Viasat + CD = SANT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat + CD = SANT

"Viasat og Canal Digital har inngått en avtale som har til hensikt å sikre distribusjon av de fem mest sette TV-kanalene i Norge på begge satellittplattformene."

...Står det å lese i en pressemelding fra CD i dag:
    Viasat og Canal Digital inngår avtale (8.10.2007) (Canal Digital)

– En eksklusiv avtale om TV2 ble for dyrt, sier Sivertsen i Telenor.
    – TV 2-prisen ble for høy - Medier - Kampanje.com

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er meget gode nyheter for meg, som må ha to dekodere, fordi Viasat ikke har alle de norske. Så da er det takk og farvel til CD...

Sitat Opprinnelig postet av superman
    "Viasat og Canal Digital har inngått en avtale som har til hensikt å sikre distribusjon av de fem mest sette TV-kanalene i Norge på begge satellittplattformene."

...Står det å lese i en pressemelding fra CD i dag:
    Viasat og Canal Digital inngår avtale (8.10.2007) (Canal Digital)

– En eksklusiv avtale om TV2 ble for dyrt, sier Sivertsen i Telenor.
    – TV 2-prisen ble for høy - Medier - Kampanje.com

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Julaften kom tidlig i år.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-krig skjerpes etter fredsavtale

Erkerivalene Viasat og Canal Digital har inngått fredsavtale. Dermed blir krigen mot RiksTV om å kapre norske fjernsynsseere bare heftigere.
    Av Avisenes Nyhetsbyrå
    Publisert 08.10.2007 - 18:16 Oppdatert 08.10.2007 - 20:47

I lang tid har satellitt-TV-gigantene Viasat og Telenor-eide Canal Digital kranglet. Resultatet har vært at parabol-TV-eiere ikke har kunnet se TV3/Viasat 4 hos Canal Digital – eller TV 2 og TVNorge hos Viasat.

Mandag begravde endelig partene stridsøksen.

Slipper to dekodere

Dermed vil norske satellitt-TV-kunder i fremtiden kunne slippe å ha to forskjellige dekodere koplet til parabolantennen, slik de har vært nødt til de siste årene. Forutsatt at konkurrentene blir enige også med TV-selskapene de får bilder fra.

– Tiden er moden for dette, sier Stig Eide Sivertsen, administrerende direktør i Telenor Broadcast.

De har nå takket nei til enerett til å sende TV 2s kanaler på Canal Digital-plattformen. I stedet inngår selskapet den historiske avtalen med Viasat om å samarbeide.

– Jeg er glad det nå vil kunne bli mulig for alle distributørene å tilby de viktigste TV-kanalene for det norske markedet. Dette er både positivt for seerne samt for konkurransen i den nye digitale hverdagen, svarer Hein Espen Hattestad, administrerende direktør i MTG Norge.

Hardere kamp

Avtalen kommer på et tidspunkt der konkurransen om de betalende TV-seerne er større enn noen gang i Norge. I september slapp programtilbyderen RiksTV ut de første signalene i det digitale bakkenettet. Ubygger Norges televisjon (NTV) er paradoksalt nok eid av både Canal Digital-eier Telenor, NRK og TV 2.

Det store fortrinnet til nykommeren RiksTV har vært at de kunne si at de i motsetning til satellittselskapene kunne tilby alle de norske kanalene på ett brett, med en enklere teknisk løsning. Nå forsvinner noe av dette konkurransefortrinnet for RiksTV, som har opparbeidet seg 10.000 kunder på tre uker.

– Vi har hele tiden sagt at konkurransen ville bli stor på dette markedet. Blir dette samarbeidet til Canal Digital og Viasat en realitet, blir konkurransen større, medgir kommunikasjonsdirektør Svein Ove Søreide i RiksTV overfor Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).

«Intensjonsavtale»

Han understreker likevel at dette bare er snakk om en intensjonsavtale.

– Nå skal disse to konkurrentene forhandle fram avtaler med TV-selskapene. Og det er ikke gitt at det blir sånn som de ønsker seg, understreker Søreide, som ser på fredsavtalen som et resultat av det nye bakkenettet, sier kommunikasjonsdirektøren.

– Det er fornøyelig at konkurrentene våre har gått sammen – og mot oss – om markedsføring. Deretter inngår de en historisk avtale om å ikke utkonkurrere hverandre. Alt det på grunn av oss. Det må bety at de frykter RiksTV, konstaterer Svein Ove Søreide.

NB! Canal Digital og Viasat er for øvrig begge i separate forhandlinger om å få lov til å distribuere TV 2 sine kanaler via satellitt, etter at Canal Digital mistet sin eksklusive avtale med TV 2 natt til mandag.

LINK

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo nydelig.. CD er konkurs

Premier leauge fra nett. og Viasat med champions leauge, simpsons tv2 og tv norge..

Dette var IKKE dumt!!!! IKKE DUMT!!! YEEEE

Når kommer dette? I morgen håper jeg..

Men eventuell Viasat med tv2 tvn... høres ikke billig ut

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Dette er jo nydelig.. CD er konkurs

Premier leauge fra nett. og Viasat med champions leauge, simpsons tv2 og tv norge..

Dette var IKKE dumt!!!! IKKE DUMT!!! YEEEE

Når kommer dette? I morgen håper jeg..

Men eventuell Viasat med tv2 tvn... høres ikke billig ut
    CD konkurs? Den var ny for meg... Ironi eller ikke, utdyp gjerne.

Når det kommer til TV2 og TVN på viasat, tror du ikke at det blir en utvidelse av Viasat Start, med en noe oppjustert pris?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si for meg som har canal digital parabol? tv3? flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv Norge?

Ut i fra det jeg har lest på nett og her på forumet, står det ingenting om at TVNorge skal inkluderes i den avtalen... Er vel kun at Viasat skal sende Tv2 da CD ikke gidder betale i dyre dommer for å ha enerett.
    Men det hadde jo vært kjekt om både CD og Viasat hadde sendt NRK, Tv2, TvN, Tv3 og Viasat4, så kan man slippe å ha 2 tunere i hus.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gode nyheter for begge parter tror jeg. Jeg skal ihvertfall ikke ha Viasat, er bare dårlige kanaler der utenom de norske da.

Ja, jeg hater fotball

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 5 mest "populære" er vel:
    NRK1, NRK2, NRK3, TV2, TV2 Zebra....

Husk at det er mennene i de svarte draktene rundt bordet som bestemmer hva som er mest populært.

Husker for 2års tid siden da CD droppet MTV til fordel for The Voice
    Ble kjempestore overskrifter og alle unge gikk bananas.. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmen hadde jo vært TV3, Viasat 4 og SportN på CD, men det er kanskje for mye å be om?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Drømmen hadde jo vært TV3, Viasat 4 og SportN på CD, men det er kanskje for mye å be om?
    Det er nok det. De skal tross alt ikke fusjonere.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eksklusiv parabolavtale med TV 2 ble for dyrt for Telenor - som heller slo seg sammen med erkerival MTG.

- En eksklusiv avtale med TV 2 ble for dyr. Så mye penger hadde vi ikke. Det er bunn i fattigfolk også, sier Telenor (TEL) Broadcast-sjef Stig Eide Sivertsen til Dagens Næringsliv (DN).

Sa nei

Etter det DN kjenner til skal TV 2 ha lansert håp om mellom 250 og 300 millioner kroner årlig for en toårig eksklusiv distribusjonsavtale med telegiganten.

Det ble imidlertid for drøyt for Telenor Broadcast, som eier Canal Digital, som i stedet snudde seg mot erkerivalen og eieren av Viasat, Modern Times Group (MTG).

Flere nyheter fra E24

Avtale med erkerival

Avtalen mellom de to selskapene sørger for at ingen av de kan inngå eksklusive avtaler med de fem største tv-kanalene - og er med andre ord spikeren i kista for et eventuelt samarbeid med TV 2.

- Vi og MTG har som intensjon å sørge for at de fem største kanalene skal være tilgjengelige på begge plattformer. Vi har vært ekstremt nøye på å ikke utveksle sensitiv informasjon mellom Canal Digital og Viasat, så det ikke skal oppstå mistanker om prissamarbeid, sier Sivertsen til DN.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjedde vel noe liknende i Sverige når den ekslusive avtalen mellom CD og TV4 opphørte. Da kom TV4-kanalene i Viasat-pakken, men ingen kanaler gikk "andre veien".

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat eier vel TV3.. så andre veien blir litt værre ja.
    Hadde canal digital eid TV2, ville nok saken stillt seg ganske annerledes.

Men regner med at de som har Viasat går ut som vinnerne her med TV2 og TVN som nye kanaler i lista.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg bør ikke regne med tv3 på canal digital? rart att ikke cd skal få noen flere kanaler enn de har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang VIASAT og Canal Digital.

Jobber som montør for begge firma pluss RiksTV og kan i den samanheng sei følgene:

TV2 & TVN kjem mest sannsynlig til å koma på Viasat før jul.

Kva som kjem inn hjå Canal Digital er mest sannsynlig en eller anna kanal frå Viasat.

Prisen på Viasat Gull vil då nok sikkert stige pga den no er 200kr i mnd billigare enn Canal Digital si Entertainpakke, som er billig for meir enn 50 digitale kanaler. Dette ser du og på priser pr kanal som er ganske låg i dag.

Canal digital Entertain: 411 pr mnd.
    Viasat Gull: 199 pr mnd.

Det er og snakk om at dei ønsker å dele på dei fem største kanalene og vise dei på både Canal Digital og på Viasat. I den samanheng går dei nok for ein avtale seg i mellom men alt er veldig uvist enda.

Dette er og bra for konkuransen då alle tre aktører konkurerer om dei viktigaste norske kanalene:

NRK1
    NRK2
    TV2
    TVN
    TV3

Som de ser har eg skreve sannsyligvis grunna at ingen veit noko sikkert endå, då det er forhandliger om dette i desse dagar.

Men uansett dette gir meir konkuranse og det vil til sjuande og sist gi oss forbrukarar betre prisar!

Pr i dag synest eg at RiksTV er for dyrt i forhold til antall kanaler.

RiksTV Rikspakken: kr pr kanal pr mnd: 8,5
    Canal digital Entertain: kr pr kanal pr mnd: 7,6
    Viasat Gull: kr pr kanal pr mnd: 3,7

Håper dette kan gi noen svar på spm.

Mvh Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ganske sikker på at CD ikke får TV3 med det første.

Jeg må ha NRK, TV2, TV3, TVN, Viasat4 for å bli fornøyd og disse har jeg hvertfall... pluss 32 andre kanaler

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to gamle konkurrentene må vel tenke i disse baner nå som bakkenettet kommer.

Til nå har jeg klart meg med Viasat ettersom TV2 er å få på luftantenne. Innen et par år blir det vel slutt på det, så da vil det være flott hvis Viasat sender TV2, gjerne også zebra.

Ja, jeg liker fotball!

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    TV3 og viasat 4(der landskampene går??) skal komme til CD, vet ikke med sportN

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •