HD Boksen til Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD Boksen til Canal Digital

Har akkurat gått til anskaffelse HD boksen til CD og har koblet denne opp med hdmi kabelen som fulgte meg. Tven jeg har en en sony klpw8000.

Problemet er at bildet blir 4:3 når sendingene sendes i 4:3 mens bildet blir 16:9 når sendingene sendes i 16:9. Er så irriterende å se på program som sendes i 16:9 så kommer reklamen og bildet blir satt til 4:3 igjen.

Hvordan kan jeg låse det til 16:9. Slik at jeg slipper dette

Tv'en er satt til widescreen, men med hd tuneren har jeg ikke mulighet å velge. Er gråa ut

Noen som har boksen og kan gi meg en løsning på problemet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankeralle
    Har akkurat gått til anskaffelse HD boksen til CD og har koblet denne opp med hdmi kabelen som fulgte meg. Tven jeg har en en sony klpw8000.

Problemet er at bildet blir 4:3 når sendingene sendes i 4:3 mens bildet blir 16:9 når sendingene sendes i 16:9. Er så irriterende å se på program som sendes i 16:9 så kommer reklamen og bildet blir satt til 4:3 igjen.

Hvordan kan jeg låse det til 16:9. Slik at jeg slipper dette

Tv'en er satt til widescreen, men med hd tuneren har jeg ikke mulighet å velge. Er gråa ut

Noen som har boksen og kan gi meg en løsning på problemet
    Det blir slik hos meg også,tror ikke du får gjort noe med dette når du bruker hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    HD boksen viser bildet slik det blir sendt ut fra tilbyder. Bruk HD knappen nederst til høyre for å skifte format. Dette må vel gjøres hver gang det skiftes kanal tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har problemer med at denne boksen tar en aldri så liten restart i tide og utide...? Min har det med å kutte plutselig for så og starte opp igjen!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men utrolig irriterendes dette med format bytte. Zapper man mellom kanaler, så må man skifte tilbake hver gang. Noen som har noen formening om kvaliteten på den medfølgende kabelen forresten? Uten at dette skal bli en kabel diskusjon.
    weva: Har ikke noe problem med at den restarter seg

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke noe problemer med at den resetter seg her hos meg, men nå har HD boksen bare vært i hus siden sist fredag...
    Den medfølgende HDMI kabelen la jeg oppi eska igjen og bruker Monster cable.

Må ellers si meg helt enig i at formatskifte er irriterende :evil:
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker SCART-->s-video ut på de vanlige (SD-)kanalene, da skjer ikke et formatskifte, og det er vel så ille å få geometrisk forvrengning...hadde helt klart foretrukket at dette fikset seg selv.

Sånn helt generelt vil jeg anbefale at folk tester ut analog utgang hvis man har en god (og stor) ny TV. Feks fotballsendinga i går var under enhver kritikk via HDMI, mens den ble nesten sebar etter en tur gjennom videoprosessoren.

Boksen resetter seg stadig vekk her forresten.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg bruker SCART-->s-video ut på de vanlige (SD-)kanalene, da skjer ikke et formatskifte, og det er vel så ille å få geometrisk forvrengning...hadde helt klart foretrukket at dette fikset seg selv.

Sånn helt generelt vil jeg anbefale at folk tester ut analog utgang hvis man har en god (og stor) ny TV. Feks fotballsendinga i går var under enhver kritikk via HDMI, mens den ble nesten sebar etter en tur gjennom videoprosessoren.

Boksen resetter seg stadig vekk her forresten.
    Jeg bruker Humax HDCI2000 som oppskalerer til 1080i inn på Pioneer 507XA. Landskampen på TV2 sist onsdag er noe av det beste jeg har sett av fotball i SD.

Det er også helt tydelig at Humax HDCI-2000 gjør en mye bedre oppskalering enn Pioneer 507XA.

TV2 benytter også ganske bra bitrate nå i følge
    Linowsat Bitrates - DVB PID-Lists and VDR channels.conf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker scart på de vanlige kanalene, og hdmi på HD-kanalene. Bytter aldri format. Bytter bare inngang på TV'en, de få gangene jeg skal se på HD-kanalene (ikke akkurat formidabelt utvalg enda). Jeg kjøpte hovedsaklig HD-tuner fordi jeg trodde at DiscoveryHD var samme kanal som Discovery Channel, bare med 1080p, men der tok jeg jo feil. Ikke akkurat veldig mange bra programmer på DiscoveryHD, men blir vel bedre etterhvert. Foreløpig ser jeg bare på vanlig Discovery Channel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg bruker Humax HDCI2000 som oppskalerer til 1080i inn på Pioneer 507XA. Landskampen på TV2 sist onsdag er noe av det beste jeg har sett av fotball i SD.

Det er også helt tydelig at Humax HDCI-2000 gjør en mye bedre oppskalering enn Pioneer 507XA.

TV2 benytter også ganske bra bitrate nå i følge
    Linowsat Bitrates - DVB PID-Lists and VDR channels.conf
    Har du en kort beskrivelse på hvordan du får Humax`n til å oppskalere? Kjører HDMI dirkete til TV (Panasonic HD Plasma).

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem som trådstarter. Kontakter CD og de sa at det var en softwarefeil som med tiden ville bli rettet opp. Boksen har vært på markedet en stund så jeg frykter dette kan ta tid.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Har du en kort beskrivelse på hvordan du får Humax`n til å oppskalere? Kjører HDMI dirkete til TV (Panasonic HD Plasma).
    Jeg setter ganske enkelt opp mottageren til å gi ut 1080i på HDMI. Kan også velge 576p og 720p ut på HDMI.

Dvs. mottageren mottar 720x576i og oppskalerer til 1920x1080i. Syns ikke oppskaleringen til 1280x720p ser like bra ut men det kan like gjerne være Pioneer TV'n som er bedre til å de-interlace enn Humax'en.

(beklager at jeg "kuppet" tråden med litt off topic innhold)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hd tuneren for en ukes tid siden og har følgende feil:
    1. Hvis tuner startes før tv blir bildet grønt og rosa.
    2. Ingen lyd over hdmi mot samsung le46m87. (samsung support sier det er fordi de kjører hdmi 1.3 på tv og cd hdmi 1.1 på boksen)
    3. Får ikke byttet fra 4:3 til 16:9 med hd knappen.
    4. Hvis jeg skrur av tuneren med fjernkontrollen så låser boksen seg. må ta strømmen før jeg får startet den igjen. klokken blir stående på det tidspunktet jeg skrudde av tuneren.

Må si at jeg er fristet til å nekte å betale for dette produktet, virker nesten som vi som har skaffet oss tuneren er ett pilot prosjekt for cd. Helt utrolig dårlig!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du ikke skjære alle over en kam. Jeg har ingen av de problemene du nevner. Dog så får jeg ikke låst AR til 16:9 hvis det var det du mente i ett av punktene. Det har blitt sagt at dette skal fikses via en FW oppgradering. Spørsmålet blir da når?....
    Boksen er av enkleste sort. Men den jeg har fått fungerer fint både med tanke på funksjonalitet og billedkvalitet. Det er mulig du har fått en boks du bør bytte. Det er også mulig deler av problemet ligger i din TV, eller kombinasjonen mellom boksen og TV'n. Inkompatibilitet mot Samsung TV'er har vært oppe før.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dittdattdott
    Fikk hd tuneren for en ukes tid siden og har følgende feil:
    1. Hvis tuner startes før tv blir bildet grønt og rosa.
    2. Ingen lyd over hdmi mot samsung le46m87. (samsung support sier det er fordi de kjører hdmi 1.3 på tv og cd hdmi 1.1 på boksen)
    3. Får ikke byttet fra 4:3 til 16:9 med hd knappen.
    4. Hvis jeg skrur av tuneren med fjernkontrollen så låser boksen seg. må ta strømmen før jeg får startet den igjen. klokken blir stående på det tidspunktet jeg skrudde av tuneren.

Må si at jeg er fristet til å nekte å betale for dette produktet, virker nesten som vi som har skaffet oss tuneren er ett pilot prosjekt for cd. Helt utrolig dårlig!
    Ring CD kundeservice å krev ny tuner!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har snakket med cd nå og de sender meg en ny tuner.

Men lyd over hdmi mente han ikke ville fungere uansett, samsung har hdmi 1.3 og det mente han hos cd support at de også hadde på tuneren men at kabelen som fulgte tuneren bare var hdmi 1.2?? han sa jeg skulle gå ut å kjøpe ny kabel... er dette bare bollocks fra hans side?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dittdattdott
    Hei!

Har snakket med cd nå og de sender meg en ny tuner.

Men lyd over hdmi mente han ikke ville fungere uansett, samsung har hdmi 1.3 og det mente han hos cd support at de også hadde på tuneren men at kabelen som fulgte tuneren bare var hdmi 1.2?? han sa jeg skulle gå ut å kjøpe ny kabel... er dette bare bollocks fra hans side?
    Bare bull.
    Du får nok ikke lyd over HDMI før Samsung fikser det i sin software, det med grønn skjerm er også Samsung sin feil. Grønn skjerm får du kun når du slår på Tv'en mens HD boksen står på, hvis du slår på først Tv'en så boksen så får du ikke det problemet.
    HDMI versjon 1.3 er driver version for HDMI kontakten enten den er i boksen eller Tv'en, at Tv'en har 1.3 og boksen har 1.2 skal ikke ha noe å si da ny version skal være bakoverkompatibel.
    Kabelen har ikke et slikt versionsnummer.
    Skal du få lyd må du bruke komponet kabel for bilde og lyd, eller vente på software fra Samsung.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •