Sliter med dårlig signal på parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med dårlig signal på parabol

Sliter med elendige forhold på parabolen...

Får ikke bra signaler på Thor sat-en.

Har justert skåla etter alle kunstens regler med sat søker osv og vridd LNB hodet hit&dit uten at det hjelper..

Det rare er at om hvis parabolen har stått av en stund så hender det at signalet holder seg stabilt i noen minutter før det begynner å variere. Om jeg har ok signal på fx tv2 og skifter til tv2 zebra og så tilbake til tv2 igjen så er signalet ustabilt og dårlig...
    Eurosport er meget vanskelig å få inn

Har ikke en eneste busk i veien for signalet og begynner å bli ganske frustrert over skiten...

men sirius får jeg gode signaler på så jeg tviler på at det er noe med kabelen el kontaktene.. Skålen jeg bruker er en gammel nokia skål som fulgte med en 9802s kan jeg vinne noe på å bytte antenne?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen22
    Sliter med elendige forhold på parabolen...

Får ikke bra signaler på Thor sat-en.

Har justert skåla etter alle kunstens regler med sat søker osv og vridd LNB hodet hit&dit uten at det hjelper..

Det rare er at om hvis parabolen har stått av en stund så hender det at signalet holder seg stabilt i noen minutter før det begynner å variere. Om jeg har ok signal på fx tv2 og skifter til tv2 zebra og så tilbake til tv2 igjen så er signalet ustabilt og dårlig...
    Eurosport er meget vanskelig å få inn

Har ikke en eneste busk i veien for signalet og begynner å bli ganske frustrert over skiten...

men sirius får jeg gode signaler på så jeg tviler på at det er noe med kabelen el kontaktene.. Skålen jeg bruker er en gammel nokia skål som fulgte med en 9802s kan jeg vinne noe på å bytte antenne?
    Etter jeg har fått forstått, så har du en diseqc switch, det kan være den som
    skaper problemer, har du prøvd og koble den ut og gå direkte til tuner , og se om di samme problemer oppstår, skjekk også alle plugger , lnber og kabelene.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten samme problem med min Dreambox.. Plutselig datt signalet ut, nå hopper det opp og ned uten at jeg får inn bildet.. Dette er ikke ett switch problem ettersom jeg kobla inn en annen tuner og det fungerte da! Er det noen som har noe erfaring med dette?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt akkurat samme problemer som deg de siste tre månedene, har byttet ut både lnb og switcher så det synger etter. Men enten kan du ta deg råd til å leie inn en montør som er gull verdt i mitt tilfelle.

Eller sjekk om det ikke er andre høyere plasseringer som kan være bedre?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyere plassering på antenne tenker du på? Dette har jo ikke vært noe problem siste 1 1/2 år så jeg tviler vel på at det er dette som er problemet.. Kan det være ett image problem på min Dreambox?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Høyere plassering på antenne tenker du på? Dette har jo ikke vært noe problem siste 1 1/2 år så jeg tviler vel på at det er dette som er problemet.. Kan det være ett image problem på min Dreambox?
    Nå tenkte jeg vel mer på trådstarter sitt problem da

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ok. Men har du ikke noe tips for meg da?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på det gitt, er nok en frustrert førstegangsmontør selv.

Det har ikke vært uvær eller lignende da så den har flyttet seg litt eller blitt vridd?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har egentlig ikke skjedd noe uvanlig.. Plutselig i dag så mistet jeg signalet. Det som er så merkelig er at det funker med en annen tuner. Og jeg tror egentlig ikke at det er en hardware-feil ettersom signalet ikke er konstant borte.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker det med en annen tuner vil nok jeg tro det er tuneren din som er fuc**. Det er som regel en enkel løsning på det meste har jeg funnet ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant du har fri sikt ca 20gr rett syd, har det ingen betydning om du plasserer parabolen høyt eller lavt. Tror litt mer på denny68, som mistenker siseck'en din. Kan også være LNB'en, kablingen eller selve dekoderen. Kjøp ny diseck/LNB av anerkjent produsent. Har selv hatt parabol i en årrekke (mange år med analog, før digitalisering) så jeg har prøvd ut litt forskjellig. For all del, ikke kjøp på Biltema! Disse virker tilsynelatende OK, men det skal ikke så mye regn til før signalet faller bort. Holdbarheten ser heller ikke ut til å være stort mer enn etpar-tre år. Har andre LNB'er som har virket i "uminnelige" tider og heller ikke faller ut i dårlig vær.
    Dersom du mistenker dekoderen, prøv å få lånt en annen for å se om problemene opphører. Håper dette kan være til litt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å bytte om hodene og se om dette kan hjelpe skal poste om hvordan det går..Har hver på jobb en tur derfor har jeg ikke fått gjor noe før..Takker for alle svar så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeHe det er litt flaut og si det men det var en liten fugle dritt midt på hode som jeg ikke har sett. Tørket bort denne også var alt okops:

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet selv jeg, men så kjøpte jeg meg et Lnb Hode på 0.1 (hadde 0.5 før). Lureste jeg har gjort, signalene er blitt veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har egentlig ikke skjedd noe uvanlig.. Plutselig i dag så mistet jeg signalet. Det som er så merkelig er at det funker med en annen tuner. Og jeg tror egentlig ikke at det er en hardware-feil ettersom signalet ikke er konstant borte.
    Er nok tuneren desverre.. Har opplevd samme problem selv med ett dvb-s kort for pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme probleme det gjeld også nrk kanalane

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis du tar en re-start kommer signalene igjen da?
    hvis de gjør deter imaget dit som lager krøll for deg kan også være interne cam`en på db du bruker som svikter..

du kan prøve og avinstelre cam og legge inn på nytt, eventuelt før oppradering av image

hint hint, enkelte av de nyeste image har 4,8e i steden for 5.0e
    men legger du kanal listen din inn og re-starter kan gå inn og finne 5,0e da
    hvis ikke, får ingen signal på eks tv3

Troeen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doffen22
    HeHe det er litt flaut og si det men det var en liten fugle dritt midt på hode som jeg ikke har sett. Tørket bort denne også var alt okops:

en liten dritt kan lage store problemer

godt du fant ut av det, før alt for mye nytt utstyr ble kjøpt inn

Troeen

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LNB-avstand til Talerken

Litt ot dette men. Jeg har en Philips tallerken fra CD og man kan flytte LNB omtrent 7 cm fram/tilbake i festet. Det gjorde ikke utslag på om jeg hadde den i ekstrem posisjon fram/bakover.
    Leste på CD info sider om at man bl.a. må vri LNB mot/med klokka i festet til best signal, men det ble ikke forskjell på signal styrken da jeg stilte dette.

Er det viktig hvordan LNB står i festet sitt i det hele tatt?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Litt ot dette men. Jeg har en Philips tallerken fra CD og man kan flytte LNB omtrent 7 cm fram/tilbake i festet. Det gjorde ikke utslag på om jeg hadde den i ekstrem posisjon fram/bakover.
    Leste på CD info sider om at man bl.a. må vri LNB mot/med klokka i festet til best signal, men det ble ikke forskjell på signal styrken da jeg stilte dette.

Er det viktig hvordan LNB står i festet sitt i det hele tatt?
    Lnb skal vel stå vannrett ja. Mitt står i 0 posisjon. Når du sier at du vrir tallerken 7cm så er dette MYE når du leter etter bedre signal. Er som regele snakk om mm når du allerede har det men skal ha litt bedre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •