Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spille av hd filmer fra hdd.

[QUOTE=TV-titter]
    Sitat Opprinnelig postet av rstave

Bladd en gang til? Bla i hva? Jeg bladde rund omkring, men fant ikke noe sted noe som antydet at det kunne velges språk. Så jeg tenkte at det måtte gå an å legge inn forrige versjon, hvilket jeg gjorde, og så ble jeg ledet inn i en valgrunde, hvor jeg valgt å hoppe over satellitoppsett, og kom så inn i en runde jeg ikke kommer ut av, fordi BACK knappen ikk funker lengere, og der er jeg nå.

Så idag får jeg ikke brukt HYRO og aner ikke når det vil kunne skje igjen. Har valgt fabrikkinnstilling, men det hjalp ikke.

Kanskje jeg skal slå av strømmen...

hei noen som vet om det går å spille av hd filmer lagra på hard disk, i vantage player? tenker blue ray filmer.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sletting av opptak

Med siste firmware har jeg problemer med sletting av opptak. Det virker som den bare sletter innholdet på mappen, men ikke mappen. Er det noen som har en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet og flyttet til HYRO 9000 tråden hvor det skulle være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Xabier]Takk for alle tips, da skal jeg prøve det. Hvilken firmware er best? Jeg synes det er vanskelig å finne frem på nettet.

Ser at du ikke har fått svar på denne, og derfor henger jeg meg på denne..... Hvor finner jeg til enhver tid den siste, patchede, firmware, og hvordan kan jeg "se" på fila at den er patchet ? Er det slik at den patchete versjonen er en rar-fil ? Mens den "ikke-patchete" er en ???-fil ?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=svesa][QUOTE=Xabier]Takk for alle tips, da skal jeg prøve det. Hvilken firmware er best? Jeg synes det er vanskelig å finne frem på nettet.

Ser at du ikke har fått svar på denne, og derfor henger jeg meg på denne..... Hvor finner jeg til enhver tid den siste, patchede, firmware, og hvordan kan jeg "se" på fila at den er patchet ? Er det slik at den patchete versjonen er en rar-fil ? Mens den "ikke-patchete" er en ???-fil ?[
    /QUOTE]
    Alle filer med 0 bak og dlp er original uten emu.De med 1og hdp er patchede.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [[
    /QUOTE]
    Alle filer med 0 bak og dlp er original uten emu.De med 1og hdp er patchede.[/QUOTE]

Glimrende. Takk skal du ha. Jeg har flere adresser hvor jeg kan finne disse, men hvor vil jeg til enhver tid finne den siste, patchede, versjonen ? Har du en webadresse der du henter disse ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svesa

Glimrende. Takk skal du ha. Jeg har flere adresser hvor jeg kan finne disse, men hvor vil jeg til enhver tid finne den siste, patchede, versjonen ? Har du en webadresse der du henter disse ?
    Dette er linket opp flere ganger tidligere i tråden. Om du går et par sider tilbake så finner du det. Versjonsnummeret følger den u-patchede.

P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av pipemann
    Dette er linket opp flere ganger tidligere i tråden. Om du går et par sider tilbake så finner du det. Versjonsnummeret følger den u-patchede.

P
    Fant den :-) Takker. Nå synes jo jeg denne tråden er både lang og "rotete", med spørsmål her og svarene der, så det er ikke akkurat så enkelt å finne fram i dette virvaret. Burde det ikke vært opprettet "undergrupper" slik at det var enklere å finne svar på det man ønsker ...?

Nå har jeg hatt denne Vantage'n en god stund, oppdatert firmware, laget kanalliste, tatt backup av systemet etc. etc. Men, det "merkelige" er at jeg glemmer framgangsmåten etter en kort stund. Må være alderen :-) Nå har jeg begynt å lage mitt eget lille "bibliotek" på PC'n ! Men, fortell meg i enkle ord hvordan jeg tar backup av den eksisterende kanallisten jeg har, slik at jeg enkelt kan legge denne tilbake etter at jeg har fabrikk-innstilt. Tror jeg vet det, men det er kjedelig om det viser seg at jeg tok feil. Er mektig lei av å måtte laste ned alle kanalene enda en gang ...

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo en søkefunksjon her på AV forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Det finnes jo en søkefunksjon her på AV forum.
    Joda, jeg har søkt der, men egentlig uten å finne det rette svaret :-) Nå har jeg funnet min gamle oppskrift på hvordan jeg tar backup av system og kanalliste, men hva hjelper det når den framgangsmåten ikke er korrekt lenger ?
    Når jeg går inn på "Software manager" får jeg mulighet til å kjøre backup på system/kanalliste. Alt ser ut til å funke, får meldingen "Lagrer til media" etc. Men, hva hjelper det når ingenting blir lagret på "media" (USB HDD eller minnepinne) ? Alt er som før der, og ingenting nytt er blitt lagret.

Jeg har nettopp oppgradert til siste firmware, og tenkte jeg skulle få tatt en backup av system/kanalliste før jeg kjørte "fabrikkinstillinger", men det ser ikke ut til å være så enkelt som jeg trodde ... Er det noe jeg gjør feil her ...??

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har søkt der, men egentlig uten å finne det rette svaret :-) Nå har jeg funnet min gamle oppskrift på hvordan jeg tar backup av system og kanalliste, men hva hjelper det når den framgangsmåten ikke er korrekt lenger ?
    Når jeg går inn på "Software manager" får jeg mulighet til å kjøre backup på system/kanalliste. Alt ser ut til å funke, får meldingen "Lagrer til media" etc. Men, hva hjelper det når ingenting blir lagret på "media" (USB HDD eller minnepinne) ? Alt er som før der, og ingenting nytt er blitt lagret.

Jeg har nettopp oppgradert til siste firmware, og tenkte jeg skulle få tatt en backup av system/kanalliste før jeg kjørte "fabrikkinstillinger", men det ser ikke ut til å være så enkelt som jeg trodde ... Er det noe jeg gjør feil her ...??
    Du må lage en mappe som heter Media på minnepennen for å få tatt backup. Hvis du oppgraderer fra en pre-023000 firmware så må du lagre kanallisten like etter du har lagt inn ny firmware, men før du kjører fabrikkinnstilling.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Du må lage en mappe som heter Media på minnepennen for å få tatt backup. Hvis du oppgraderer fra en pre-023000 firmware så må du lagre kanallisten like etter du har lagt inn ny firmware, men før du kjører fabrikkinnstilling.
    Tusen takk. Skal prøves når jeg kommer hjem. Nå har jeg lagt inn den siste firmware for ett par dager siden, men ikke lagret kanallisten. Jeg har heller ikke kjørt fabrikkinstilling.
    Hvis jeg lagrer kanallisten nå, og kjører fabrikkinstilling, vil det gå bra ? ( Du skriver "lagre kanallisten like etter", derfor lurer jeg ..).

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk. Skal prøves når jeg kommer hjem. Nå har jeg lagt inn den siste firmware for ett par dager siden, men ikke lagret kanallisten. Jeg har heller ikke kjørt fabrikkinstilling.
    Hvis jeg lagrer kanallisten nå, og kjører fabrikkinstilling, vil det gå bra ? ( Du skriver "lagre kanallisten like etter", derfor lurer jeg ..).
    Det går bra å lagre kanallisten nå. Det viktige er at du gjør det før du kjører fabrikkinnstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra å lagre kanallisten nå. Det viktige er at du gjør det før du kjører fabrikkinnstilling.
    Takk for hjelpen ! Nå har jeg gjort alt jeg kan gjøre, og Systeminfo. forteller meg iallefall at jeg kjører siste versjon.
    Bare ett, og sikkert tåpelig, spørsmål, men hva er dette "Timeshift-greierne" ? Jeg har satt dette på "Manuell", så det ikke popper opp i tide og utide, men hvilken funksjon er egentlig dette ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen ! Nå har jeg gjort alt jeg kan gjøre, og Systeminfo. forteller meg iallefall at jeg kjører siste versjon.
    Bare ett, og sikkert tåpelig, spørsmål, men hva er dette "Timeshift-greierne" ? Jeg har satt dette på "Manuell", så det ikke popper opp i tide og utide, men hvilken funksjon er egentlig dette ?
    Absolutt ikke et tåpelig spørsmål. Jeg har aldri brukt det, men jeg har forstått det slik at du kan sette et program på pause og fortsette å se det senere. F.eks. hvis du får en telefon midt i en film. Hadde vært greit om noen som bruker det aktivt forteller om det fungerer slik det er ment.

Hehe, jeg slo av harddisken for å slippe at dette popper opp hele tiden. Mye smartere slik du gjorde og satte det til "Manuell".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke et tåpelig spørsmål. Jeg har aldri brukt det, men jeg har forstått det slik at du kan sette et program på pause og fortsette å se det senere. F.eks. hvis du får en telefon midt i en film. Hadde vært greit om noen som bruker det aktivt forteller om det fungerer slik det er ment.

Hehe, jeg slo av harddisken for å slippe at dette popper opp hele tiden. Mye smartere slik du gjorde og satte det til "Manuell".
    Javel, ja. Kanskje det er slik, og det er jo egentlig slett ikke dumt. Bør kanskje sjekkes.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please also read the history note for other new funktions from previous software.
    Before you use the Software please make factory after update to new software
    reset for use new functions.
    Take care make SYS backup before reset.
    Software Manager

24.10.2008 Version 02.38T-O

Kopie from external are direkt to Media.
    Unicable its possible to link frequenze to Tuner 2.

Go to Tuner 2 and use green button. (only HD 8000)

After watching recorded Movie when you delete the file now its working correct . Fixed.
    Its possible to change the thumbnail. Please press rec button during playback.

EPG saving aktivated..
    The new option can activated in Menue/System Setup/OSD Setting/ EPG HDD Saving
    Please go to standby than it will save. It automatic load load when you turn on the box.
    Its only working on HD 8000 internal drive or on HD 6000/7100 on e-SATA.

Its possible to make reservation over the info menue. Press 2x Info then go right when you
    found your Programm press rec to make reservation.
    In Looptrough mode when you record in low band mode its not possible to switch to high band. (only HD 8000)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat HD

Sitat Opprinnelig postet av Digrec
    Vell. det ser ikke slik ut, jeg får fortsatt bare lyd på HD kanalene til viasat. Problemet er vel kanskje dette med pairing av kort og NDS, iallefall har ikke vantage sine tunere klart å åpne for viasat HD kanaler. men fra tidligere av har DM en patch til sine bokser det de har klart å se viasat gratis, jeg vet ikke om det er snakk om HD kanalene.
    Vi koser oss med CD sine HD kanaler, samt de HD kanalene som er gratis på 13 og 19.2 øst.
    Hei. Jeg får inn en en TV1000 HD kanal hvor navnet er TV1000 HD_c. Er det noen som vet hvorfor Vantage greier den og ikke de andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvorfor må man kjøre fabrikkinnstilling etter en firmware-oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Fjernkontroll til Vantage v7100

Er det slik at fjernkontrollen til Vantage 7100S fungerer like dårlig for andre ? Etter fire dagers bruk funker ikke batteriene mer . Hvor får man kjøpt disse små (dårlige Lithiumbatteriene) ? Vil det lønne seg å kjøpe en fjernkontroll til Vantage 8000 med vanlige AAA-batterier (har fått opplyst at V 8000-fjernkontrollen kan brukes på V 7100 S uten problemer,men prisen er rundt 500 kr) ? Utrolig at et såpass bra produkt selges med så elendig fjernkontroll !Vil være takknemlig for andres synspunkter på dette.

Side 52 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •