Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har forsøkt meg på det, men jeg vet ikke om jeg gjør det helt rett. Har forsøkt å følge instruksjonsboka, den er kun på engelsk og nokså tynn. Og jeg er av den aldersklassen som ikke er så skarp i engelsk. Det er flere innstillinger der som er avhengige av hverandre. Har også vært innom Lyngsat.com, uten å bli noe klokere, (vanskelig å finne den rette siden)

bullen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullen
    Har forsøkt meg på det, men jeg vet ikke om jeg gjør det helt rett. Har forsøkt å følge instruksjonsboka, den er kun på engelsk og nokså tynn. Og jeg er av den aldersklassen som ikke er så skarp i engelsk. Det er flere innstillinger der som er avhengige av hverandre. Har også vært innom Lyngsat.com, uten å bli noe klokere, (vanskelig å finne den rette siden)

bullen

skall stå ganske detaljert her hvordan man legger til ekstra transponder og link til de nye frekvesene.
    regner med det er det samme på 7100

http://avforum.no/forum/satellitt/71...ntuner-12.html

.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et nytt spørsmål ang. vantage HD 7100S, det gjelder flashminne eller såkalt minnepinne i USB porten.
    Forsøkte med ca 15-20 foto (JPG format) på 4GB minne, fat32, og det gikk greit. Så lastet jeg ned ca 1700 foto i en mappe. Da funker ingen ting. Forsøker jeg å åpne mappa, så låser alt seg, og jeg må restarte. Det samme skjer også om jeg prøver med musikk. Der har jeg brukt et 16GB fat32 flashminne, 6-7 melodier i mp3 format går helt greit, men ca 10GB blir resultatet det samme som med bildene. Er det kansje for lite internminne i tuneren, for å spille av på dataen fra begge minnepinnene gå helt greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal hente boksen min etterpå, noe jeg burde tenke på før jeg bare koble opp greiene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi da, ble veldig mange kanaler dette her ja :P stress å sortere, får vel holde av kvelden og sortere litt hehe, med mindre noen har en channel liste jeg kan få? cd entertain med hd kanaler... eller går kanskje ikke det? (sorry for at jeg har lite peiling) :P

Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hes
    Oi da, ble veldig mange kanaler dette her ja :P stress å sortere, får vel holde av kvelden og sortere litt hehe, med mindre noen har en channel liste jeg kan få? cd entertain med hd kanaler... eller går kanskje ikke det? (sorry for at jeg har lite peiling) :P

Du kan jo prøve denne, men den er ikke helt "perfekt". Omfatter satelittene Thor og Sirius.

Vedlegg 46532

Denne kan eventuelt redigeres i Channel Editor.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal ta en titt på den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt med kanaler i lista, jeg får bare inn 436 kanaler, hehe, noe jeg har gjort feil eller bare du som har veldig mange kanaler? :P

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sykt med kanaler i lista, jeg får bare inn 436 kanaler, hehe, noe jeg har gjort feil eller bare du som har veldig mange kanaler? :P
    Har slettet mange av kanalene som jeg overhode ikke kommer til å se på, men som sagt, listen er ikke perfekt. Samme kanaler kan også være listet flere ganger.

For å få inn alle kanalene på satelittene du har tilgang til, kan du ta en Blindscan på hver enkelt satelitt. De nye kanalen tuneren finner vil bli lagt til listen din.

De første ca 50 kanalene i listen min er sortert/selektert etter kategori. Da kan du ved å tryke FAV knappen f.eks velge kun HD kanaler (eller sport, elller film etc). Dette kan du selv redigere ved å legge kanallisten inn i Channel Editor og selv rediger/flytte/kategorisere kanalene. Channel Editor finner du link til tidligere i disse trådene, eller gå inn på Vantages egne hjemmesider.

Er selv egentlig nybegynner på dette, men håper at noe av dette kan være til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, mulig jeg ikke har stilt ting riktig inn heller, har egentlig kun valgt Thor 2,3 og søkt.. stilte ikke på noe annet... mulig jeg burde det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får heller ikke til å redigere favorittene i Channel Editor, sikkert bare jeg som er helt blåst, men når jeg velger Favs, så står det bare 0 channels, men alle kanelene ligger under sattelite :/ av og til kommer det Fav1, Fav2, Fav3 osv, men alle kanelene ligger i alle :P

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hes

Merk kanalen (i Channel Editoren) og høyreklikk da kommer det opp en boks hvor du kan velge å editere, tilføye. slette. Videre kommer det opp en ny dialogboks hvor du kan flytte til favoritter, endre kanaldata osv... Det er ganske lett når du ser det.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får heller ikke til å redigere favorittene i Channel Editor, sikkert bare jeg som er helt blåst, men når jeg velger Favs, så står det bare 0 channels, men alle kanelene ligger under sattelite :/ av og til kommer det Fav1, Fav2, Fav3 osv, men alle kanelene ligger i alle :P
    Hvilken Firmware har du, og hvilken versjon av Channel Editor er det du har instalert?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nyeste firmware vantage_024601_beta2, bruker den versjonen av channel editor som ble lagt ut her, v.02.01

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest pm?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nyeste firmware vantage_024601_beta2, bruker den versjonen av channel editor som ble lagt ut her, v.02.01
    Nyeste versjon av Channel Editor finner du her (versjon 3.1).

VANTAGE - Downloads für Receiver

Prøv med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve med den nå sliter jeg skikkelig her, nå får jeg nesten ikke inn noe :P hehe

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hes, et gopdt tips er å lese litt på sidene til Vantage.
    Da hadde du sett at du må benytte en nyere Channel editor til den firmwaren.
    Bruk Channel Editor versjon 3.1
    Du laster den ned på Vantage sine hjemmesider, som angvik linker til over.

Good luck.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve med den nå sliter jeg skikkelig her, nå får jeg nesten ikke inn noe :P hehe
    Det første vi må få vite er hvor mange satelitter du er siktet inn mot. Har du flere LNB-hoder eller bare ett?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det første vi må få vite er hvor mange satelitter du er siktet inn mot. Har du flere LNB-hoder eller bare ett?
    Har hatt endel kommunikasjon med HES på pm, han har kun 1 hode, rettet mot thor på 0,8W, slik at han kan få CD og Digi-tv, med riktig software.

mvh. harbart

Side 62 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •