Bør jeg bestille HD mottakeren til CanDig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bør jeg bestille HD mottakeren til CanDig?

Har bestilt, men ikke mottatt enda, HD pakken til CanalDigital. Hvordan er denne? Pakken går nå for 990.- med et års gratis hd-kanal pakke, men nye tunere er like om hjørnet, tenker jeg. Kan noen dele sine erfaringer med denne mottakeren, her?
    Takk

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ting å si om den mottageren. Den er UBRUKELIG.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva anbefales da?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Bare en ting å si om den mottageren. Den er UBRUKELIG.
    Kanskje greit å gi en begrunnelse??? Blir liksom ikke noe hjelp når du sender slike svar... :???:

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde blitt litt enklere da, ja.

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg fikk min igår, over en uke forsinket. Vet ikke om det er noe galt med den, men når Jano sier den er ubrukelig, så får jeg bange anelser.

Jeg er kanskje bortskjemt siden jeg har en dreambox fra før, men CD-boksen er veldig treg, jeg kan slå den på med fjernkontrollen, men må jeg bort på boksen for å slå den på igjen, og da tar det to minutter før den endelig er på.

Meny-systemet er på et lav-nivå. Og min datter (4år) har billige leker som ser mye bedre ut enn fjernkontrollen som følger med.
    Har hørt at boksen koster 10 kr. å lage. Det er forståelig !

Etter den dårlige behandlingen jeg har fått hos Canal Digital, kommer jeg til å ha denne boksen ut bindings-tiden og så gå over til bakkenettet. Vil anbefale alle å kjøpe en mpeg4 dekoder til bakkenettet i stedet for å gå på en avtale med Canal Digital.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det dvb-t tuner på denne? tenker for bakkenett mottak...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, kunne sikkert skrevet litt mer utfyllende. Fikk den tuneren med en gang den kom, og observerte med en gang at den ga et slørete bilde. Den ble pakket kjappt ned i esken sin og en Humax ble innkjøpt, forskjellen var som natt og dag. Tok den opp igjen igår, dette fordi min bror hadde fått maken og jeg hadde morro av å se om firmwaren var den samme. Det var den absolutt, har altså ikke skjedd noenting på den fronten. Viser forøvrig til andre tråder på forumet her om boksen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke anbefale denne HD boksen til CD til noen og jeg synes at det er for gale at de kommer ut på markedet med ett så uferdig og dårlig produkt.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Froiz
    Vel, jeg fikk min igår, over en uke forsinket. Vet ikke om det er noe galt med den, men når Jano sier den er ubrukelig, så får jeg bange anelser.

Jeg er kanskje bortskjemt siden jeg har en dreambox fra før, men CD-boksen er veldig treg, jeg kan slå den på med fjernkontrollen, men må jeg bort på boksen for å slå den på igjen, og da tar det to minutter før den endelig er på.

Meny-systemet er på et lav-nivå. Og min datter (4år) har billige leker som ser mye bedre ut enn fjernkontrollen som følger med.
    Har hørt at boksen koster 10 kr. å lage. Det er forståelig !

Etter den dårlige behandlingen jeg har fått hos Canal Digital, kommer jeg til å ha denne boksen ut bindings-tiden og så gå over til bakkenettet. Vil anbefale alle å kjøpe en mpeg4 dekoder til bakkenettet i stedet for å gå på en avtale med Canal Digital.
    Bakkenettet har vel ingen planer om HD sender før i 2011 eller hva det var for nye. Ønsker man best HD tilbud nå er det vel Canal Digital og parabol som er beste alternativet?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett altenativ er jo å abbonere på Sky pakken,da får du flere HD kanaler enn det CD har.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av gøyen er jo for min del Brann og United. Dette får jeg bare av canal digital, per i dag. I HD da.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Litt av gøyen er jo for min del Brann og United. Dette får jeg bare av canal digital, per i dag. I HD da.
    PL i HD er bare helt fantastisk:-) Gleder meg til i morra! (senere i dag) selv om jeg kan styre meg for United da... Du mente Leeds United?... ;-)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg HD mottakeren! Klarte ikke annet enn å hente den, når hentelapp lå i postkassen.

Synes den er helt kurant. Den oppkonverterer alt signal til HD, gjør en god jobb der. Den tar bakkenettets tilbud, og leverer gnistrende bilder på min skjerm, hvertfall ( se sign) . Med tanke på at jeg har HD og kan ta inn bakkenettet, er jeg fornøyd. PS! fikk med en triax quad lnb, ( 4 utg på en lnb ) verd 900 spenn, betalte 990 for mottakeren. den er ikke gale

Takk for svar dere.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til, og fint at du er fornøyd. Gjør deg selv en tjeneste ikke kikk på Humaxen, da er jeg redd dritten fra canal digital går i søpla. Så elendig er den faktisk, desverre.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at jeg ikke har fått det beste Men synes det er underlig at du mener den er så utilstrekkelig. Når jeg fikk den ventet jeg meg ikke at den skulle være noe, litt pga din harde kritikk... Kan det være noen forskjell på våre mottakere, for det bildet jeg har nå er nok til å imponere, og jeg har da andre erfaringer å sammenligne med. Har heller ikke noen problem med at den er treg eller noe....

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du sett bildet av de begge så hadde du forstått hva vi snakker om.
    Mvh bigtor

Newcomer Froiz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største problemet med den nye boksen til CD er at jeg har fått etterslep ved panorering, og det er rett og slett ikke akseptabelt, ikke når jeg har investert i en ny pioneer kuro som jeg ikke får etterslep på så lenge kilden er noenlunde bra.

Hadde Dreambox før på samme skjerm, og der var ikke den aller minste antydning til etterslep, så jeg vil igjen anbefale på det sterkeste å styre unna denne boksen eller noen av CD sine bokser, hadde jeg vert klar over at den er så dårlig, så hadde jeg heller kjøpt en blueray/hd-dvd spiller. Og satset på det digitale bakkenettet. CD har antagelig for stort fokus på å tjene penger, for de tunerene de leverer kan ikke koste stort å produsere.

Da jeg gikk over fra CD sin boks til Dreambox for 3 år siden, var det også oppsiktsvekkende hvor mye bedre bilde jeg fikk, min samboer bemerket det også, uten at jeg gjorde henne oppmerksom på det.

Så for guds skyld , styr unna Cd sine bokser !!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være noe galt med den ene boksen du har fått, Froiz. For her er det ikke antydning til etterslep. Misstenker at det er noen mandagseksemplarer ute og går og at det er derfor enkelte disser boksen så voldsomt. Boksen er av aller enkleste sort. Men jeg mener billedkvaliteten generelt er helt kurant.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •