Hakkete panoreringer med CD HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakkete panoreringer med CD HD?

Jeg skaffet meg ny TV (Panasonic TH-42PX70) og HD-mottaker fra Canal Digital samtidig. Jeg synes bildene stort sett er helt fantastiske, men noe irriterer meg voldsomt; Jeg synes bildet er så hakkete/uklart ved panoreringer både horisontalt og vertikalt. Andre som opplever dette? Eks. værkartet fra NRK, symbolene blir veldig uklar når kartet flyttes fra nord til sør.

Mottakeren er satt i 720p modus uten at jeg synes det ble veldig mye bedre enn 1080i. Mulig jeg opplever dette så tydelig i.o.m. at bildet er såpass mye klarere enn tidligere (hadde CRT), men klarer ikke å slå meg til ro med at det skal være slik

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollerbourger
    Jeg skaffet meg ny TV (Panasonic TH-42PX70) og HD-mottaker fra Canal Digital samtidig. Jeg synes bildene stort sett er helt fantastiske, men noe irriterer meg voldsomt; Jeg synes bildet er så hakkete/uklart ved panoreringer både horisontalt og vertikalt. Andre som opplever dette? Eks. værkartet fra NRK, symbolene blir veldig uklar når kartet flyttes fra nord til sør.

Mottakeren er satt i 720p modus uten at jeg synes det ble veldig mye bedre enn 1080i. Mulig jeg opplever dette så tydelig i.o.m. at bildet er såpass mye klarere enn tidligere (hadde CRT), men klarer ikke å slå meg til ro med at det skal være slik
    Sjekk om du kan velge mellom forskjellige refreshrates på TV'n din. På min Pioneer kan jeg velge mellom 75Hz og 100Hz. Når jeg velger 75Hz så går det bra når det sendes film men for vanlige TV sendinger blir 100Hz best. Det blir litt mye "hakking" i panoreringer ved 75Hz.

Du bør også slå av alt som har med støyreduksjon osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sjekk om du kan velge mellom forskjellige refreshrates på TV'n din.
    På Panasonic kan du velge mellom 50Hz og 100Hz. Det er bare 100Hz som er brukbart, og dette er også standardinnstillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere 720p eller 1080i på dekoder?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •