ny HD-PVR boks fra canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny HD-PVR boks fra canal digital

Sendte mail til canal digital og fikk dette til svar

PVR möter HDTV - erbjudande till våra trogna kunder (Canal Digital)

Hei Tom

Denne boksen vil bli tilgjengelig om ikke s lenge.
    Det er helt ny teknologi som utvikler seg lpende - og siden HD-tilbudet i Sverige er strre har de frste boksene fra febrikk blitt gjort tilgjengelige i det svenske markedet frst.

HD-PVR er alts p trappene fra Canal Digital Norge ogs.

Beste hilsen
    Cathrine Barth-Nossum
    canal digital presse avd

--------------------------------------------------------------------------------

Newcomer Hkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja

Dette blir en glede. kommer til kjpe denne nr den kommer til norge. Satser p TV 2 min lcd tv.

Sende en mail til canal digital om det

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital HDTV boks med harddisk

Man kunne ellers have ment, at Canal Digital havde vundet kunder p en mere ben lsning end konkurrenterne hos Viasat kommer med, men med den kommende HD boks med harddisk, ser det ikke ud til at vre tilfldet.

Det svenske site Prylportalen har en artikel om boksen, og selv om der bde er dobbelt tuner, dvb-t tuner, 250 GB harddisk og HDMI, s er der kun 1 kortlser. Denne er naturligvis til Canal Digital's conax kort. S bortset fra de ukodede DVB-T kanaler s er der ikke mulighed for at se kodede DVB-T kanaler. En mulighed som flere svenskere nu nok gerne have set.

Dermed m boksen ses som endnu en skrddersyet udbyderlsning med begrnsninger, og skal vi gtte s bliver der sikkert kun ogs tale om modtagelse af 1 vest p den. Man m sige at Canal Digital er get bort fra tidligere tiders nske om overholdelse af Nordig krav. Spndende bliver det at hre om, hvor manger software problemer der er ved levering og om de bliver rettet. Sporene fra tidligere modeller skrmmer jo.

Link Tip: Kristian

27-08-2007 14:11:37

Digitalt.tv nyhed

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av vette
    Canal Digital HDTV boks med harddisk

Man kunne ellers have ment, at Canal Digital havde vundet kunder p en mere ben lsning end konkurrenterne hos Viasat kommer med, men med den kommende HD boks med harddisk, ser det ikke ud til at vre tilfldet.

Det svenske site Prylportalen har en artikel om boksen, og selv om der bde er dobbelt tuner, dvb-t tuner, 250 GB harddisk og HDMI, s er der kun 1 kortlser. Denne er naturligvis til Canal Digital's conax kort. S bortset fra de ukodede DVB-T kanaler s er der ikke mulighed for at se kodede DVB-T kanaler. En mulighed som flere svenskere nu nok gerne have set.

Dermed m boksen ses som endnu en skrddersyet udbyderlsning med begrnsninger, og skal vi gtte s bliver der sikkert kun ogs tale om modtagelse af 1 vest p den. Man m sige at Canal Digital er get bort fra tidligere tiders nske om overholdelse af Nordig krav. Spndende bliver det at hre om, hvor manger software problemer der er ved levering og om de bliver rettet. Sporene fra tidligere modeller skrmmer jo.

Link Tip: Kristian

27-08-2007 14:11:37

Digitalt.tv nyhed
    Det var da utrolig negativ inngang p noe som mange av oss har ventet p.
    N er det p tide og akseptere at det ikke er Canal Digital som styrer sikkerheten her. Det er opphavsrettighetshaverne!!! Det er de som lager kravene til distribusjonsselskapene. Canal Digital,Viasat,Sky,NRK,TV4 o.s.v.
    m flge kravene til kopisikring ellers blir det ingenting.Jeg har hatt 2 stk.CD HD boxer og de har vrt OK.Forvrig s er det vel ingen som lenger flger Nordig krav. Du m og vi m nok innse at forholdet mellom box og kort er det vi m forholde oss til fremover.Gleder meg til Harddisc HD boxen fra CD.
    Stlen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stlen
    Det var da utrolig negativ inngang p noe som mange av oss har ventet p.
    N er det p tide og akseptere at det ikke er Canal Digital som styrer sikkerheten her. Det er opphavsrettighetshaverne!!! Det er de som lager kravene til distribusjonsselskapene. Canal Digital,Viasat,Sky,NRK,TV4 o.s.v.
    m flge kravene til kopisikring ellers blir det ingenting.Jeg har hatt 2 stk.CD HD boxer og de har vrt OK.Forvrig s er det vel ingen som lenger flger Nordig krav. Du m og vi m nok innse at forholdet mellom box og kort er det vi m forholde oss til fremover.Gleder meg til Harddisc HD boxen fra CD.
    Stlen
    Jeg fatter ikke at du kan si at HD boxene til CD er OK?????Mener du virkelig at dette er god kvalitet p ett produkt?
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg fatter ikke at du kan si at HD boxene til CD er OK?????Mener du virkelig at dette er god kvalitet p ett produkt?
    Jeg bruker uttrykket OK og ikke utmerket.Jeg har bedre HD bilder p Humax 2000 og Sky HD,men i mangel p valg s har jeg 2 CD`HD boxer. Disse er oppkoblet mot Pioneer Plasma og JVC HD 1 prosjektor og fungerer driftsmessig OK. Som du sikkert n forstr s har jeg sammenligningsgrunnlaget iorden. MEN- vi har et felles problem: Har vi noe valg??? PL fotball o.s.v.og parabol.
    Det er selvsagt enda bedre bilder p mine 2 PS3 og Tosh HDVD spiller,men jeg har ikke noen srlig gode alternativer.
    Stlen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stlen
    Jeg bruker uttrykket OK og ikke utmerket.Jeg har bedre HD bilder p Humax 2000 og Sky HD,men i mangel p valg s har jeg 2 CD`HD boxer. Disse er oppkoblet mot Pioneer Plasma og JVC HD 1 prosjektor og fungerer driftsmessig OK. Som du sikkert n forstr s har jeg sammenligningsgrunnlaget iorden. MEN- vi har et felles problem: Har vi noe valg??? PL fotball o.s.v.og parabol.
    Det er selvsagt enda bedre bilder p mine 2 PS3 og Tosh HDVD spiller,men jeg har ikke noen srlig gode alternativer.
    Stlen
    Ja men hvorfor bruker du ikke Humax p CD kanalene da?
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja men hvorfor bruker du ikke Humax p CD kanalene da?
    Fordi jeg ikke har noen CAM som fixer det.Dessuten s str Humaxen som tuner oppe i TV stua som freeview for BBC og ITV kanalene til bruk for kone og barn. Der str ogs den ene CD HD tuneren.Det er enkelt bruke for fruen.
    Stlen

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •