ok. Er det noen som vet hva dette kommer av?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Topfield har mye bra, PVR funksjonaliteten på 5500 er veldig bra.
    Uheldigvis klarte ikke Topfield å beholde alt dette i 7700. Man kan f.eks ikke spole tilbake i timeshift og begynne et opptak. Man kan heller ikke spole tilbake i et pågående opptak hvis man har sett på en annen kanal.
    Men det største problemet er at det kan være vanskelig å spille tilbake et opptak. Den 'mister sync' hvis man spoler litt, og så må man bare begynne forfra igjen.
    Alt som er problematisk med Topfield ligger antagelig i at de lagrer filene i kodet form. De klarer da ikke alltid descramble på avspilling.
    Dette er et punkt hvor Vantage 8000 er vesentlig bedre. Men dessverre er ikke alt bra der i gården heller, Vantage er pr idag ganske ustabil.
    Topfield pleier å være veldig stabile, og 7700 er svært bra på det punktet.
    Fjernkontrollen kunne vært bedre, den er noe treg og ufølsom.
    Opptakene blir lagret ukodet for kanalen man ser på (det er jeg 110% sikker på). Det som er litt synd er at FT HDPVR 7700 ikke lager MPEG2 PAT tabellen i opptaket så det blir da vanskelig å spille av opptaket på PopCorn Hour, VLC osv. uten å skrive en software snutt som genererer ny PAT tabell basert på TopFields proprietære header. Det bør være en rimelig enkel sak å skrive en slik softwaresnutt som setter inn en PAT tabell i TS filen (mulig det finnes allerede...).

Opptak fra kanaler man ikke ser på som befinner seg på andre transpondere enn den man ser på blir sikkert lagret kodet. Tror det skal være mulig å descramble opptakene etterpå (tror hvertfall scramblede opptak kunne descrambles etterpå i eldre TF PVR'er). Lurer egentlig litt på om det hadde fungert med to Conax CA moduler men da må man selvfølgelig ha to smartkort.

TF klarer heller ikke å spille av TS opptak fra andre bokser siden den benytter et proprietær header i starten av TS filen. Header filen er sikkert en smart løsning for å synkronisere raskt men det hadde vært fint om TF boksen kunne brukt standard MPEG2 signallering om den ikke fant den proprietære headeren. Da hadde man kunne spilt av opptak fra mange andre PVR'er og egne videoer konvertert til TS filer med f.eks. VLC osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sender jeg den tilbake.Bare problem med frys 2-3 ganger itimen.
    Ny software fra 15-desember hjalp heller ikke.

Da blir det Technisat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor er hd-kanalene?

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en Topfield 7700 hsci.Ikke med hardisk, men pvr-ready
    via usb.Tuneren er knall god og jeg fikk inn alle sd-kanalene med en gang,(canal digital+entertainpakken)
    men hd kanalene uteblir Har kikket litt rundt på nettet på hvordan jeg får inn
    hd kanalene men har ikke funnet noe.Er det noen eksperter der ute som har
    ett gjennomgangsoppsett på hvordan man får inn disse?

mvh nhl

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge de inn manuellt. Her finner du frekvenser og SR:
    1° West programming - TelenorSBC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Du må legge de inn manuellt. Her finner du frekvenser og SR:
    1° West programming - TelenorSBC

Takker:-D Nå er alle kanalene på plass!

mvh nhl

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du den og hva koster den? er det norske menyer også? er litt hissig på en Topfield jeg og

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har norsk meny.
    Den finnes hos satbutikken.no. Men sjekk finn.no, finnes der også.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å kjøpe en. Er det et bra kjøp? Er eventuelle bugs borte? Hvor får jeg kjøpt xcam platinum?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •