Muligheter for amerikanske kanaler via parabol?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Muligheter for amerikanske kanaler via parabol?

Jeg er helt grønn på paraboler og slikt, men lurer da altså på om det er mulig å anskaffe seg en parabol+dekoder på egenhånd, for så å få inn amerikanske tv kanaler? Type ABC, NBC, Comedy Central, HBO osv...

Kan man f.eks bestille abonnement i USA, og få dekoderkort tilsendt? Eller finnes det norske leverandører som tilbyr slike kanaler?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke få inn disse nei. Satelittene som disse ligger på, er jo på andre siden av kloden. Blir litt vanskelig å peke antennen da.

Newcomer sidenone sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Du kan ikke få inn disse nei. Satelittene som disse ligger på, er jo på andre siden av kloden. Blir litt vanskelig å peke antennen da.
    Hehe.. ja, det sier vel seg selv. Har som sagt ikke noen erfaring med paraboler.

Finnes det derimot andre muligheter for å få slike kanaler til tv'en sin i Norge. Internett kanskje?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slingbox

let opp noen slektninger "over there" og installer en Slingbox hjemme hos dem! De har jeg gjort :-) www.slingmedia.com

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar denne opp igjen jeg. Er det noen som har testet dette? Har gjort noen søk og funnet Techware - Business Technology Solutions Provider og American & Streaming TV – Internet TV, Live Internet Television, Slingbox Hosting Services.

Men må man ha adresse i statene for å signere avtaler med f.eks. Comcast?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HBO ligger tilgjengelig på 1W, 13E og 19E. Fox er tilgjengelig på 7E, 13E, 16E og 19E. Flere andre amerikanske kanaler ligger også på disse satellittene da flere av dem selger kanaltilbudene sine utlands. De har imiddlertid ikke eksakt samme sendeskjema som i USA, og jeg tror du vill ha problemer med å oppdrive et abonement i Norge, uten at det skal være sagt sikkert.

Det som derrimot er sikkert er at du ikke kan ta det inn direkte fra de satellittene som er beregnet for det amerikanske markedet da mottak utenfor 40w-40e rekkevidden er vanskelig. Der er en og annen slenger, men ikke mye, og det krever store antenner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke muligheter til å ta inn parabol her hjemme da jeg har ett stort fjell som sperrer hele sørsiden. Men jeg er først og fremst ute etter sport, og da hovedsaklig NFL, NBA, MLB og NHL, og kanskje også MLS.

Bruker idag streamer, men skulle hatt noe litt mer stabilt og bedre kvalitet. Men jeg vet ikke hvor mulig det er å få til dette på en nogenlunde grei måte uten å sette opp ørten forskjellige abbonenter der borte og det blir for dyrt.

Jeg vet at MLB har sin egen streamingtjeneste som er veldig god, og at NBA også har noe, så er mulig jeg går for deres løsninger. Prisene også lang lavere enn en eventuell slingbox-host. Så får se hva jeg velger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •