Skjøting av coax kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Skjøting av coax kabel

Hei,
    Jeg har en utfordring med signaler fra Viasat over coax kabel. Problmet er som føler. Jeg har 2 kabler med henholdsvis viasat og canal digital inn til huset. I huset har jeg ett spredningsnett (lukket) med coax cabler. På strekket inn til stua kan jeg bytte disse kablene for å ha viasat eller CD. Men i loftstuen får jeg bare signaler fra CD, men ikke Viasat når jeg bytter. Hva kan problemet være? (Det går kun 1 kabel til hvert rom, så jeg må bytte kabel for å se på viasat eller CD i rommet i spredningsboksen)

Tusen takk for hjelpen til den som kan...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t905ltx
    Hei,
    Jeg har en utfordring med signaler fra Viasat over coax kabel. Problmet er som føler. Jeg har 2 kabler med henholdsvis viasat og canal digital inn til huset. I huset har jeg ett spredningsnett (lukket) med coax cabler. På strekket inn til stua kan jeg bytte disse kablene for å ha viasat eller CD. Men i loftstuen får jeg bare signaler fra CD, men ikke Viasat når jeg bytter. Hva kan problemet være? (Det går kun 1 kabel til hvert rom, så jeg må bytte kabel for å se på viasat eller CD i rommet i spredningsboksen)
    Du må nok forklare nærmere.
    Åssen bokser bruker du? hva slags spredningsboks?
    Hørtes noe tungvint ut å bytte om på kabler for å bruke CD eller Viasat.
    Har du flere steder en de to du nevner der du skal ha signalet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjøting av coax kabel

Hei,

Jeg har 2 paraboler på veggen (kunne vært en, men...) begge har Quad hode for å få inn signaler flere steder, med flere tunere.

Foreløpig har jeg bare Viasat tunere, og CD tunere, så jeg kjører KUN en av leverandørene pr plass.
    Jeg har ett tykt rør inn i huset til ett spredningsnett, hvor det går en kabel til hvert av rommene (Det er ingen koblings boks) hvor jeg bruker skjøtestykker for å kobel inng. kabel til for eksempel stue. Problemet er at jeg mister signal i kabelen. Hvorfor?
    ER det noen krav til lengde på en coax kabel, og eventuelt max lengde.
    Eksempel på problem.:
    Skjøter jeg CD kabel til stua, så har jeg alle kanaler, og ikke noe problem. Kobler jeg til loftstue, så mister jeg noen frekvenser som gjør at jeg ikke får alle signaler. Hva kan problemet være?

Går det forresten å bruke Switchen som følger med Viasat for å kobler CD og Viasat på 1 kabel (til for eksempel stua)?

Takk for alle svar som kommer

mvh,
    Bjarte

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Max lengde har veldig med kvalitet på kabel å gjøre, men 50 m på en vanlig kabel burde ikke være no problem.
    Du burde kanskje søke hjelp hos en installatør :-?
    Switchen fra Viasat må da være en Hi ISO diseqc hvis du skal bruke den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gått over koblingene dine? Det er ekstremt viktig at skjermen er hel gjennom skjøten. Hva skjøter du med? Det beste er å bruke F-connectorer, og helst av den typen som klemmes på med tang. Dog hvis du skal gjøre dette selv så går det fint å bruke skru-konektorer. Bruker det selv og funker helt fint, viktig og sjekke at ikke skjermen har kontakt med senterleder også. Ellers hadde jeg vært deg så hadde jeg fjernet en tallerken og montert hoder med flere utganger og DiseQ-switcher Så hadde jeg hvis mulig loopet tunerne hvis mulig... Har det slik selv, dermed holder det at jeg slukker den ene før jeg starter den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signal på div frekvenser

hei er det den nye canal digital tuneren du har, den med kun en kortleser,du har på loftet.
    Hvis dette er tilfelle så har den svakheter i software, somblant annet ikke får signal på div frekvenser som virkern på blant annet andre tunere,
    fint hvis du forteller om utstyret ditt:razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •