Dreambox og flere tv`er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Dreambox og flere tv`er

hei.

Jeg har ingen peiling på dreambox og trenger en del svar på mange spørsmål.

1. kan man bruke 1 dreambox på 4 leiligheter, hvordan virker dette? Hvis dette går, kan man se på forskjellige kanaler? og hvordan skifter man kanal?

2.Når man kjøper dreambox, må man da abonere på f.eks. viasat,CD osv.. . på lik linje med parabol?

3 hvilken dreambox er å anbefale?

På forhånd takk for HJÆLPA som vi sier hær i trondhjem.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.Nei
    2.I utgangs punktet ja.men det er ikke lov å diskutere alternativet på forumet her.
    3.DM600/dm7020

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. pkt. 2 så er det da ikke forbudt å diskutere at man kan abonnere på CD, Viasat med Dreambox...

Newcomer kaspersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han mente var vel at det ikke er lov å diskutere -alternativet- til CD og viasat. Ulovlige ulumskheter med andre ord

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question help

hehe

Jeg har ett spørsmål til. som sagt har jeg utrolig nok nettopp begynnt å lese om dreambox. så det hadde hvært fint om noen kunne fortelle meg litt basic\trinn for trinn om hvordan den virker.

trenger jeg kun internett og box?

mye programering?

Hva slags utstyr bør\trenger jeg å ha?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Registrerte du deg på digsat?
    Du finner all den ifoen du trenger der.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rosol85
    hehe

Jeg har ett spørsmål til. som sagt har jeg utrolig nok nettopp begynnt å lese om dreambox. så det hadde hvært fint om noen kunne fortelle meg litt basic\trinn for trinn om hvordan den virker.

trenger jeg kun internett og box?

mye programering?

Hva slags utstyr bør\trenger jeg å ha?
    det du trenger av utstyr varierer litt, men det er som følger.

eventuelt programmen du trenger ligger ute på nette og mange ligger i addon delen i tuneren da du får lagt inn det første image(software)
    tuneren er en pc og fungere også som en pcen, men den er basert på linux.
    alt av tilbehør som du eventuelt skal legge inn, følger det stort sett med en guide til hvor det legge inn hvis du gjør det via FTP .

RS232 i alle fall på db500 og bytte og legge inn softeware

netverks kabel. for bruk nedlasting viktige del programmer som gjør at tunern virker som den du vil.

ftp program til overføre eventelt kanallister og programer til og fra tuneren.

DB og noen andre merker er bygget opp rundt linux
    så du trenger for få den til virke er softwaren (image) som det finnes er flere typer av, eks gemini.

for å brukte db og andre tunere med linux software opptimalt er adsl en fordel for det forenkler jobben en del, så den blir sånn som du vil ha den
    men det er ikke ett must.

så kommer vi til grunnen til fleste vil brukte db og andre merker.
    er den mulighet for CS (kort deling) dette er ikke lov snakke i praksis om på dette forumet.
    det er enkelt sakt at man deler info på kortene over eget nettværk i eget hus eller til andre utenfor huset.

reglene for CS uten for huset kommer under norsk lov er derfor ikke tillatt.
    men intern i huset er p.d.d ikke forbudt i henhold til norsk lov,
    men i reglene til kortselvskapene..
    det er grunnen til de selskapene har kommet med tvilling kort til liten sum pr.mnd.

hvordan man legger software og anne ekstra inn i tuneren finnes det 100 av sider med. så det bare brukte google eller andre sider og lese seg helt bort..

Troeen

tips,, sett IKKE opp DB på en dag din andre 1/2 del skal se på tv i løpet av kvelden, hvis du tenkt til bevare husfreden

for det vil fort gå noen timer den førstegangen.. når har lært det, gjør du det nesten på reklame pause på tv3

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva "en litem sum penger" er, men tvillingkort til Entertain koster 189 pr måned. Dekoster 795 og Q-Inb hode 299. Og ifølge kundeservice var dette kortet parret til tuner, og det var ikke mulig å kjøpe bare kort. Hva som står i avtaleteksten i CD en ting, men det kan da umulig være ulovlig å diskutere cardsharing på db internt i en husstand. Som kunde må få jeg lov til å spille av det produktet jeg har kjøpt og betalt for på den device jeg vil. Dette er ikke ulovlig i følge lovverket.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Som kunde må få jeg lov til å spille av det produktet jeg har kjøpt og betalt for på den device jeg vil. Dette er ikke ulovlig i følge lovverket.
    Tja, hvilken lov sikter du til? Regner med at dette reguleres av Avtaleloven dvs. at du potensielt bryter avtalen med CD ved å bruke kortet til cs og/eller på andre devicer. Jeg vil tro at intern cs i en husstand ikke er den mest alvorlige forbrytelsen du kan gjøre, men CD kan velge å si opp avtalen din. Ekstern cs er noe annet. Da kan det tenkes at CD kan kreve erstatning for tapte inntekter.....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva "en litem sum penger" er, men tvillingkort til Entertain koster 189 pr måned. Dekoster 795 og Q-Inb hode 299. Og ifølge kundeservice var dette kortet parret til tuner, og det var ikke mulig å kjøpe bare kort. Hva som står i avtaleteksten i CD en ting, men det kan da umulig være ulovlig å diskutere cardsharing på db internt i en husstand. Som kunde må få jeg lov til å spille av det produktet jeg har kjøpt og betalt for på den device jeg vil. Dette er ikke ulovlig i følge lovverket.

min feil, det med prisen på tvilling kort.. for jeg trode det var en fast pris pr tvilling kort og ikke at den var styrt av kanal pakke du skal ha...

når det gjelder kundeservice så sier de selvfølgelig at kortet er parret til tuner for da må du kjøpe tuner fra dem og de tjerner noen kr på det..
    men 800.-kr for tuner er ikke så galt, men det en del kr for noen man ikke ønsker å bruke.

Men det vi her på forumet må fine ut av er om kortet er parret i praksis og ikke bare teorien.

det med SC internt i huset, så har jo ingen rettiheter hos kundeservice like vel.
    for du bruker du en tuner som ikke er godtkjent + du bruker SC ikke er tillatt
    etter kortselskapene regler..
    så da er saken enkel.. ikke ring kunde service ved feil eller andre ting med tunerne som støtter SC, bruk sat-forum i steden på den biten

det med at ikke bare for kjøpt kort, sluttet de med da viasat byttet kodesystem. for før det kunne du brukte de tunerne og cam på begge systemer. NDS som systemt til viasat heter gir ikke til latelse til salg av cam uten om til lockal kabel selvskap.
    og da sluttet også cd med det biten i mer eller mindre grad
    og da startet salget med kort og tunern..
    parring bit spøkelse har ligger der hele tid hos cd, men har støre og støre grad kommet fram i lyst.
    om det er i kundeservice som sier det eller det er i praksis,
    har jeg ikke fått bekreftet.

når det diskutere cardsharing så er opptil vært enkel forum hva som er tillatt eller ikke.

så langt jeg vet uten å spørre admin her så er SC ikke snakk her på forumet,
    for ikke skape problemer med CD og viasat.

så får man finne seg en annen forum som der lov og snakke om det på..

Troeen.
    det ble en del rundt om snakk er, men det er ikke bare bare, da må få frem grunnen til at det har blitt sånn også. og ikke bare svelge det rått uten spøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet det er liten vits å ringe kundeservice til CD med slike løsninger. Forstålig nok egentlig. Leste akkurat i en annen tråd her at en hadde HD kort ifra CD av nyere dato og switchet imellom flere tunere innkludert en Humax 2000, så det er tydelig at det ikke er parret selv om kunderservice sier noe annet. Greit nok med 700 kr for tuner, men skal du ha HD må du ut med en HD-tuner du ikke ønsker å bruke heller.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet det er liten vits å ringe kundeservice til CD med slike løsninger. Forstålig nok egentlig. Leste akkurat i en annen tråd her at en hadde HD kort ifra CD av nyere dato og switchet imellom flere tunere innkludert en Humax 2000, så det er tydelig at det ikke er parret selv om kunderservice sier noe annet. Greit nok med 700 kr for tuner, men skal du ha HD må du ut med en HD-tuner du ikke ønsker å bruke heller.

sånn som jeg ser det selv, så er ikke HD noe must for min del enda,,
    da jeg sysnes det er alt for få kanaler enda.
    og skal jeg ha HD så ville jeg ha greid meg med CD tuner i en stund frem over.
    sånn at jeg kan scane markedet etter en HD tunere som jeg vil ha.

hvis det stemmer med at db 8000 kommer nå de nærmeste ukene, så skal du en gos runde flaks får tak i en før våren 08.
    det har sits folk og ruga på de kr siden sist sommer + alle de som har forhånde bestilt..

Troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •