Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 89 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1771
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Her er ei ny kanal liste som dekker 1vest, 5øst, 13øst og 19øst.
    Bruk den for det den er, redigèr gjerne, og last opp til dette forumet, men beskriv hva som er forandret.
    Alle nye aktuelle transpondere på 1 vest er lagt inn, med de aktuelle kanaler.
    Det er varslet en ny omrokkering av kanaler den 3. November, bla. SVT1 og SVT2 skal da overta den "gamle" plassen til C+ Film HD.

Ser helst at den ikke spres til andre forum enn her på AvForum ;-)

Tandberg
    Takker og bukker den var bra.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

treg undertekst+manglende epg...

hei...

er det noen andre som har problemer med litt treg undertekst?
    av og til kommer det ikke opp i det hele tatt, mens som regel ligger den et par sekunder forseint.

dette er på de kanalene som ikke har egen undertekst. feks canal+ filmkanalene og discovery...

funker epg fra canaldigital i lenger enn 2 timer? får ikke opp stort...

HJELP?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abbamust
    hei...

er det noen andre som har problemer med litt treg undertekst?
    av og til kommer det ikke opp i det hele tatt, mens som regel ligger den et par sekunder forseint.

dette er på de kanalene som ikke har egen undertekst. feks canal+ filmkanalene og discovery...

funker epg fra canaldigital i lenger enn 2 timer? får ikke opp stort...

HJELP?
    Undertekst
    Siste software 023701 er litt treg på undertekst ja. Den henger seg litt, før den kommer. Er det et stort problem, gå tilbake til 022901 software, den er bedre. (edit: 23601 er også bedre).
    EPG
    gå inn på discovery traveling & living. Trykk på EPG, bla litt i lista...
    Etter en stund så har den lastet ned hele epg til Canal digital.
    Denne varer i ett par dager, hvis du ikke skrur av mottakeren.
    Skrur du den av, forsvinner all innlastet epg, den viser bare nå og neste program.
    Samme leksa igjen, gå på travel&..... osv.
    :-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært artig å høre hva slags oppløsning de med Full-HD skjerm kjører på Vantage? Jeg kjører nå med 720p mot tidligere 1080i. SD bildet blir mye bedre og HD blir ikke synlig dårligere etter min mening. Har også prøvd auto.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Undertekst
    Siste software 023701 er litt treg på undertekst ja. Den henger seg litt, før den kommer. Er det et stort problem, gå tilbake til 022901 software, den er bedre. (edit: 23601 er også bedre).
    EPG
    gå inn på discovery traveling & living. Trykk på EPG, bla litt i lista...
    Etter en stund så har den lastet ned hele epg til Canal digital.
    Denne varer i ett par dager, hvis du ikke skrur av mottakeren.
    Skrur du den av, forsvinner all innlastet epg, den viser bare nå og neste program.
    Samme leksa igjen, gå på travel&..... osv.
    :-)
    EPG funka fint. Takktakk...

Men lurer på noe ang. disse firmware. Jeg putta inn 2.37 fordi det samme var med 2.36.
    Men er disse Vantage_023601.hdp den samme firmware som de som ligger på siden til vantage (HD_02.36T-O.dlp)?

Og om jeg tar 2.29 i steden, må jeg gå innom fabrikkinnstilligene da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppløsning på Vantage

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Kunne vært artig å høre hva slags oppløsning de med Full-HD skjerm kjører på Vantage? Jeg kjører nå med 720p mot tidligere 1080i. SD bildet blir mye bedre og HD blir ikke synlig dårligere etter min mening. Har også prøvd auto.
    Hei!

Jeg kjører konsekvent på 1080i.

Har testet alle, også auto. 1080i funker veldig bra på min Sony KDL46V3000. Mener at SD-bilder blir like bra som 720p. Sammenliknet med bakkenettmottakeren Grundig DTR 8740 i 1080i er Vantage en drøm. Men det har ikke alltid vært slik. For en god del firmwarer siden hadde Vantage samme problem som RiksTV-boksen: tydelige interlacing-linjer, spesielt på grafikk som stasjonslogo og undertekster (fastbrente). Men det er historie nå...

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JPG bilder

I siste versjon av Firmware har en forbedret kvaliteten på visning av JPG filer. Dette fungerer meget bra og nå er det en nytelse å se på egne bilder.

Også sortering av opptak er utmerket.

Jeg er imponert over hvor raskt ny funksjonalitet blir utviklet. Det er fortsatt ting en savner, men de kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hyro om til vantage.

Sitat Opprinnelig postet av Outlook
    I siste versjon av Firmware har en forbedret kvaliteten på visning av JPG filer. Dette fungerer meget bra og nå er det en nytelse å se på egne bilder.

Også sortering av opptak er utmerket.

Jeg er imponert over hvor raskt ny funksjonalitet blir utviklet. Det er fortsatt ting en savner, men de kommer.

hei er det noen her som har filer til hyro som gjør den om til vantage?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kissarmy
    hei er det noen her som har filer til hyro som gjør den om til vantage?
    Det vil ikke gjøre den om til en Vantage, men det er også kommet versjon 023701 for Hyro:
    http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/HYR...TOBER_2008.zip
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IP stream

Noen som har testa IP stream på disse boksene?
    Hva er mulig å få til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp. Sliter med Vantage 7100

Har hatt denne et halvt år og vært fornøyd. Har slitt med to problemer.Det ene er at jeg ikke får Viasat kortet mitt til å virke. Det andre er at på barnekanalene får jeg lyd i mange forskjellige språk på en gang (selv om alle audioinnstillinger er satt til norsk)

Når jeg prøver å finne patchet firmware får jeg filer med *.rar som ikke receiveren kan lese. Etter ny firmware oppdatering mistet jeg alle kanalene og den greide ikke å lese inn filen jeg hadde lagret. Jeg gikk tilbake til firmware 0229 og da kunne jeg lese inn kanalene igjen.:|

Hva kan jeg gjøre for å få Viasat kortet til å virke og samtidig slippe og legge alle kanalene inn på nytt? Og hvordan slipper man multispråk på barnekanalene?

Takkker for all hjelp

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RAR filer åpnes med WinRAR (WinRAR archiver, a powerful tool to process RAR and ZIP files) eller WinZip og "zippes" over på minnepenn før de innstalleres. Da skal Viasat kortet fungere.
    Lyden på kanaler med flere språk (ett i høyere og venstre kanal) kan ikke lagres. Du må skifte til norsk lyd mellom hver gang tuneren har vært avslått.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xabier
    Har hatt denne et halvt år og vært fornøyd. Har slitt med to problemer.Det ene er at jeg ikke får Viasat kortet mitt til å virke. Det andre er at på barnekanalene får jeg lyd i mange forskjellige språk på en gang (selv om alle audioinnstillinger er satt til norsk)

Når jeg prøver å finne patchet firmware får jeg filer med *.rar som ikke receiveren kan lese. Etter ny firmware oppdatering mistet jeg alle kanalene og den greide ikke å lese inn filen jeg hadde lagret. Jeg gikk tilbake til firmware 0229 og da kunne jeg lese inn kanalene igjen.:|

Hva kan jeg gjøre for å få Viasat kortet til å virke og samtidig slippe og legge alle kanalene inn på nytt? Og hvordan slipper man multispråk på barnekanalene?

Takkker for all hjelp
    Den tiden jeg hadde både Canal Digital og Viasat, så hadde jeg også det problemet med barnekanalene. Jeg oppdaget imidlertid at jeg hadde disse kanalene 2 steder i kanallisten. Sikkert en fra Canal Digital og en fra Viasat. Det ene stedet var det flere språk, men på det andre stedet var det kun norsk. Se om det samme er tilfelle hos deg.

Som Trond B sa, så er den firmware filen du lastet ned pakket inn i en rar-fil. Du må pakke den ut for å få den filen du skal installere på Vantage mottakeren.

Etter versjon 023000, endret kanallistene filstørrelse slik at du ikke kan lese inn en kanalliste lagret under tidligere versjoner. Måten å løse dette på er å lagre en ny kanalliste like etter du har oppgradert, men før du kjører fabrikkstandard. Fra versjon 023600 er det også nødvendig å lage en mappe som heter Media på USB minnepennnen for å få lagret kanalliste.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har norsk lyd i barnekanalene fra Disney. Det er noen kanaler som sender mono (f. eks Eurosport) med norsk i ene kanalen og finsk i andre. Da må man trykke på audio knappen og så pil venstre eller høyre for å få kun norsk lyd. Hvilke kanaler gjelder det Xabier?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tips, da skal jeg prøve det. Hvilken firmware er best? Jeg synes det er vanskelig å finne frem på nettet. Kan man bare opprette en mappe på minnepennen som kalles media og lagre kanallisten der?

Når det gjelder hvilke kanaler, er det som nevnt Eurosport, men også Cartoon Network, Toon Disney og Boomerang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det vil ikke gjøre den om til en Vantage, men det er også kommet versjon 023701 for Hyro:
    http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/HYR...TOBER_2008.zip
    Flasher nå tilbake til forrige versjon, skjønner svært lite polsk. Det er kanskje mulig å velge språk, men det finner jeg nok ikke ut av på polsk...

Fremdeles like dårlige 'knapper' i skjermbildene, at disse folkene ikke har bedre forståelse av brukerinterface!

Ser Vantage brukerinterface like dårlig ut som HYRO's?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=TV-titter]Flasher nå tilbake til forrige versjon, skjønner svært lite polsk. Det er kanskje mulig å velge språk, men det finner jeg nok ikke ut av på polsk...

Fremdeles like dårlige 'knapper' i skjermbildene, at disse folkene ikke har bedre forståelse av brukerinterface!

Ser Vantage brukerinterface like dårlig ut som HYR
    /QUOTE]
    Hadde du bare bladd en gang til så hadde du fått Norsk,må vøre litt tolmodig vet du

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak i HD

Har prøvd å ta opp litt fra noen HD kanaler, men får ikke laget mpeg eller vob filer av de.

På vanlige SD kanaler bruker jeg DVR-studio, og får ut filer jeg kan spille på PC osv, men det funker ikke med HD opptak. Får opp noe med at oppløsningen er 0x0.

Noen tips? Er det noe jeg ikke skjønner her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lagt in gammel versjon og kom in igjen etter å ha foretatt et scan av terrestrial - før jeg scannet var det ikke mulig å komme ut av menyene.

Så nå kan jeg kanskje forsøke pånytt, nå vet jeg hvor språkvalget ligger i menyen så jeg får bare lukke øynene og la det stå til...

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=TV-titter]
    Sitat Opprinnelig postet av rstave

Bladd en gang til? Bla i hva? Jeg bladde rund omkring, men fant ikke noe sted noe som antydet at det kunne velges språk. Så jeg tenkte at det måtte gå an å legge inn forrige versjon, hvilket jeg gjorde, og så ble jeg ledet inn i en valgrunde, hvor jeg valgt å hoppe over satellitoppsett, og kom så inn i en runde jeg ikke kommer ut av, fordi BACK knappen ikk funker lengere, og der er jeg nå.

Så idag får jeg ikke brukt HYRO og aner ikke når det vil kunne skje igjen. Har valgt fabrikkinnstilling, men det hjalp ikke.

Kanskje jeg skal slå av strømmen...
    Kommer du ikke inn i menyen på tuneren?Der skal du finne alt.?

Side 51 av 89 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •