Dreambox 7000, scart og 37" LCD..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox 7000, scart og 37" LCD..

Har akkurat oppgradert fra 26" til 37" LCD og ser at bildekvaliteten er dårligere på 37" enn den var på den andre. Er det stor forskjell på scart kabler? Hvilken kabel vil gi meg best bilde? Vil jeg se forskjell? Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.. Den jeg har nå kostet 59,-...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zetec
    Har akkurat oppgradert fra 26" til 37" LCD og ser at bildekvaliteten er dårligere på 37" enn den var på den andre. Er det stor forskjell på scart kabler? Hvilken kabel vil gi meg best bilde? Vil jeg se forskjell? Innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.. Den jeg har nå kostet 59,-...

nå har scarten litt og se på bilde kvalitet, men du har også en db7000 som eller ikke har all verden bilde kvalitet eller.
    nå vet ikke jeg vilken image du bruker på din 7000, men det er bitte litt og hente der hvis imaget er gammelt.

bruker selv en 500 og den suger bigg time med scart på 42" og der bruker jeg coax kabel til 99.- og bildet ble bedre..

Troeen
    PS: tunern delen i første 500 / 7000 er ikke av den beste kvalitet, så det meste av problemet ligger der, men man kjøper i DB for bildekvalitet eller

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere må nå sørge for at dere sender korrekt signal ut fra DB'en...den er i stand til å sende ut både component og RGB over scartkontakten....så signalkvaliteten er helt super den hvis den bare er satt riktig opp....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Still inn DB'en til å sende ut RGB-signal, og skru på NRK1. Da får du garantert veldig bra bilde. Skifter du til TV3 ser du hvor dårlig kvalitet de har på sine sendinger.

Man ser forskjellen på bildekvaliteten mellom kanalene mye bedre med en 37" LCD enn en CRT-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    nå vet ikke jeg vilken image du bruker på din 7000, men det er bitte litt og hente der hvis imaget er gammelt.
    La inn siste image i helga, husker ikke helt på stående fot hva det het, men det var noe satan greier.. Hadde Hydra 1.09 før, men kan ikke si jeg merka noe forskjell..

Står på RGB, får greitt bilde men vet jo ikke om det vil bli bedre bilde om jeg kjøper en monster-gull-kabel til 1000 penger. Det er jo biltema 59kr's vi snakker om..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra Biltema's 29kr kabel til en Hama-kabel fra Elkjøp til 199kr (den var levert inn på angreretten så jeg fikk den for 70kr eller så). Merker vel kanskje litt forskjell, men ikke mye.

Men på NRK-kanalene skal du uansett få veldig bra bilde - ikke dårligere enn på den gamle tv'en din. Kanskje det kan hjelpe deg å justere instillingene på tv'en hvis du ikke allerede har gjort det? Jeg måtte bruke et par dager på justering før jeg fikk bra bilde på min LCD.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en monster kabel til 300-400 kroner. Da er du sikker på at begrensningen ikke ligger der ihvertfall. Bruker selv DB7000 til Plasma og har knall bilde på stort sett alle kanaler.

Kan ikke skjønne det at Troeen skrev, at DB7000 ikke har all verdens av bildekvalitet. Gruser det meste jeg har sett ihvertfall.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Kjøp en monster kabel til 300-400 kroner. Da er du sikker på at begrensningen ikke ligger der ihvertfall. Bruker selv DB7000 til Plasma og har knall bilde på stort sett alle kanaler.

Kan ikke skjønne det at Troeen skrev, at DB7000 ikke har all verdens av bildekvalitet. Gruser det meste jeg har sett ihvertfall.

sett opp en Force, Humax eller en Topfield i mot en DB
    så får du bilde kvalitet.
    men ser du i forhold til viasat/ cd tunere så er det bedre bilde på DB

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en scart-component kabel. DM7000 har mulighet til å kjøre component over scart som nevnt ovenfor.
    Bildet på mitt 50" plasma ble mye skarpere med dette oppsettet.

MVH

Tommy

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Kjøp en scart-component kabel. DM7000 har mulighet til å kjøre component over scart som nevnt ovenfor.
    Bildet på mitt 50" plasma ble mye skarpere med dette oppsettet.

MVH

Tommy
    Har selv dm7000,og bruker scart med knall bilde på alle kanaler. De svakeste er faktisk filmkanalene til tv1000. Men okke som,-hvordan ser en "Scart-component" kabel ut? Har du en link?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker scart-component kabelen de har her:

:::.. AV-Connection A/S - Component Video Kabler ..:::

Et stykke ned på siden....ClickTronic CT401

Endel Dreamboxer får noen fargestriper når man kjører over komponent, da må det loddes in tre kondensatorer.
    Mer om problemet finnes på Digsat.net
    Jeg måtte gjøre det, men det var det absolutt verdt.

MVH

Tommy

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    sett opp en Force, Humax eller en Topfield i mot en DB
    så får du bilde kvalitet.
    men ser du i forhold til viasat/ cd tunere så er det bedre bilde på DB

Troeen
    Har hatt 3 Force også, tror ikke de stiller likt med DB på bildekvalitet. DB er ihvertfall ikke noe dårligere... Men smaken kan være som baken!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •