Dødt kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Dødt kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dødt kort?

Helt ny her så takker for eventuelle svar...

For noen dager siden halvdøde force mottakeren min og den leverte jeg inn til min lokale butikk for rep. Enten ville den ikke starte opp, fikk feilmelding på kort eller så fikk jeg feilmelding, men bilde. Uff...

Fikk låne en force d-master 1133S så lenge. Sliter med å få noe bilde og får bare opp:

"ingen adgang - undersøker kort"

Kortet står i inngang "b" og signalstyrken er 70-75%. Prøver jeg å oppdatere får jeg "ingen signalstrøm"...

Noen som har noen forslag? Ringte CD og får nytt kort tilsendt, men det tar jo gjerne en uke+ ... er kortet også dødt mon tro?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen

Kan ikke hjelpe deg tror jeg.

Men hva sa CD om saken da?? de må jo vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hei og velkommen

Kan ikke hjelpe deg tror jeg.

Men hva sa CD om saken da?? de må jo vite det.
    de ville sende meg nytt kort og det var egentlig det... :/

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @apekatt
    Har du prøvd å snu kortet. Chipen skal snu ned på Force 1133, i motsetning til nyere Forcer.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolves
    @apekatt
    Har du prøvd å snu kortet. Chipen skal snu ned på Force 1133, i motsetning til nyere Forcer.

Hvis dette er riktig og at dette er feilen så venter jeg meg mange ops: fra deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering av 1133

Etter det jeg vet sendes det ikke lenger oppdateringer til force 1133, da den siste softwaren ble ansett som stabil, samt at det er lenge siden disse mottakerne ble solgt. Personlig har jeg ikke mulighet til å oppdatere da ruta der du skal velge satelitt å oppdatere fra, er tom. Har tidligere nullstilt mottakeren, og så oppdatert, men var ingen ny software å få. Dette er minst et år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Force 1133S

Hei, apekatt!

Veit du om det er lenge siden "låne-Forcen" har vært i bruk? Er den nullstilt før du fikk låne den? Hvilken programversjon (meny>innstilling>informasjon) ligger inne. Siste versjon for 1133S er 49 (Software (App): Version 49). Software til 1133S ligger ikke lenger på satelitt, mulig at den finnes på obskure nettsteder.

Hvis det er lenge siden mottakeren har vært brukt, er det ikke sikkert at ny frekvens på 1 gr vest for "Force Bootload" ligger inne. Ligger i dag på 12.399 H (Navn: Force Bootload Frekv. 12.399 H SR 28000 ServiceID: 955 VideoPID: 1 Kategori: Service) Hvis den gamle frekvensen (11.014 H tror jeg det var) ligger inne, vil du ikke finne noen signalstrøm ved oppdateringsforsøk. Men å oppdatere software er, som det går fram av ovenstående, ikke mulig lenger. Det er mulig at du fortsatt kan laste ned kanalliste, men den er i tilfelle "ille gammal", og dermed bare til plunder & heft. Kanallista kommer uansett ikke fram før etter at du har nullstilt mottakeren, noe jeg ikke anbefaler å gjøre hvis kanal- og frekvenslista du har i dag er noenlunde up to date. Det blir "ille mye ærbe" å tilpasse den gamle OTA-lista til dagens virkelighet.... :evil: På TechniSat Force Digital finner du imidlertid verktøy for PC for oppdatering av kanalliste og nyere kanallister. Les også FAQ'en på TechniSat Force Digital .

Ta en titt på frekvenslisten (meny>innstill kanaler>frekvenser) som ligger i Force'n. Stemmer den (sånn noenlunde) med det du finner på f.eks. Thor 2/3 & Intelsat 10-02 at 1.0°W - LyngSat ? Hvis ikke; sett igang og rediger! Og slett alle kanaler som gir "Intet signal".

Gå inn i "pakker" (meny>innstill kanaler>pakker) og se etter at Canal Digital er satt til det kortsporet du bruker (her: B).

Gjennomfør et kanalsøk (meny>innstill kanaler>posisjoner>OK>blå knapp på fjernkontrollen), og du får fram aktuelle kanaler på 1 gr vest.

Selve kortet: Det kan hende at "gullbrikka" på kortet ikke får full kontakt med kortleseren. Én årsak kan være fett på gullbrikka. Ikke bruk rensemidler, men et vanlig viskelær å gjøre reint med. Sjekk i adgangskontrollen om du kan "lese" kortet (meny>adgangskontroll>B:Conax>abonnementstatus). Hvis Conax ikke finnes i adgangskontrollmenyen, har ikke kortet kontakt med mottakeren. Hjelper ikke "viskelærmetoden" er det sannsynlig at det er feil med den innebygde kortleseren i Force'n. Bytt kortet til leser A (begge leserne kan brukes - pass på å endre til "A" under Canal Digital i pakke-menyen), og se om du får kontakt. Har du en conax-CAM på lur, prøv kortet i CAM'en i spor C eller D. Endre i pakkemenyen tilsvarende.

Nytter ingen ting av dette, er det bare å vente på nytt kort fra Canal Digital. Og håpe at det hjelper...

Du har ikke fortalt hva feilen med den "halvdøde Force'n" går ut på. Kan den ha ødelagt kortet?

Lykke til!

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolves
    @apekatt
    takker :-D snudde kortet og vips fikk jeg i allefall inn noe Hvor er logikken med kort opp/ned? Dette kunne jo godt denne gamle sure gubben på btv fortalt meg!

@brumlebass
    takk for mange gode tips. Jeg skal ta en titt i morgen og se hva som er inne på denne skranglekassen. Aner per nå ikke om den har vært i bruk på en stund. Synes force sitt menysystem er alvorlig dårlig og svært lite brukervennlig så tar meg litt søvn før jeg roter med det!

Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å være til litt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av Force 1133S

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Etter det jeg vet sendes det ikke lenger oppdateringer til force 1133, da den siste softwaren ble ansett som stabil, samt at det er lenge siden disse mottakerne ble solgt. Personlig har jeg ikke mulighet til å oppdatere da ruta der du skal velge satelitt å oppdatere fra, er tom. Har tidligere nullstilt mottakeren, og så oppdatert, men var ingen ny software å få. Dette er minst et år siden.
    Det begynner å bli noen år siden at softwaren til 1133S ble tatt av lufta...

Du sier at det ikke står noe i ruta hvor du skal velge hvilken satelitt du skal oppdatere fra. Det er nok fordi at "Force bootload" ikke står i kanallista, eller at det ikke står "service" som kategori. Data for bootload på 1 gr vest ser du høyere opp i denne tråden. Finnes vel fortsatt også på Astra 1 (19,2 gr øst hvis du har tilgang til posisjonen).

@ apekatt:
    Så flott at du har fått mottakeren til å funke! :-D

En gang i tida var menyene på Force ansett som veldig brukervennlige, men det har rent mye vann i havet siden den gangen! Men det finnes snarveier. Skal du inn på menyen for innstilling av kanaler (tv, radio, frekvenser, posisjoner etc), trykk OK etterfulgt av meny. Da har du hoppa over i alle fall ett tastetrykk. Du kan f.eks. også taste meny-6-1 for å komme til TV-menyen, meny-6-2 for radio osv. Har du prøvd 0-menyen? Tast 0 og OK og du finner en snarveismeny der. Dessuten kan du konfigurere de fire fargetastene, se brukerveiledningen på Force-Technisats websider.

Den mest negative siden med 1133S er fjernkontrollen. Sender ut svake IR-signaler og blir fort utslitt. Derfor bruker jeg en OFA6 (URC8060).

Mvh
    Bjørn 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •