UHF antenne og gammel CD satelittmottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UHF antenne og gammel CD satelittmottaker

Kan jeg bruke UHF antenne og gammel CD satelittmottaker (tuning Conax) og dekode til vanlig TV? Tenker da på de frie NRK-programmene. Skal brukes på hytta, da vi ikke trenger utstyr hjemme pga. kabelabonnement.

Har på følelsen at jeg er på jordet og må kjøpe en ny dekoder, men jeg drister meg til å spørre først.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakkenettet sender digitalt i MPEG4 komprimering, noe som mottakeren din ikke kan dekode. Så du må nok kjøpe den en ny dekoder ja.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i tillegg så er bakkenettet DVB-T, mens satelittmottaker er DVB-S og halve mottageren sitter i antennen. Det er en meget stor forskjell.
    Så du er nok godt ut på jordet, ja. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Og i tillegg så er bakkenettet DVB-T, mens satelittmottaker er DVB-S og halve mottageren sitter i antennen. Det er en meget stor forskjell.
    Så du er nok godt ut på jordet, ja. 8)

Kan jo vær han har sånn dekoder med Dvb-t og Dvb-s da, men fortsatt kun Mpeg2

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for svar.

Kristo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV på hytta

Sitat Opprinnelig postet av Kristo
    Kan jeg bruke UHF antenne og gammel CD satelittmottaker (tuning Conax) og dekode til vanlig TV? Tenker da på de frie NRK-programmene. Skal brukes på hytta, da vi ikke trenger utstyr hjemme pga. kabelabonnement.

Har på følelsen at jeg er på jordet og må kjøpe en ny dekoder, men jeg drister meg til å spørre først.
    Hei, Kristo!

Først av alt; Velkommen til AV-Forum! Håper du vil få nytte av det du finner her.

Så til saken: Du har allerede fått svar på om du kan bruke ei UHF-antenne på en gammel CD sat.mottaker. Men det kan være andre muligheter...

Du forteller at du har et kabeltv-abb. hjemme, men ikke hvilken leverandør og om du har digital kabelmottaker (med kort).

Dersom du kar kabeltv fra Canal Digital med digital dekoder & kort, trenger du ei parabolantenne m/LNB på hytta - koblet til den "gamle" satelittmottakeren fra Canal Digital som du har fra før. Antenna rettes inn mot 1 gr. vest (der hvor Canal Digital har sine kanaler). I satelittmottakeren setter du inn CD's kabelkort, og du har tilgang til samme kanaler som du har hjemme - med unntak av TV3, Viasat4 og de andre Viasat-kanalene som CD sender i sitt kabelnett. Husk bare å ta med deg kortet når du reiser hjem fra hytta! :lol:

Dersom du kar kabel fra Get vil ikke dette fungere.

Lykke til! :-)

Mvh
    Bjørn 8)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Kan jo vær han har sånn dekoder med Dvb-t og Dvb-s da, men fortsatt kun Mpeg2
    Nei. Han skriver jo "gammel CD satelittmottaker". Canal Digital har nok aldri levert mottaker med DVB-T.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Nei. Han skriver jo "gammel CD satelittmottaker". Canal Digital har nok aldri levert mottaker med DVB-T.

Joda, men ikke en ren Dvb-T

CDC-7000ST, er en digital mottaker fra cd som kan ta inn både satelittsendinger og bakkesendte digitale signal (dog kun Mpeg2, funker greitt i Sverige blant annet), har hatt denne tuneren selv, man kan vel regne den som gammel nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •