Hjelp med oppdatering av Force 1189S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med oppdatering av Force 1189S

Hei.
    Trenger litt hjelp med en oppdatering av en Force D-Master 1189S for Canal Digital. Ønsker å få inn nye kanallister med blandt annet NRK3. Kan begynne med å liste opp hva jeg har gjort.

Tuneren oppgir på info at den har:
    Softloader 5.0
    Application 59.4
    Menus 59.4
    Lists 174.0

En oppdatering via Thor1.0W gir først meldingen "Finner datastrøm" i to sekunder, før meldingen "Ingen datastrøm" kommer opp. Fant ut at oppdateringskanalen stemmer (fq 12399 H, rate 28000, nettverk 70) i forhold til andre poster her på forumet.

Har lest det kan være problemer med overfylt listeminne på noen Force tunere, så nullstilte listene og skrudde av og på igjen. En ny oppdatering gav samme melding. Det virker jo egentlig som om oppdateringsstrømmen er feil, men finner ingen nyere opplysninger som viser til det.

Jeg ville satt stor pris på all hjelp jeg kan få. Ikke det at NRK3 er livsviktig, men vil gjerne at alt virker som det skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bra nok mottakerforhold? Jeg hadde samme med min 1189 to ganger. Først var det litt dårlig signalkvalitet, neste gang var det lnb som hadde tatt kvelden. De fleste kanaler virket, men fikk ikke oppdatert, og noen få kanaler datt ut (Extreme sports og noe...)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frabus
    Har du bra nok mottakerforhold? Jeg hadde samme med min 1189 to ganger. Først var det litt dårlig signalkvalitet, neste gang var det lnb som hadde tatt kvelden. De fleste kanaler virket, men fikk ikke oppdatert, og noen få kanaler datt ut (Extreme sports og noe...)
    Hvis NRK1 og NRK2 fungerer så er sikkert signalet ok.

For å få lagt inn NRK3 så finnes det en del tips i Force 536S kanasøk tråden:
    http://avforum.no/forum/satellitt/42...-kanalsok.html

Og Canal Digitals guide på
    Steg 1 (Canal Digital)

Det er viktig at det er plass i kanallista. Selv om man nullstiller kanallista så kan den være full. Det er derfor verd et forsøk å slette en god del kanaler på en posisjon man ikke bruker. Hvis "NRK Super / NRK3" ikke ligger i kanallista etter et søk på frekvensen 11372V så kan man også forsøke å legge inn kanalen manuelt (forutsetter også at det er plass i kanallista). Husk også på at nye kanaler havner helt sist i kanallista og at navnet på NRK3 ikke er NRK3 men "NRK Super / NRK3".

Man skal også være klarover at oppdateringsfunksjonen i Force mottageren ikke er det samme som kanalsøk. Oppdateringsfunksjonen er for å laste ned ny software til Force'n. Det hender også at Force legger ut nye "fabrikk kanallister" sammen med software slik at man ikke får alt for gammel kanalliste dersom man må nullstille kanallista. Jeg er ikke helt sikker på om Force legger ut nye kanallister på satellitt lengre. I følge den Danske supportsiden ser det ut som siste kanalliste ble lagt ut 29 August 2006.

Det finnes nye oppdaterte kanallister på Norsk Satellitt Forum som kan lastes inn med PC.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvis NRK1 og NRK2 fungerer så er sikkert signalet ok.

For å få lagt inn NRK3 så finnes det en del tips i Force 536S kanasøk tråden:
    http://avforum.no/forum/satellitt/42...-kanalsok.html

Og Canal Digitals guide på
    Steg 1 (Canal Digital)

Det er viktig at det er plass i kanallista. Selv om man nullstiller kanallista så kan den være full. Det er derfor verd et forsøk å slette en god del kanaler på en posisjon man ikke bruker. Hvis "NRK Super / NRK3" ikke ligger i kanallista etter et søk på frekvensen 11372V så kan man også forsøke å legge inn kanalen manuelt (forutsetter også at det er plass i kanallista). Husk også på at nye kanaler havner helt sist i kanallista og at navnet på NRK3 ikke er NRK3 men "NRK Super / NRK3".

Man skal også være klarover at oppdateringsfunksjonen i Force mottageren ikke er det samme som kanalsøk. Oppdateringsfunksjonen er for å laste ned ny software til Force'n. Det hender også at Force legger ut nye "fabrikk kanallister" sammen med software slik at man ikke får alt for gammel kanalliste dersom man må nullstille kanallista. Jeg er ikke helt sikker på om Force legger ut nye kanallister på satellitt lengre. I følge den Danske supportsiden ser det ut som siste kanalliste ble lagt ut 29 August 2006.

Det finnes nye oppdaterte kanallister på Norsk Satellitt Forum som kan lastes inn med PC.

kanal listen behøver ikke være full, men den går på kanal NR, så nærmer du deg 3000 kanaler, må slette en del, som Bobben1 nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frabus: signalstyrken er på 82% på det laveste, og 90% på maksimum (ca).

Bobben1: etter jeg postet gikk jeg inn på Lister->Posisjon og søkte på nye kanaler. Blandt annet fant den en god del nye TV2 Sport kanaler og FEM, men ikke NRK3.

Endte med at jeg la den inn manuelt. Trodde egentlig at det var Canal Digital som la ut kanallistene siden det er listet som en egen softwaremodul til mottakeren. Uansett, takker for hjelpen. Det med 3000 kanaler er jo veldig greit å vite. Har fire LNBer, men bare 5øst og 1vest er koblet opp. Blir lett en del kanaler om jeg kobler resten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •