Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1771
    Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan dere ikke starte en ny tråd som omhandler kortene til Canal Digital, så kan vi bruke denne på Vantage?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor finner dere ny software

Hei, sliter med å finne de nye software-oppdateringene, siste på Vantage-siden der de før ble lagt ut er fra 27. april. Sliter med at timeshift crasher i nåværende versjon, så skulle gjerne hatt den siste! Noen tips?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorna
    Hei, sliter med å finne de nye software-oppdateringene, siste på Vantage-siden der de før ble lagt ut er fra 27. april. Sliter med at timeshift crasher i nåværende versjon, så skulle gjerne hatt den siste! Noen tips?
    PS--det er ikke nødvendigvis tilfelle at nyeste software vil være mer stabil. 2.47-2.51 f.eks har vært vesentlig mer ustabil for nordiske brukere enn f.eks 2.41 (som har vært den mest stabile så langt uten noen som helst heng). Med en gang 2.51 ble testet (og faktisk etter at den gamle ble lagt tilbake uten factory reset) kom problemene tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei så forbanna på CD nå da eg ringte dei.
    Kom heim til kryptert program og ingen kanaler virker.

Virker som at kortet ikkje er blitt oppdatert??? Da det står 09.08.09 på end date. så det er vel grunnen til det ikkje virker nå??
    Koffor blir ikkje dette gul grønne kortet oppdatert?

Denne idioten av ein dårlig kundebehandler nærmest lo av meg når eg hadde denne tuneren. Umidelbart sa han at dei ikkje kunne hjelpe meg da dei ikkje supporta denne tuneren.
    Prøvde å forklare at det ikkje er tuneren men oppdateringen som er problemet. Fekk da beskjed om at alle oppdateringer er sendt og alt i orden fra CD.

Makan til idiot av kundebehandler. Eg blei så forbanna på han med den holdningen. Prøvd nå å oppdatere kortet fra tv2 norge men ingen ting skjer. Har stått der i 1 time.

Er det nokon som har tips og råd?

Mvh Vidar

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @v-lar : uten å gjøre @uncle sid alt for sint ..kan du oppgi serienummer på det kortet du har for du har nemlig glemt å gjøre det selv etter flere forsøk fra min side .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    @v-lar : uten å gjøre @uncle sid alt for sint ..kan du oppgi serienummer på det kortet du har for du har nemlig glemt å gjøre det selv etter flere forsøk fra min side .
    Tror det skal mere til for å gjøre meg sint Det kan vel ikke være veldig vanskelig å starte en engen tråd om dette emne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Canal Digital

Canal Digital samarbeider nå etter Pioneers bortgang med Samsung om levering av CAM moduler til de nye TV modellene.Vil bli tilgjengelig tidlig i høst, sier ryktet..
    Da burde det ikke bli vanskeligere å skaffe en slik enn det idag er å få Riks-TV cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Lurer på å kjøpe en HD7100S/T fordi den virker som det mest komplette apparatet for tiden.
    Skal bruke den til rikstv (tv2), SVT fra CD og litt dxing.
    Har også planer på en 1,5-1,8m parabol med 36v motor.
    Er det noen som har testet følsomheten i tuneren sammenlignet med andre gode tunere? Tenker på Astra2d men også andre satelliter som er svake her.

Bruker idag en digiality vc-ci 204 som er ok, men den gamle triax dvb65 har følsommere tuner og har lettere for å finne alle transponderne.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffo78
    Hei.
    Lurer på å kjøpe en HD7100S/T fordi den virker som det mest komplette apparatet for tiden.
    Skal bruke den til rikstv (tv2), SVT fra CD og litt dxing.
    Har også planer på en 1,5-1,8m parabol med 36v motor.
    Er det noen som har testet følsomheten i tuneren sammenlignet med andre gode tunere? Tenker på Astra2d men også andre satelliter som er svake her.

Bruker idag en digiality vc-ci 204 som er ok, men den gamle triax dvb65 har følsommere tuner og har lettere for å finne alle transponderne.
    Hei ,
    Du kan ikke tilslutte 36 v. motor direkte til Vantage 7100 S. Du trenger V-box som skal konvertere 36v. til DiseqC 1.2 protokol . Ellers klarer Vantage 7100 å drive USALS og Go To XX motorer , som kan takle opp til 1,4m aluminium paraboler .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ,
    Du kan ikke tilslutte 36 v. motor direkte til Vantage 7100 S. Du trenger V-box som skal konvertere 36v. til DiseqC 1.2 protokol . Ellers klarer Vantage 7100 å drive USALS og Go To XX motorer , som kan takle opp til 1,4m aluminium paraboler .
    Stemmer det, har faktisk en sorts v-box jeg skal prøve. Kjøpte en i Danmark mest fordi prisen var god (250dkr). Men må først få tak på en parabol, ikke mange som selger store paraboler lenger hverken nytt eller brukt. Om noen har en som ikke brukes vill jeg gjerne kjøpe (send PM).

Og så tilbake til mitt spørsmål:
    Det jeg vil vite er om 7100 er god til svake signaler, har ikke lest om det noen steder. Har tidligere lest om mange som hatt problemer med Dreambox fordi den hadde høy threshold og tunerdelen var rett og slett dårlig, kanskje dette har forandret seg med de nye HD-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Versjon med fungerene timeshift

Hei, håper noen kan gi råd - har i flere versjoner av firmware slitt med timeshift. Er nå på 2.52, som syntes å virke, men i går klarte jeg å f... opp Grey's Anatomy for fruen - ikke et hyggelig øyeblikk i stuen!

Har noen en versjon inne der timeshift faktisk fungerer som forutsatt?

Begynner å få problemer med å forsvare Vantage'n overfor naboer og kolleger med CD sin HD-tuner - sistnevnte synes nå å fungere relativt smertefritt samt har to tunere.

Mvh
    Bjørn

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorna
    Hei, håper noen kan gi råd - har i flere versjoner av firmware slitt med timeshift. Er nå på 2.52, som syntes å virke, men i går klarte jeg å f... opp Grey's Anatomy for fruen - ikke et hyggelig øyeblikk i stuen!

Har noen en versjon inne der timeshift faktisk fungerer som forutsatt?

Begynner å få problemer med å forsvare Vantage'n overfor naboer og kolleger med CD sin HD-tuner - sistnevnte synes nå å fungere relativt smertefritt samt har to tunere.

Mvh
    Bjørn
    Høres mer ut som at du kan ha problemer med disken som står i--evt. filsystem korrupsjon. Jeg har ikke hatt problemer med timeshift for the ca. 10 forskjellige firmware versjonene jeg har kjørt (riktignok på HD8000S). På kanaler som f.eks ikke har latt seg spille inn (enkelte ikke-HD C+ kanaler) med Dolby Digital aktivert har imidlertid timeshift alltid fungert ok.

Hva var det som skjedde, egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips, reformatterte disken og da funket det igjen!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Søke nye kanaler manuelt via PID skannermodus

Har forsøkt å legge inn nye kanaler ved å bruke manuell skanning,deretter skannermodus: PID, deretter legger jeg inn verdiene (funnet på f.eks. Lyngsat) for Video PID, Audio PID og PCR PID, men finner bare en kanal som kalleds USER + tre tall. På denne kommer ALDRI noe bilde(uansett hvilken satelitt/hvilke PID-verdier jeg legger inn) opp. Hva gjør jeg galt ? .Hvordan skal PID-skanning gjøres ? Jeg vil være takknemlig for hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak u/tekst

Vantage HD-7100S
    Firmware 02.51.01T-0

Spørsmål 1 : Oppdaget plutselig at jeg ikke får tekst på opptakene jeg gjør. Så lenge opptaket står på er det heller ikke tekst på TV'n. Så snart opptaket er ferdig kommer teksten på TV'n. Kan ikke huske at dette har vært et problem tidligere.

Spørsmål 2 : En gjenganger ... Hvor kan jeg til enhver tid finne siste, pachede, firmware ? Synes jeg leter etter denne etter hver oppdatering av firmware.

Håper noe kan hjelpe meg

Svein

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svesa
    Vantage HD-7100S
    Firmware 02.51.01T-0

Spørsmål 1 : Oppdaget plutselig at jeg ikke får tekst på opptakene jeg gjør. Så lenge opptaket står på er det heller ikke tekst på TV'n. Så snart opptaket er ferdig kommer teksten på TV'n. Kan ikke huske at dette har vært et problem tidligere.

Spørsmål 2 : En gjenganger ... Hvor kan jeg til enhver tid finne siste, pachede, firmware ? Synes jeg leter etter denne etter hver oppdatering av firmware.

Håper noe kan hjelpe meg

Svein
    Soft finder du herVKA ULC

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software 2.5301/2 release note.
    * TNT Sat Card Fix

1. Background recording issue is fixed
    2. Unicable issue is fixed
    3. Add the Hirschmann in Unicable vendor
    4. Fast scanning channel ordering issue is fixed
    5. Teletext background receiving function is implemented
    6. Memory last page in teletext
    7. jump to invalid page in teletext

8. Scramble recording and playback with CI after descrambling
    9. Improve video quality
    10. Not recognizing renamed file problem in pc is fixed
    11. Media highway epg time problem is fixed
    12. current recording file is displayed with 'R' in media list.
    13. stop the timeshift, escape to banner mode.
    14. Detecting USB, delete timeshift files.

File 01 = emu + cardreader multicas
    File 02 = only cardreader multicas

Finns att hämta här :
    RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting
    RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

/ Hans R H

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svesa
    Vantage HD-7100S
    Firmware 02.51.01T-0

Håper noe kan hjelpe meg

Svein
    Kolla här.. VKA ULC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad menas med "cardreader multicas" ?

Side 76 av 89 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •