Hva slags standard utstyr får man av Viasat? + et par andre spm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags standard utstyr får man av Viasat? + et par andre spm

Vurderer å skaffe meg gullpakken til Viasat. Har så og si null peil på parabol, og klarer ikke å finne så mye informasjon om hva slags utstyr man får når man bestiller en slik pakke. Det står kun "Digital satellittmottaker", og ingenting mer. Hva slags utganger får man på utstyret? Bruker man bare en vanlig antennekabel som man er vant med fra vanlig kabeltv? Eller finnes det andre utganger på standard mottakerene fra Viasat? Vet man kan kjøpe egne mottakere, men er dette egentlig nødvendig? Hva slags forskjeller går det i så fall i?

Og så et par andre generelle parabol spm...

Ang. montering... Er det kun en kabel man trenger å trekke fra parabolen til mottakeren? Finnes det trådløse alternativer her eller er eneste mulighet å trekke kabel?

Er det ellers noen bemerkelsesverdige forskjeller mellom vanlig kabeltv og parabol i bruk? Må man f.eks stille inn parabolen for å få inn bestemte kabler, eller bruker man kun en innstilling pr abonnement? Går det tregere å switche mellom kanaler, eller fungerer alt bra sånn sett?

Finnes det til slutt noen kjente/vanlige problemer med parabol? Type, dårlig bilde ved dårlig vær, kanaler som faller ut osv?

Alle innspill taes imot med stor takk!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å ta noen av spørsmålene. Du får vel med en antenne sak med 2 hoder 1 grad vest og 5 grader øst. Fra dem må du trekke ledninger til en svitsj. (en liten koblingsboks til å montere f'eks bak på antenne stanga) Den gjør at du velger hvilket hode som brukes etter hvilken kanal du vil se. Fra svitsjen trekkes det så kabel inn til tv'n Parabol dekoderne trenger en skru kontakt for å få kontakt. Hva vanlig kabel tv bruker vet jeg ikke for det har jeg ikke hatt selv. Trådløst er ikke mulig så vidt jeg vet.

Mottakeren som følger med er vanligvis grei nok dersom du ikke er veldig ute etter spesielle funksjoner og lignende.

Siden du har 2 hoder så blir parabolen stilt inn en gang så skal den skrus fast i den posisjonen så du har best dekkning på begge parabol hodene. Parabol paraply til hodene anbefales har jeg lest siden hodene da er beskyttet mot drittvær og vil mest sannsynlig gi bedre bilde i tilfelle rottefelle ekstremt drittvær.

Håper du ble litt klokere av mitt forsøk på forklaring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •