Nokia 9902S og trøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokia 9902S og trøbbel

Hei,

Jeg blir snart gal av dette problemet, og håper på litt hjelp her.

Jeg koblet ned parabolen for en måned siden grunnet noe arbeider på huset. Koblet alt sammen igjen for tre dager siden, men alt er dødt etter det. Antenne er i riktig posisjon. Har brukt SAT finder, og jeg gikk til det steget i dag at jeg hentet naboen sin Viasat tuner og alle kanalene smalt opp med en gang. Dvs. parabolen er riktig stilt inn.

Når jeg forsøker med min tuner, sier den bare intet eller for svakt signal. SAT finderen gjør maks utslag og jeg har tunet posisjonen til maks signaler. Ved et søk etter nye kanaler, så finner den ingen ting. Jeg har også gjort en slags reset etter å ha søket litt her. Prosedyren jeg har fulgt er å holde power knappen inne ved påslag av strøm, vente til - - -, deretter trykke på opp og ned knappene samtidig. Den ba meg da om å fjerne kortet, så stod den en stund og tenkte seg litt om. Nå har jeg absolutt ingen kanaler i listen, men den finner heller ingen ting.

Hva kan dette skyldes? Signalene er gode og justert og verifisert med en annen tuner, men her er det dårlig med liv.

Jeg skal legge til at jeg fra før har byttet HD i boksen etter at den gamle døde. Byttet til en WD disk som var supportert (leste på en dansk site om dette). Den har fungert fint i over ett år med den nye disken.
    Det er like før boksen går ut av vinduet og ut på plenen hvis jeg ikke fikser det.

Idéer?

mvh.
    olecg

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en bedre mottaker først som sist. Jeg kjøpte en 9902 i 2001, og det var bare problemer. Etter tredje verkstedbesøk fikk jeg heldigvis Nokia til å ta den i retur.
    Det var en utdatert sak allerede da, tydeligvis designet midt på -90 tallet. De fikk skikk på de verste software buggene mens jeg hadde hadde den, og det var ting med den jeg likte. Men elektronikken var for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Skaff deg en bedre mottaker først som sist. Jeg kjøpte en 9902 i 2001, og det var bare problemer. Etter tredje verkstedbesøk fikk jeg heldigvis Nokia til å ta den i retur.
    Det var en utdatert sak allerede da, tydeligvis designet midt på -90 tallet. De fikk skikk på de verste software buggene mens jeg hadde hadde den, og det var ting med den jeg likte. Men elektronikken var for dårlig.

Den ligger allerede på plenen. Jeg tok den med ned til den lokale forhandleren og den var død. Da jeg kom meg ut av abonnementene mine hos Viasat og CD på en grei måte så ble det en Grundig Riksnett boks med hjem. Så får vi prøve det ett års tid og se hvordan det er.....

Takk for responsen ihvertfall.

olecg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •