CD, Viasat - Spm om hodeoppsettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD, Viasat - Spm om hodeoppsettet

Jeg har en parabolantenne med plass til to hoder, og CD-abonemment. Nå vurderer jeg å få meg Viasat i tillegg og lurer da på et par ting.

1. Da jeg har plass til to hoder på parabolen; Det er vel 99% sjanse for at de er 1* vest og 5* øst?

2. Er 1* vest LNB-hodet til høyre når man ser på antenna forfra?

3. Går det greit å koble de to hodene til en diseq-svitsj ute som kobles til CD-tuneren, for deretter å bare dra en kabel fra utgangen på CD-tuneren og inn på Viasat-tuneren?

Hvis noen har peil, samt at jeg har rett i mine antagelser, blir det kanskje Champions League her i stua utover

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel rett i alt det du sier nå. LNB hodet til høyre, skal motta satelitten mest mot vest. Akkurat dette med å loope fra en tuner til en annen, vet jeg ikke. Slik jeg forstår det, så videresender dette signalet fra tuneren, som gjør at du nok ikke vil kunne bruke det slik.

Du kan jo gjøre slik jeg gjorde. Jeg tok en kabel fra et hode til en tuner, og kabelen fra det andre hodet, til den andre tuneren. Det er det enkleste, med mindre du har behov for å ha NRK kanalene på begge tunerne.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john_a
    Jeg har en parabolantenne med plass til to hoder, og CD-abonemment. Nå vurderer jeg å få meg Viasat i tillegg og lurer da på et par ting.

1. Da jeg har plass til to hoder på parabolen; Det er vel 99% sjanse for at de er 1* vest og 5* øst?

2. Er 1* vest LNB-hodet til høyre når man ser på antenna forfra?

3. Går det greit å koble de to hodene til en diseq-svitsj ute som kobles til CD-tuneren, for deretter å bare dra en kabel fra utgangen på CD-tuneren og inn på Viasat-tuneren?

Hvis noen har peil, samt at jeg har rett i mine antagelser, blir det kanskje Champions League her i stua utover
    1. Dersom det er en triax td78 som du har ,så er den stor nok for 2 hoder,
    målene er ca 78cm høy x 70 cm bred , dersom det er en triax td64 så er den i minste laget.

2. Ja, du trenger også en duoblock for og feste 2 hoder til armen

3. Anbefaler deg og kjøpe 1 stk twinhode som du setter på 1 west og strekker en kabel til inn til cdtuneren, du kan også montere en switch 2-1 for viasat med kabel til tuneren, men ikke helt nødvending siden du kan bruke cd-tuneren på 1 west, viasat tuneren sender ut strøm i stand-by, så denne løsningen er den beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Du kan jo gjøre slik jeg gjorde. Jeg tok en kabel fra et hode til en tuner, og kabelen fra det andre hodet, til den andre tuneren. Det er det enkleste, med mindre du har behov for å ha NRK kanalene på begge tunerne.
    Var det jeg egentlig regnet med. Håpet bare at jeg slapp å måtte borre og trekke enda en kabel gjennom veggen. Har dårlig med utstyr for å få gjort det, dårlig med bekjentskaper i Oslo som har det, og det er uaktuelt å leie en montør når alt jeg trenger er det hullet;-) Men jeg får vel se hva jeg finner på. Takker så mye for raskt svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    1. Dersom det er en triax td78 som du har ,så er den stor nok for 2 hoder,
    målene er ca 78cm høy x 70 cm bred , dersom det er en triax td64 så er den i minste laget.

2. Ja, du trenger også en duoblock for og feste 2 hoder til armen
    Det er en triaxtallerken, men den er ca en meter høy så størrelsen burde jo holde. Og fester til to hoder er nå der fra før av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •