Kjøpte en pace tds460nv med viasat-abbonnement. Koblet den midlertidig i en loop gjennom Force-tuneren min. Funket fint. Tok senere og byttet ut hodet på 5 grader øst med det ene quad-lnb'en, og trakk ned to nye kabler inn til pace-tuneren. Altså: Forcen ble koblet til 1 grad vest og 5 grader øst via en diceqc, mens pacen ble koblet med to kabler til 5 grader øst. Etter denne jobben sluttet plutselig mange av kanalene på 5 grader øst å virke på forcen, bla.a. Enter Music Tv, men jeg hadde signal til enkelte viasat-kanaler (men de får jeg ikke sett på force. Pacen virket ok, med godt signal på det jeg skulle ha av kanaler ifølge viasat. Etter noen dager mistet jeg signalet på pace-tuneren, mens forcen virket som bare det på sine kanaler. I dag justerte jeg antenna, samt byttet quad-hodet, men pacen tar ikke inn godt nok til å gi bilde, mens forcen viser 84% signal på bla.a. tv3Mitt (svensk), men får likevel ikke inn Enter Music. Pace-tuneren har (noen ganger) inntil 79 i signal på ene inngangen, og ingenting på den andre. I tillegg blinker statuslampa uregelmessig grønt og rødt når tuneren er avslått.

Langt og omstendelig, men spørsmålet er: Er det noen som vet hvorfor jeg får disse problemene?