Sattelitt inn på HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sattelitt inn på HTPC

Hallo folkens!

Satt å lurte litt på, og googlet meg litt rundt. men aldri klart å sette meg helt inn i dette her, men hvis jeg kjøper tv-tuner til pcen, kan jeg da koble til sattelitten, eller kabel-tv, eller analog antenne? eller kanskje valgfritt?

Deretter tenkte jeg på at det hadde vært veldig greit med software som kan vise kanaler. hva kan anbefales? vil ihvertfall ha nrk og de jeg betaler lisens for, men om dere vet om noe piratsnusk, og jeg ordner med viasat og canal digital, så skal jeg :-D bredt en god stund!

Det viktigste for meg er å få inn fotballkamper, (NRK,TV2,TVNorge,TV3,Canal+) gjerne uten å betale, hehe.. hvordan gjør jeg det? går det kanskje an å steame de også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja ha. hvor har du googlet hen da?

DVB-S = satelittmottaker. kan fås til pc. om det funker vet jeg ikke for jeg har ikke prøvd.

piratsnusk: må du (forhåpentligvis) lete lenge etter her. Forumet satser på lovlige greier. ikke fordi vi har høyere moral, men fordi det er triveligere å diskutere lovlig enn ulovlig.

NRK, TV2, annet norsk; ikke tilgjengelig gratis uten (ulovlig) softcam. Vet ikke om sånt kan fixes på tunerkort til pc eller om du må anskaffe deg dreambox og installere piratprogrammene der. mest sannsynlig det siste.

DVB-T = digitalt bakkenett = gratis NRK. trenger du mer?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en kortleser som benytter en softcam som kan lese kortene dine(er ikke ulovlig). Alternativt kan du benytte en Conax-cam til Canal Digital hvis DVB-S kortet du velger har plass til et slikt.

Piratkort og den slags snakkes ikke om her. Til opplysning så finnes det ikke heller ikke til de norske kanalene, så det er ingen vits i å søke andre steder heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt kortet Technotrend S2-3200 og bruker dette med mediacenter. Er fornøyd så langt

Så ja det fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jasså...

Det fungerer jo tydligvis med Dreambox, så hvis man får tak tilsvarende nødvendig hardware(DVB-S-kort) så burde det jo la seg gjøre. Eventuellt også benytte seg av Linux?

Sikker på at det ikke går med norske kanaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •