Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 89 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av davis
    denne er bra ,du vill ikkje angre trur eg
    klokka mi går rett enda vertfall
    Tviler ikke på at denne er bra,har jo å vurdert Clark Tec som et alternariv,må bestemme meg ganske raskt,vet at Force Techninsat har HD tunere inne til godkjenning hos Canal Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min i to uker og har hverken problem med klokke eller noe som helst.
    Legger inn etter EPG og den starter opptak når den skal.
    Den har en bug med at etter en innspilling så kommer det "kodet kanal" men to ganger på OK knappen er den på gang igjen.
    Har lagt inn 011100 .Alt funker helt greit.
    Kan det vær feil på en serie med den klokken?

Loomis

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen son vet om vantage 7100 lar seg oppdatere via satelitt og hvilken da.?

har problemer med å oppdater via usb pinne. Tuneren slår seg av hver gang jeg skal gå in på usb for å oppdatere den.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering av viasatkort

Leser på diverse svenske forum at viasat kjørte en kortoppdatering 23. januar. Noen som vet om dette stemmer. Har har viasat på tuneren siden jeg kjøpte 14 desember. Begynner å håpe att den klarer oppdatering av både CD og Viasat

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Leser på diverse svenske forum at viasat kjørte en kortoppdatering 23. januar. Noen som vet om dette stemmer. Har har viasat på tuneren siden jeg kjøpte 14 desember. Begynner å håpe att den klarer oppdatering av både CD og Viasat
    Kan nok stemme det ja. Mitt kort datt ut, kodet kanal var meldingen jeg fikk. Satte deretter kortet inn i originaltuner, og vips så fungerer det igjen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Kan nok stemme det ja. Mitt kort datt ut, kodet kanal var meldingen jeg fikk. Satte deretter kortet inn i originaltuner, og vips så fungerer det igjen.
    Når var dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Er det noen son vet om vantage 7100 lar seg oppdatere via satelitt og hvilken da.?

har problemer med å oppdater via usb pinne. Tuneren slår seg av hver gang jeg skal gå in på usb for å oppdatere den.
    hadde samme probleme
    det var usp pinnen som det var noke feil på
    dette var ein pinne med mp3 spiller
    det virka ikkje
    kjøpte ein pinne til 130kr og da funka det som F

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når var dette?
    var vel 24 eller 25 januar. Hadde ikke sett tv på et par dager, slik at da jeg skulle se TV3 fikk jeg frem kryptert program. På TV1000 fikk jeg bare lyd, men samme melding. Satte da kortet som sagt i originaltuneren, og da fungerte det iallefall på Vantage'n.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vel 24 eller 25 januar. Hadde ikke sett tv på et par dager, slik at da jeg skulle se TV3 fikk jeg frem kryptert program. På TV1000 fikk jeg bare lyd, men samme melding. Satte da kortet som sagt i originaltuneren, og da fungerte det iallefall på Vantage'n.
    Jeg har hatt alle viasat kanaler siden 14. desember uten å sette kortet i orginal viasat dekoder.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge holder egentlig batteriene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt alle viasat kanaler siden 14. desember uten å sette kortet i orginal viasat dekoder.
    Nå skal det sies at jeg netopp hadde lagt inn den nye patchen som ble lagt ut denne dagen, men siden canal digital kanalene henger la jeg inn en eldre versjon og tok fabrikkreset. Mulig noe ble f&%€##et opp i denne prosessen, siden jeg ikke hadde brukt kortet på noen dager. Men etter runden i originaltuner, kom det tilbake da..

Er det noen andre som har problemer med at CD kanalene låser seg med den nye patchen? eller er det bare her?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg netopp hadde lagt inn den nye patchen som ble lagt ut denne dagen, men siden canal digital kanalene henger la jeg inn en eldre versjon og tok fabrikkreset. Mulig noe ble f&%€##et opp i denne prosessen, siden jeg ikke hadde brukt kortet på noen dager. Men etter runden i originaltuner, kom det tilbake da..

Er det noen andre som har problemer med at CD kanalene låser seg med den nye patchen? eller er det bare her?
    Det hender vel iblandt at det henger litt, synes det er oftest på nrk kanalene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Hvor lenge holder egentlig batteriene?
    Det kommer vel helt an på hvor mye du bruker fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt uklart om firmware-oppgradering

Hei,

Takker for mange gode tips her, har nå bestilt min 7100. Dessverre er dette med firmware fortsatt litt uklart for meg... Ser på Vantage sine sider at det kommer nye oppdateringer nokså ofte (siste 30. januar), men jeg oppfatter at disse ikke har nds-patch i seg.

Videre finner jeg to sider med oppdateringer som visstnok har nds:

- Vantage Firmware Download
    - Clarke-Tech Corner | Vantage | Firmware 010801 für 7100HD

Er det slik at disse sidene følger den offisielle "som en skygge" og kommer med nye patcher med nds så snart Vantage lanserer enn oppdatering - med andre ord man bør velge oppdateringen fra en av disse fremfor de offisielle? Er disse to sidene like?

Beklager "fersking-spørsmål"!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorna
    Hei,

Takker for mange gode tips her, har nå bestilt min 7100. Dessverre er dette med firmware fortsatt litt uklart for meg... Ser på Vantage sine sider at det kommer nye oppdateringer nokså ofte (siste 30. januar), men jeg oppfatter at disse ikke har nds-patch i seg.

Videre finner jeg to sider med oppdateringer som visstnok har nds:

- Vantage Firmware Download
    - Clarke-Tech Corner | Vantage | Firmware 010801 für 7100HD

Er det slik at disse sidene følger den offisielle "som en skygge" og kommer med nye patcher med nds så snart Vantage lanserer enn oppdatering - med andre ord man bør velge oppdateringen fra en av disse fremfor de offisielle? Er disse to sidene like?

Beklager "fersking-spørsmål"!
    kan ikke svare på om disse to sidene er like, men jeg kjører alltid firmvare med nds patch. Såvidt jeg vet er firmware med patch stort sett identisk med den orginale. Det er mange sider hvor man kan hente firmware med patch, jeg velger den siden som er først ute med å legge den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage spørsmål

Hei, er ny her inne, og etter 2008 største skuffelse, da jeg fikk rede på at HD tuneren, som skal lanseres snart hos Canal Digital, IKKE har Disecq muligheter, så gir jeg faktisk opp. Trodde Sagem boksen hadde det meste, men hørte idag, at støtte for Disecq først kommer til høsten 2008. Bruker både Astra-Hotbird-Sirius og Thor, så jeg er avhengig av å kunne bruke 4 hoder. Om jeg forstår dere rett, så kan vel Vantage brukes til HD sendinger fra CD, og det er det jeg er ute etter.
    Ryktene sier at på Viasats HD tuner, så er det kun mulig å spille inn programmer fra Viasat, ingen andre !! Er usikker på om dette stemmer, men skulle ikke forundre meg. Til dere som har testet Vantage, går det greit å bruke den til HD sendingene til CD ? Må en oppdatere kortet i en annen CD mottager iblant ?
    Oppdaget dette forumet idag, virker utrolig lovende.....

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Hei, er ny her inne, og etter 2008 største skuffelse, da jeg fikk rede på at HD tuneren, som skal lanseres snart hos Canal Digital, IKKE har Disecq muligheter, så gir jeg faktisk opp. Trodde Sagem boksen hadde det meste, men hørte idag, at støtte for Disecq først kommer til høsten 2008. Bruker både Astra-Hotbird-Sirius og Thor, så jeg er avhengig av å kunne bruke 4 hoder. Om jeg forstår dere rett, så kan vel Vantage brukes til HD sendinger fra CD, og det er det jeg er ute etter.
    Ryktene sier at på Viasats HD tuner, så er det kun mulig å spille inn programmer fra Viasat, ingen andre !! Er usikker på om dette stemmer, men skulle ikke forundre meg. Til dere som har testet Vantage, går det greit å bruke den til HD sendingene til CD ? Må en oppdatere kortet i en annen CD mottager iblant ?
    Oppdaget dette forumet idag, virker utrolig lovende.....
    Den går greit å bruke til CD sine HD sendinger, også opptak. Har hatt boksen siden 14 desember, har ikke oppdatert verken CD eller Viaskvatt sine kort i orginaltuneren. Den skal oppdatere CD sine kort, men er litt mer usikker på Viaskvatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage spørsmål

Hørtes greit ut. Er det noen som vet, om en må ha egne kort til HD sendingene fra CD, eller er det bare å bruke det kortet en har idag ? Jeg har familiepakke idag, og vil oppgradere til en pakke med HD kanalene. Et utrolig kjekt forum dette, spesielt når en skal dra nytte av andres erfaring. Jeg vurderer å kjøpe Vantagen i Sverige, må en da få den oppgradert til norske forhold, eller er det tut og kjør ? Må den oppdateres jevnlig...og fungerer EPG feilfritt ? PVR tuneren(Grundig) jeg har idag, der må jeg trykke manuelt, for at den skal legge inn EPG, litt tungvint, håper Vantagen er bedre. Du som svarte meg, hva gjorde du, når du kjørte igang hjemme ??

Mvh: Roar

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Hørtes greit ut. Er det noen som vet, om en må ha egne kort til HD sendingene fra CD, eller er det bare å bruke det kortet en har idag ? Jeg har familiepakke idag, og vil oppgradere til en pakke med HD kanalene. Et utrolig kjekt forum dette, spesielt når en skal dra nytte av andres erfaring. Jeg vurderer å kjøpe Vantagen i Sverige, må en da få den oppgradert til norske forhold, eller er det tut og kjør ? Må den oppdateres jevnlig...og fungerer EPG feilfritt ? PVR tuneren(Grundig) jeg har idag, der må jeg trykke manuelt, for at den skal legge inn EPG, litt tungvint, håper Vantagen er bedre. Du som svarte meg, hva gjorde du, når du kjørte igang hjemme ??

Mvh: Roar
    Du må ha abbo fra CD på HD kanalene. i Sverige vet jeg de har gitt dette til folk uten tuner, men i norge tror jeg du må kjøpe CD sin HD tuner for å få abbo på HD kanalene. Jeg kjøpe min i Sverige og den fungerer out of box i Norge. Du må legge inn en uoffisiell firmware for å se viasat. Epg fungerer halvbra. Du får bare de 2 neste programmer på viasat, de sender ikke ut mer info. På CD sine kanaler får du 2 døgn, men jeg tror det er på grunn av at de legger om epg infoen sin, ( på CD sin orginaltuner får jeg det programmet jeg ser på nå + neste) så vantagen er bedre på det settet. Om jeg formulerer meg litt uklart er det pga litt rotwein på fredagskvelden. Har du spørsmål så send meg en PM med tlf nummer så kan jeg ringe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Astra HD signaler?

Hallo. Jeg har et problem. Får inn astra i bra signalstyrke(RTL, ARD osv)
    Men på fr. 12722H skal det ligge 3 åpne HD kanaler Pro sieben Sat1 og AnixeHD. Her får jeg ingen signaler. Sender disse svakere signaler, eller er det lnb'n min. Noen som kan hjelpe meg med dette? Forøvrig tar jeg fint inn 11914H Astra HDTV promo. Virker også som alt funker på de tre andre lnb's

Side 9 av 89 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •