Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rødt-burgunder kort:
    TV-N HD: ok
    Canal+film HD: ok
    Eurosport HD: kryptert
    Discovery HD: kryptert
    History chnl HD: kryptert
    Nat Geo HD: kryptert
    Voom HD: kryptert
    BBC HD: kryptert
    Animal Planet HD: kryptert

Får kun tekst på de krypterte kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så konklusjonen er at dei som har grønt kort funker det for???
    Har sjølv brunt kort.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Så konklusjonen er at dei som har grønt kort funker det for???
    Har sjølv brunt kort.
    Det virker slik. Du var nå dobbelt uheldig. Først falt Viasat ut, og nå Canal Digital. :?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg ingenting for mitt kort er blått på farge og nettop blitt byttet ut og som dere sier så får man kun tekst på HD-kanaler . TVN HD funker .

Om dette ikke fungerer rimelig kjapt igjen får CD ett ******* tap med kunder det er helt klart . Jeg har nå sendt dem en epost hvor dette kom rimelig klart frem .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det virker slik. Du var nå dobbelt uheldig. Først falt Viasat ut, og nå Canal Digital. :?
    Sånn er det av og til:-)
    hold oss oppdatert på kva cd seie. Har sendt Mail sjølv og

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gult kort. Alt virker foreløpig.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen innlegg om dette på det svenske Vantage forumet. Er det bare den norske delen av Canal Digital som begynner med pairing?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Ser ingen innlegg om dette på det svenske Vantage forumet. Er det bare den norske delen av Canal Digital som begynner med pairing?
    @Polarbear, det er ikke tatt i bruk pairing ennu.Cd oppdaterer kun kunder som har grønne kort klar for pairing, mens blåe og røde kort for ikke oppdateringsignal lenger på Hd-kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort 011
    parabolkort testet i en Canal Digital HD mottaker til Kabel TV.

TVN HD: ok
    Discovery HD: ok
    Nat Geo HD: ok
    History chnl HD: ok
    Animal Planet HD: ok
    Eurosport HD: ok
    BBC HD: ok
    Voom HD: ok
    Silver HD: ok
    Canal+film HD: ok
    Canal+Sport HD: ok

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper så lite Håkon at 011 fungerer i en CD mottaker når det ikke fungerer i f.eks en Vantage ... og btw så har jeg ett 011

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok men mitt kort er brunt og får oppdatering

Kortet er et kort beregnet for Cam Modul
    hos canal Digital er jeg vel registrert med en Nokia 9602s

men om det ville ha virket i en Vantage de er jo ikke sikkert.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Heldigvis har jeg sagt opp Entertain pakka fra 1. august.
    Kun TVN HD som virker her og (011 kort).
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD Kanaler

Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    @Polarbear, det er ikke tatt i bruk pairing ennu.Cd oppdaterer kun kunder som har grønne kort klar for pairing, mens blåe og røde kort for ikke oppdateringsignal lenger på Hd-kanaler.
    Snakket med en i Canal Digital i dag. Han kunne fortelle at alle HD kanalene vill bli borte på 3 part tunere. Og ifølge han så ville de være umulig og knekke koden ved pathshing. Kansje derfor vi ikke får HD på Viasat. Normal kanalene ville ikke bli berørt av dette for øyeblikket.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Tv3 stått på i 12 timer, og enda ikkje kommet bilde. Får prøve å bestille eit nytt kort, eller er dette døden da Viasat parer kort og tuner???

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synest ærlig talt forklaring om 3parts tunere er tynn . Canal Digital har da på samme måte som RiksTV mulighet for å tilby kunder som absolutt ikke vil bruke deres boks en cam som løser dette .

Pirater og da snakker jeg ikke den meninge mann men de som sitter høyere opp i systemen har alltid hatt tilgang til kanaler som angivelig ikke er mulig på den ene eller andre måten .

Skal CD nekte betalende kunder å se kanaler som man i praksis betaler for bare fordi man som bruker ønsker flere muligheter/finesser på sitt mottagerutstyr enn det CD kan levere så er dette ran på høylys dag etter min mening .

For her sitter det folk med forskjellige kort levert ut av nettop CD hvor noen fortsatt har HD mens andre ikke har HD på samme mottagere . Og som gammel Force-bruker så smerter det meg veldig bare med tanken på alle de ekstreme parabolfreakene som nå sitter på Technisat Digicorder HD S2 X eller hva den heter som koster skjorta i forhold til våres 7100 og som nå sitter uten HD sammen med oss andre .

Nå er det vel ingen som vet det endelige resultatet av dette selv om mange nå sitter på svar fra folk hos CD sin kundeservice for jeg er ikke så ekstremt sikker på at alle svar derfra nødvendigvis er det korrekte for alt avhenger vel av hvor mange av sine egne hdmottagere de der greier selge og da kan det være smart forretningside og si at egen tuner nei det vil ikke fungere ...

Vil ikke Canal Digital gi folk med KRP-xxxA , Vantage eller hva muligheten til å få seg CAM tror jeg at de mister entusiasten som faktisk legger igjen masse penger iløpet av ett år på hobbyen sin og har de ikke kunder som faktisk vil betale så har selv Canal Digital med sin massive kundemasse til slutt ett problem med pengeflommen .

Nå reiser jeg ut av dette gudsforlatte landet en uke for å roe ned litt men min løsning blir heller å si opp CD enn å kjøpe noen HD/HD PVR fra dem om de ikke gir folk mulighet for eget mottakerutstyr .

Det er da for F*** ikke en kunde med ett par måneder som Canal Digital kunde som sitter her å skriver dette .

Jeg er da FilmNet Entertainment Card "special member" i gullskrift med kortet som beviser det .......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking cd og hd

jeg har i dag testet ut 4 forskjellige kort fra cd, et rødt som var av di aller første cas7 korta, det funka ikke lenger på hd oppdatering,datt ut 1 juni.har prøvd å oppdatere det i hd motager i fra cd uten hell, prøvde et gult som min mor har, i min vantage nå og et grønt som min far har, ingen av dem har hd tuner, begge kort ble oppdatert i min vantage 7100 ts med hd.et blått som min nabo har funker heller ikke, det er egentlig lik logo som det røde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt mail til Forbrukerombudet og spørt om canal digital kan gjere dette da det er ein win win situasjon for CD

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Sendt mail til Forbrukerombudet og spørt om canal digital kan gjere dette da det er ein win win situasjon for CD

Bare vær klar over at dette ikke er noe nytt for forbrukerombudet.
    Viasat har gjort dette med HD og SD kanaler i lengre tid. HD kanalene til Viasat har aldri fungert i andre enn Viasats godkjente HD tunere. GET gjør det samme og RiksTV gjør det samme. Det er også flere andre operatører hvor kanalene kun fungerer på godkjente bokser. Canal Digital er sist ute av samtlige operatører med å innføre et slikt system.

Det har også tidligere vært en sak i konkurransetilsynet pga. Viasats parring men konkurransetilsynet så ingen grunn til å gripe inn mot praksisen.
    Forum > Parabol på PC, DVB-S, kortleser - Diskusjon.no

Her er konkurransetilsynets vurdering:

Konkurransetilsynets hovedoppgave er å håndheve konkurranseloven. Lovens formål er å fremme konkurranse for derigjennom å bidra til effektiv bruk av samfunnets ressurser. Konkurranseloven har to forbudsbestemmelser. Konkurranselovens § 10 inneholder et forbud mot konkurransebegrensende avtaler mellom foretak. Konkurranselovens § 11 inneholder et forbud mot utilbørlig utnyttelse av dominerende stilling.
    Canal Digital og Viasat sluttet i 2004 å tilby såkalte CA-moduler (kort). Dette innebærer at man må kjøpe dekoder fra det enkelte parabolselskap man ønsker å være kunde av. Konkurransetilsynet vurderte i sak 2004/269 om denne praksisen innebærer en overtredelse av forbudene i konkurranseloven §§ 10 og 11. I brev av 9. mai 2006 til partene konkluderte imidlertid tilsynet med at det ikke var funnet holdepunkter som gav grunnlag for en ytterligere prioritering av saken. Konkurransetilsynet valgte på denne bakgrunn å avslutte behandlingen av saken.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg synest ærlig talt forklaring om 3parts tunere er tynn . Canal Digital har da på samme måte som RiksTV mulighet for å tilby kunder som absolutt ikke vil bruke deres boks en cam som løser dette .

Pirater og da snakker jeg ikke den meninge mann men de som sitter høyere opp i systemen har alltid hatt tilgang til kanaler som angivelig ikke er mulig på den ene eller andre måten .

Skal CD nekte betalende kunder å se kanaler som man i praksis betaler for bare fordi man som bruker ønsker flere muligheter/finesser på sitt mottagerutstyr enn det CD kan levere så er dette ran på høylys dag etter min mening .

For her sitter det folk med forskjellige kort levert ut av nettop CD hvor noen fortsatt har HD mens andre ikke har HD på samme mottagere . Og som gammel Force-bruker så smerter det meg veldig bare med tanken på alle de ekstreme parabolfreakene som nå sitter på Technisat Digicorder HD S2 X eller hva den heter som koster skjorta i forhold til våres 7100 og som nå sitter uten HD sammen med oss andre .

Nå er det vel ingen som vet det endelige resultatet av dette selv om mange nå sitter på svar fra folk hos CD sin kundeservice for jeg er ikke så ekstremt sikker på at alle svar derfra nødvendigvis er det korrekte for alt avhenger vel av hvor mange av sine egne hdmottagere de der greier selge og da kan det være smart forretningside og si at egen tuner nei det vil ikke fungere ...

Vil ikke Canal Digital gi folk med KRP-xxxA , Vantage eller hva muligheten til å få seg CAM tror jeg at de mister entusiasten som faktisk legger igjen masse penger iløpet av ett år på hobbyen sin og har de ikke kunder som faktisk vil betale så har selv Canal Digital med sin massive kundemasse til slutt ett problem med pengeflommen .

Nå reiser jeg ut av dette gudsforlatte landet en uke for å roe ned litt men min løsning blir heller å si opp CD enn å kjøpe noen HD/HD PVR fra dem om de ikke gir folk mulighet for eget mottakerutstyr .

Det er da for F*** ikke en kunde med ett par måneder som Canal Digital kunde som sitter her å skriver dette .

Jeg er da FilmNet Entertainment Card "special member" i gullskrift med kortet som beviser det .......
    Flott skrevet Konge !!! :-)

Er det noen som har e-post adressen til adm.dir i Canal Digital, ev. tlf eller mob.nr?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen løsning på gang for å få inn HD kanalene? noen som vet?

Side 72 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •