Problem med signal...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med signal...

Har et problem med å få signal fra parabolantenna og inn til tuneren. Har målt med satelittsøker etter Diseq at det er rundt 98% signal, men om eg måla på kabelen inne ved tuneren, så får eg bare rundt 5-8%. Har sjekka minst 2 ganga på alle connectorer at det ikkje er noke forbindelse mellom senterleder og skjerm. Har gjennomgangs målt heile kabelen og testa med andre kabler, men samme signal inne uannsett. Kabelen som blir brukt er RG-59. noken som har peiling på kor signalet tar veien?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mejozz
    Har et problem med å få signal fra parabolantenna og inn til tuneren. Har målt med satelittsøker etter Diseq at det er rundt 98% signal, men om eg måla på kabelen inne ved tuneren, så får eg bare rundt 5-8%. Har sjekka minst 2 ganga på alle connectorer at det ikkje er noke forbindelse mellom senterleder og skjerm. Har gjennomgangs målt heile kabelen og testa med andre kabler, men samme signal inne uannsett. Kabelen som blir brukt er RG-59. noken som har peiling på kor signalet tar veien?
    Du må koble fra Disecq når du bruker satelittfinder, du kan ikke oppnå så mye som 98% med finderen , men max noe over 80%, tipper at du ikke er på satelitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Merkelig at den stiger i prosent alt etter kor man beveger den da. Blir no lysere pip ettersom prosenten stiger.

bruker denne satelitt søkeren: http://www.promax.es/downloads/docs/ppt/prdg1_pre.pdf

Men korfor er det ikkje noke serlig mange % inne om man har over 90 ute?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mejozz
    Merkelig at den stiger i prosent alt etter kor man beveger den da. Blir no lysere pip ettersom prosenten stiger.

bruker denne satelitt søkeren: http://www.promax.es/downloads/docs/ppt/prdg1_pre.pdf

Men korfor er det ikkje noke serlig mange % inne om man har over 90 ute?
    Du kan være på gal satelitt, bruk et kompass så du er sikker at retningen er riktig, skjekk også med en annen kabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •