Nå er HD-mottakeren med HDD her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå er HD-mottakeren med HDD her

Så sent som forrige uke snakket jeg med teknisk personalet hos CD som påstod det ikke fantes planer om ny HD-mottaker med HDD. Da jeg sa den svenske VD i CD har blitt sitert på at slik boks skal komme i høst, ble uttalelsen endret til at det finnes planer, men ingen tidspunkter...
    Vel, nå dukker altså den nye boksen opp:http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=38693
    Spsifikasjonene ser meget bra ut: Twin DVBS2 tuner + DVBT tuner (Ikke T2??) + 250GB HDD. Også denne boksen er fra Sagem.

PVR möter HDTV - erbjudande till våra trogna kunder (Canal Digital)

Det er foreløpig ikke spor av denne på de norske sidene. Jeg håper inderlig ikke det betyr at Svenskene skal ha ensidig tilgang til også denne boksen det første halve året...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med kundeservice og de sier nå at den kommer men de har ikke satt noe dato for det ennå men den skal komme på høsten en gang.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD for mindre enn en uke siden om dette vedr. et tilbud om HD-mottaker uten harddisk - da var svaret kanskje til høsten, kanskje til våren, kanskje aldri....

Håper at CD skjønner at de må kapre kunder før Riks-tv er oppe å går og sørger for godkjenning av HDD! Jeg gidder uansett ikke å bli HD-tv abonent før det skjer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så sent som forrige uke snakket jeg med teknisk personalet hos CD som påstod det ikke fantes planer om ny HD-mottaker med HDD. Da jeg sa den svenske VD i CD har blitt sitert på at slik boks skal komme i høst, ble uttalelsen endret til at det finnes planer, men ingen tidspunkter...
    Vel, nå dukker altså den nye boksen opp:http://www.minhembio.com/forum/index...=post&id=38693
    Spsifikasjonene ser meget bra ut: Twin DVBS2 tuner + DVBT tuner (Ikke T2??) + 250GB HDD. Også denne boksen er fra Sagem.

PVR möter HDTV - erbjudande till våra trogna kunder (Canal Digital)

Det er foreløpig ikke spor av denne på de norske sidene. Jeg håper inderlig ikke det betyr at Svenskene skal ha ensidig tilgang til også denne boksen det første halve året...
    Ser du etterlyser DVB-T2. Det eksisterer ikke noen DVB-T2 standard. I følge DVBs internet sider er det kun lyst ut konkurranse om å komme med de beste forslagene til en ny standard. De første mottagerene med DVB-T2 kommer sannsynligvis ikke før i 2009. Forhåpentligvis får vi HD mottagere med HDD lenge før DVB-T2 kommer ;-)

Det er bra dersom disken er på 250GByte siden mindre disker sannsynligvis ikke er noen god ide( f.eks. 80GB&120GB). Mange av HD kanalene benytter opp til 20Mbit/s eller ca. 4-5 ganger så mye bitrate som en vanlig MPEG2 kanal.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ser du etterlyser DVB-T2. Det eksisterer ikke noen DVB-T2 standard. I følge DVBs internet sider er det kun lyst ut konkurranse om å komme med de beste forslagene til en ny standard. De første mottagerene med DVB-T2 kommer sannsynligvis ikke før i 2009. Forhåpentligvis får vi HD mottagere med HDD lenge før DVB-T2 kommer ;-)

Det er bra dersom disken er på 250GByte siden mindre disker sannsynligvis ikke er noen god ide( f.eks. 80GB&120GB). Mange av HD kanalene benytter opp til 20Mbit/s eller ca. 4-5 ganger så mye bitrate som en vanlig MPEG2 kanal.
    Ok, Jeg trodde DVB-x var ensbetydende med MPEG2 og DVB-x2 var ensbetydende med MPEG2/MPEG4. Men dette er altså ikke tilfelle for DVB-T? DVB-T kan være både MPEG2 og MPEG2/MPEG4?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Jeg trodde DVB-x var ensbetydende med MPEG2 og DVB-x2 var ensbetydende med MPEG2/MPEG4. Men dette er altså ikke tilfelle for DVB-T? DVB-T kan være både MPEG2 og MPEG2/MPEG4?
    Ja DVB-T kan sende både MPEG2 og MPEG4. De forskjellige DVB-X systemene angir kun modulasjon&feilkorrigeringssystem for selve transporten av signalene. Det har ingen ting med komprimmeringssystemet å gjøre.

Men... ofte vil det selvfølgelig være brukt MPEG4 i nye systemer som DVB-S2 men det finnes også en god del MPEG2 sendinger i DVB-S2 (bla. brukt i Tyskland for å overføre MPEG2 signaler til kablenett).

Når DVB-T2 kommer rundt omkring i Europa så må man regne med at det også der blir sendt MPEG4. En DVB-T mottager kan ikke motta DVB-T2 og derfor må eksisterende mottagere byttes ut. Land som benytter DVB-T og MPEG2 vil nok benytte muligheten til å gå over til MPEG4 samtidig.

I land som Sverige så spørs det hvor sannsynlig det er at de kommer til å bytte til DVB-T2. I Sverige tester de common interface moduler som kan konvertere MPEG4 til MPEG2. Dette gjør at DVB-T mottagere klarer både MPEG2 og MPEG4 slik at mange vil slippe å bytte mottager. Dersom Svenskene bytter til DVB-T2 så mister de helt denne muligheten og alle skal kjøpe nye mottagere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hd md HDD

da har dere en ting å gjøre send Mail til CD for ****. eller brev,
    jo flere som er aktive, desto større er tjangsen for at de gjør no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    da har dere en ting å gjøre send Mail til CD for ****. eller brev,
    jo flere som er aktive, desto større er tjangsen for at de gjør no
    Det er allerede gjort, sammen med linken til CD ser i Sverige. Ser at den som blir levert der også har to TV-tunere. Jeg argumenterte eksplisitt med at nok flere enn meg avventer situasjonen pga. rikstv og at hd-mottaker med harddisk burde være en gulrot som vil kunne få kunder til å binde seg et år eller to.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten god side Canal Digital
    for de som tvil om de skal hd eller ikke

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra da har du gjort din plikt vær stolt av deg selv ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste kundeblekke er nå HD-mottakeren med HDD (PVR) listet blant aktuelle mottakere. Det står sågar at den lanseres i februar. Da kan det ikke være lenge til det skjer noe nå :-)
    Spørsmålet nå er bare om man virkelig skal gå for denne eller en annen HD-PVR mottaker. Personlig snuser jeg på alternativer først og fremst pga manglende CA-plass i denne ofisielle. Det blir i hvertfall ikke mindre aktuelt med alternativ HD-PVR hvis det er slik enkelte hevder at CD begynner å mykne opp sin holdning til "godkjente" tunere.
    Vi får se hva slags tilbud CD kommer med.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal lanseres i Mars, er det siste jeg har fått oppgitt fra CD. Jeg blir nødt til å kjøpe en annen tuner uansett, da den nye (sagem) ikke støtter switcher, og jeg er avhengig av 4 hoder på min parabol. Heldigvis så får en abonnere på HD pakkene uansett...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Den skal lanseres i Mars, er det siste jeg har fått oppgitt fra CD. Jeg blir nødt til å kjøpe en annen tuner uansett, da den nye (sagem) ikke støtter switcher, og jeg er avhengig av 4 hoder på min parabol. Heldigvis så får en abonnere på HD pakkene uansett...
    Vi får satse på slutten av februar/begynnelsen av mars, da;-)

Hold oss oppdatert på hva du kjøper da:-)

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt hva CD forlanger for denne? Begynner å bli sugen på å bytte ut CD HD-tuneren til noe som funker bedre.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Noen som har hørt hva CD forlanger for denne? Begynner å bli sugen på å bytte ut CD HD-tuneren til noe som funker bedre.
    Artikkel om boksen: 120 timer TV-opptak: Her er Canal Digitals nye HD-PVR - teknofil.no

Sakset fra artikkel: "I Sverige begynte Canal Digital å levere HD-PVR-en for en uke siden. Der koster den 5000 svenske kroner, eller 3000 for nye abonnenter."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får satse på slutten av februar/begynnelsen av mars, da;-)

Hold oss oppdatert på hva du kjøper da:-)

.
    Release for boksen er 1. mars iflg CD! men, regner med noe leveringsvansker i begynnelsen, da ALLE vel skal ha HD HDD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Pvr

Hei har denne flere kortlesere?
    Alex.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Release for boksen er 1. mars iflg CD! men, regner med noe leveringsvansker i begynnelsen, da ALLE vel skal ha HD HDD
    Ikke hvis de skal selge den til prisen som hintet til i Sverige.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Ikke hvis de skal selge den til prisen som hintet til i Sverige.
    uten at jeg husker helt, så tror jeg den ble 1999, og en standard hd tuner i multiroom 999,- (ikke 100% sikker på hukommelsen min her)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at i Sverige så koster den HD PVR 3000,- Det er i kampanjen for nye kunder. Noen nevnte 3000,- for nye kunder og 5000,- for eksisterende, så i og med de traff rett på den ene, så kanskje...

Men uansett, til 3000,- så er det ingen som løper mann av huse for denne, og så betaler 99,- pr. mnd. for noen såkalte HD kanaler, som enten er oppskalerte (noen filmer) eller har noen dokumentarer og andre "pene bilder" sendinger.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •