HD dekoder og lydproblemer / Heng

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD dekoder og lydproblemer / Heng

Jeg har en HD tuner fra CD som stadig (minst en gang pr. kveld) mister lyd og nekter og skifte kanal.

Jeg må da ta strømmen på dekoderen for at det skal funke igjen.

Har ringte CD mange ganger og prøvd alle tips fra deres kundeservice men ingen ting hjelper.

I dag ringte jeg for n'te gang og da påstod de at det var noe feil på mitt utstyr og at de ikke kunne gjøre noe med problemet.

De sa også at det var mange som hadde samme problem og at vi sannsynligvis kjørte med utstyr som var ukompatibelt med deres boks!!

Jeg kjører HDMI direkte mot en Samsung LE40M61 og lyden går via en digital coax til en Yamaha RX-V659. Har også kjørt lyden mot en H/K og en Denon receiver med samme problem.

CD sier at en SW oppgradering av HD boksen muligens kan løse opp i problemet men de tror at problemet er at jeg bruker utstyr som ikke passer sammen med deres dekoder?

Spurte da om hva de ville gjøre hvis en SW oppgradering ikke ville hjelpe og da sa de at det var ikke deres ansvar!

De kunne ikke garantere at deres boks skulle funke med alle typer tv'er og receivere??

Skal jeg bare godta dette? Fra 13. mnd som abb. må en jo betale for disse HD kanalene også, blir vel godt over kr 600,- pr mnd. det?

Jeg er i alle fall lei av å krabbe på gulvet og nappe ut strømkontakta opptil flere ganger pr. kveld.

Også det at PGM ikke virker er vel også ganske irriterende, eller er det bare meg som er en vanskelig kunde...?

Nå er jeg lei. Har lyst til å si opp hele HD pakka når det har gått ett år og heller bruke den gamle dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk HD tuneren frå CD i dag. Bruker optisk utgang frå TV til Receiver og det fungerer utmerka (så langt). Bruker elles scart på dei kanalane som går i 4-3. litt mykje krøll med hdmi sjølv om hdmi gir litt betre bilde på ein del kanaler. Har problemer med at ein på trykk ok på fjernkontrollen for å bla i kanalane. Litt tungvindt. Er det slik hos andre også??

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vellereina
    Fekk HD tuneren frå CD i dag. Bruker optisk utgang frå TV til Receiver og det fungerer utmerka (så langt). Bruker elles scart på dei kanalane som går i 4-3. litt mykje krøll med hdmi sjølv om hdmi gir litt betre bilde på ein del kanaler. Har problemer med at ein på trykk ok på fjernkontrollen for å bla i kanalane. Litt tungvindt. Er det slik hos andre også??
    For og bla i kanalene så bruk p+ og p- på den latterlige fjernkontrollen, angrer på at jeg hoppet på dette her men fotball i HD er flott samt Discovery HD og VOOM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meiner også å ha lest her ein plass at det er problem med denne HD tuneren og Samsung TV. Har sjølv Viewpia 37 og ingen problem (så langt)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •