Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1771
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei ,
    Å lage egen kanalliste til din Vantage er ekstremt enkelt , eneste du trenger er minnepenn og "Channel Editor HD " .
    Du må rett og slett skanne alle kanaler , sette USB minnepenn bak i din Vantage , lage en "Sys&ch" backup fra menyen til Vantage .
    Innstaller Channel Editor ( du finner veddlegg i tidligere innslag her på forumet ) . Start Channel editor -velg Fil-Åpne - søk etter backup fila på din USN minnepenn og innkall samme fil i editoren .
    Nå kan du slette , flytte kanalene i ønsket rekefølge . Når du er ferdig , Trykk "save" , flytt USB'n tilbake i mottakeren , velg Multimedia - USB 1 , marker fila og trykk "OK" , mottakeren restarter og vips , du får en liste .

:-D

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg har forsatt problemer å fremskaffe den nye fjernkontrollen og får beskjed fra tyskland å se i spameposten min men der befinner det seg ikke noe . Tror ikke jeg får den nye jeg men jeg gir meg ikke for jeg mener etter å ha lest gjennom denne tråden at jeg har gjort alt rett .

Er det ingen vennlig skjel som kan sende meg en oppdatert kanalliste hvor kanalene på Thor er plassert fra nummer 1 og utover . Selv om bare Thor og Sirius er på listen skal jeg alltids greie skanne resten av mine posisjoner .

Det er ikke noen Force dette her og jeg er rett misfornøyd med sorteringsfunksjonene eller rettere sagt mangelen på sortering etter satelitt og en logisk oppbygging på grunnlag av hvordan mottakeren er satt opp .

PM meg om noen har en liste som jeg kan få .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen vennlig skjel som kan sende meg en oppdatert kanalliste hvor kanalene på Thor er plassert fra nummer 1 og utover . Selv om bare Thor og Sirius er på listen skal jeg alltids greie skanne resten av mine posisjoner .

Det er ikke noen Force dette her og jeg er rett misfornøyd med sorteringsfunksjonene eller rettere sagt mangelen på sortering etter satelitt og en logisk oppbygging på grunnlag av hvordan mottakeren er satt opp .

PM meg om noen har en liste som jeg kan få .
    Jeg misforstår kanskje, men såvidt jeg forstår, hvis man skanner fra scratch og velger Thor først, så legges kanalene fra 1 og oppover. Scanner man deretter Sirius, legges disse fortløpende fra neste ledige nummer. Og så videre for hvert scan.

Scanner man automatisk får man vel ta den rekkefølgen man får, og det blir terrestrial, Astra, Hotbird, Sirius, Thor her hos meg i hvert fall... (Det skulle tyde på at den først tar terra. og så fra LNB 4 og ned til 1?)

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg misforstår kanskje, men såvidt jeg forstår, hvis man skanner fra scratch og velger Thor først, så legges kanalene fra 1 og oppover. Scanner man deretter Sirius, legges disse fortløpende fra neste ledige nummer. Og så videre for hvert scan.

Scanner man automatisk får man vel ta den rekkefølgen man får, og det blir terrestrial, Astra, Hotbird, Sirius, Thor her hos meg i hvert fall... (Det skulle tyde på at den først tar terra. og så fra LNB 4 og ned til 1?)
    Jeg tror du har helt rett. Vil man ha Thor først i kanallisten, så må man scanne den først. Deretter Sirius, etc. I etterkant kan man redigere det kanaloppsettet man får med ChannelEditor 2.0. :-D
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører hva dere sier men disse editorene er ikke like gode som de jeg har vert borte i før . Jeg skal prøve en gang til men er det ikke en enklere metode å få sortert etter satelitt hvor den "norske" eller vertfall for oss Thor legger seg først i lista så kommer denne mottakeren ikke til å bli mye gamlere .

Når jeg åpner opp disse filene i de editorene jeg finner på nett så får ikke jeg opp kanalene slik de ligger i lista mi engang så noe er galt mest sannsynlig her hos meg men men .

ChannelEditor 2.0 gir meg uansett en feilmelding Error : 502 ->(-4) når jeg åpner siste kanalliste og prøver jeg klikke på ok kommer samme meliding opp . Etter røfft 3000 klikk på musen for å få bort denne meldingen så er jeg så heldig å komme bort i en knast så kan jeg like godt begynne klikke 3000 nye venstreklikk på ok .

Dere sier videre at om man skanner f.eks sirius etter thor så legges denne seg etter thor noe som sikkert stemmer . Men la oss si at man har skannet en 4-5 satelitter for deretter finne ut at det mangler noen kanaler av en eller annen grunn på thor . Hvor tror dere disse kanalene legger seg ??? Og hvorfor greier ikke denne mottakeren å se hvilke kanaler som allerede ligger i kanallista fra før men må legge inn duplikasjoner i hundretall alt etter hvor mangen ganger man skanner en sat ?

For de som hadde Force før hvor mange tastetrykk var det å få disse sortert med fjerkontrollen i forhold til denne gjøken av en mottaker . Jeg liker mottakeren i seg selv og jeg har hatt satelittutstyr siden slutten av 80 tallet med antenner i rangen fra 0.9 og opp til 1,8 meter . Chapararral Monterey M140 med modifikasjoner for universalhoder til en pris over 24000,- og masse saker men dette mølet her begynner gå meg på nervene .

Men som sagt så skal jeg forsøke igjen inntil det kommer noe bedre på markedet .

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ChannelEditor 2.0 gir meg uansett en feilmelding Error : 502 ->(-4) når jeg åpner siste kanalliste og prøver jeg klikke på ok kommer samme meliding opp .
    Hvilken firmware kjører du på? Hvis kanallisten (.si filen) ble laget med en firmwareversjon tidligere enn 020100, så skal man bruke ChannelEditor 1.6.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lagt merke til at den ikke husker kanaler som ligger fra før i kanallisten.Dette bør rettes på.
    Dreambox er mye bedre på dette, der legges kanalene på hver sattelitt så det ikke blir flere tusen kanaler etter hverandre.
    Hadde en Echostar SR 8700 som også var god på dette.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Har også lagt merke til at den ikke husker kanaler som ligger fra før i kanallisten.Dette bør rettes på.
    Dreambox er mye bedre på dette, der legges kanalene på hver sattelitt så det ikke blir flere tusen kanaler etter hverandre.
    Hadde en Echostar SR 8700 som også var god på dette.
    Jeg kjører siste firmware (022901), og hos meg legger den bare til nye kanaler og kanaler som har skiftet frekvens.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis dere har registrert bestilling riktig, så skal dere få en email fra Vantage med bankkontonummeret deres og diverse annen bank informasjon. Dere skal så betale inn 20 Euro på denne kontoen.
    Korleis betaler du inn på denne kontoen? Er det ikkje noke i nettbanken som stopper betalingen?

Fekk foresten mail med betalinginfo i dag

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Korleis betaler du inn på denne kontoen? Er det ikkje noke i nettbanken som stopper betalingen?

Fekk foresten mail med betalinginfo i dag
    I nettbanken din må du gå inn på betaling utland / overføring utland eller noe slikt. Kommer an på hvilken nettbank du har. I tillegg til det som du kan lese av eposten fra Vantage, så må du sannsynligvis legge inn IBAN og SWIFT nummer. Det kan man finne ved å legger inn Bankleitzahl og Kontonummer i linken under. Bankleitzahl (BLZ) og Kontonummer fikk du i eposten fra Vantage.
    IBAN berechnen

Jeg kom fram til at IBAN-nummer til Vantage er DE50604700820029310000 og SWIFT-nummer er DEUTDESS604.

Husk å merke betalingen din med bestillingsnummeret ditt. Jeg kopierte mitt fra eposten jeg fikk: "Verwendungszweck: Fernbedienung - 000000079".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Media not connected" m.m.

Heisan.
    Første gang jeg skriver innlegg på dette forumet. Har tidligere deltatt på Dreamforum, men nå ser jeg at dette skal legges ned m.h.t.Vantage. Så da får jeg håpe at hjelpen jeg trenger finnes her :-D Er litt usikker på om dette er korrekte måten å starte et nytt tema på her, men jeg finner ingen andre måter å gjøre det på enn å svare på siste innlegg. Selv om det jeg vil ta opp ikke har noe med forrige innlegg å gjøre. Denne tråden er jo etterhvert blitt rimelig lang, ser jeg .....
    Vel, vi prøver : En ting som har irritert meg grenseløst den tiden jeg har hatt min Vantage 7100 HD, er at jeg ikke kan stole på at den medfølgende 500GB HD virkelig er tilkoblet tuneren. Regelen er vel faktisk at den ikke er det ! Når jeg sjekker får jeg opp meldingen "Media not connected". Jeg bruker da å resette både tuner og HD, og da funker den plutselig tilfredstillende.
    Nå regnet jeg med at diverse oppdateringer av software etterhvert ville rette på dette, men etter den siste oppdateringen til versjon 022901 er problemet fremdeles det samme. Noen som har et forlsg på hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere hver gang ?
    Nå ser jeg også at det er kommet endel "nye" ting i menyen etter den siste oppdateringen. Jeg er ingen "superbruker" når det gjelder satelitter og tunere, så jeg regner med jeg vil komme tilbake med endel "dumme" spørsmål ops:
    Hva er, og hva betyr "EMU", foressten ?:roll:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware kjører du på? Hvis kanallisten (.si filen) ble laget med en firmwareversjon tidligere enn 020100, så skal man bruke ChannelEditor 1.6.
    Etter litt tweaking og justering , nullstilling av mottakeren og deretter søke inn for hver satelitt begynnende med Thor , Sirius , Astra , Hotbird , Astra 2 og Eurobird1 ... Loade inn .si filen på minnepenn for deretter åpne opp denne med Channeleditor 2,0 så kom jeg imål .

Jo det fungerer men mottakeren legger inn en hel drøss kanaler som duplikater med symbolrater som ligger litt off når jeg skjekker litt nøye i editoren .

Det er en hel jobb å lage lister som fungerer og jeg skjønner godt at dette er noe som man må gjøre selv om ingen tar på seg jobben . Man var vel noe bortskjemt når man hadde Force for da var det bare å hente ny lister fra han Håkon en gang eller to når det passet seg slik .

Får sette seg ned å justere litt mere på dette en gang til men det burde vert en mulighet i mottakerens programvare å sortere listene litt mere automatisk pr satelitt . Og når man valgte dette så skjønte mottakeren at når denne var satt opp som "Norsk" så skulle de Norske kanaler tidlig i listen .

Kjører siste patchede firmware nå vertfall så får man se ...

EDIT! Btw så fikk jeg etter noe press nedover Tyskland endelig den eposten jeg ventet på når det gjelder den fjernkontrollen . De måtte nok manuelt lage en å sende meg men fjernkontrollen er nå betalt og dermed underveis så snart banken min for overført pengene nedover der . Funket fint med IBAN fra min nettbank ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Dramboxen fortsatt brukes her - twin lnb's gjør at jeg kan ta opptak uten konflikter, så har HYRO'en i det minste bidratt til å gjenopprette husfreden: Nå kan kona som er helt tekno-analfabet klare seg med en fjernkontroll og finner alle kanaler i en og samme liste.

HYRo er en velsignelse, dessuten veldig rask, og god fjernkontroll.

Fra min plass klarere jeg ikke å betjene DB - må ut av stolen for det, mens HYRO klarer det fint. Hvorfor fjernkontroll systemer skal være så ufølsomme skjønner jeg ikke, jeg kjøpte et Technics stereo for 20 år siden - det kunne jeg styre uansett hvor jeg befant meg i stua, også rundt et hjørne, det var bare å rette zapperen mot veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering > Viasat borte vekk !

Oppdatert til siste firmware-versjon via Internett, og etter det er alle Viasat-kanalene borte. "Kryptert program". Noen som kan hjelpe ? Hva har skjedd, og hva kan jeg gjøre for å få på plass Viasat-kanalene, tro ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svesa
    Oppdatert til siste firmware-versjon via Internett, og etter det er alle Viasat-kanalene borte. "Kryptert program". Noen som kan hjelpe ? Hva har skjedd, og hva kan jeg gjøre for å få på plass Viasat-kanalene, tro ?
    For å kunne se på Viasat må du legge inn patchet firmware. Siste versjon av patchet firmware er 022901.hdp. Var det denne du la inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned siste firmeware fra nettet via en nettverkskabel, og da "ser" jeg vel faktisk ikke hvilken versjon den lastet ned. Jeg regnet med at den automatisk valgte riktig versjon til meg, men kan det hende den har lastet ned den versjonen uten patch ? At jeg må laste ned riktig versjon fra Pc, legge denne inn på minnepinnen, og installere derfra ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned siste firmeware fra nettet via en nettverkskabel, og da "ser" jeg vel faktisk ikke hvilken versjon den lastet ned. Jeg regnet med at den automatisk valgte riktig versjon til meg, men kan det hende den har lastet ned den versjonen uten patch ? At jeg må laste ned riktig versjon fra Pc, legge denne inn på minnepinnen, og installere derfra ?
    Når du laster ned via ethernet kontakten i tuneren vil du få offisiell Vantage firmware. Dette er ikke den patchede versjonen som du trenger. Den finner du bl.a. her:
    Software - Vantage Support Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende. Jeg hadde den liggende på PC'n, så det var bare å få den over på minnepennen og oppdatere firmware derfra. Men, jeg mener at sist jeg oppdaterte brukte jeg ethernet-kabelen, og at det gikk greit, men det er mulig jeg husker feil.
    Men, jeg var ikke ferdig
    1. Jeg prøver også å få installert Channel Editor 2.0 fra samme minnepenn, men det går ikke. exe-fila ser jeg, men det skjer ingenting når jeg forsøker å kjøre den. Hvordan skal jeg få installert dette programmet, tro ?
    2. Vil de firmware som ligger her :Software - Vantage Support Forum alltid være det patchede versjonen ?

Forøvrig; Tusen takk for glimrende hjelp:-D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende. Jeg hadde den liggende på PC'n, så det var bare å få den over på minnepennen og oppdatere firmware derfra. Men, jeg mener at sist jeg oppdaterte brukte jeg ethernet-kabelen, og at det gikk greit, men det er mulig jeg husker feil.
    Men, jeg var ikke ferdig
    1. Jeg prøver også å få installert Channel Editor 2.0 fra samme minnepenn, men det går ikke. exe-fila ser jeg, men det skjer ingenting når jeg forsøker å kjøre den. Hvordan skal jeg få installert dette programmet, tro ?
    2. Vil de firmware som ligger her :Software - Vantage Support Forum alltid være det patchede versjonen ?

Forøvrig; Tusen takk for glimrende hjelp:-D
    ChannelEditor 2.0 installerer du på PC. Du kan så kjøre Sys&Ch backup fra Vantage, og det vil bli lagret en kanalliste på USB minnepennen. Denne har filformat <dato>.si og kan hentes inn i ChannelEditor på PC. Rediger kanallisten etter eget ønske og last den inn igjen i tuneren på samme måte som du laster inn firmware.

Firmware filer som slutter på 00 i filnavnet og har filendelse .dlp er offisiell firmware fra Vantage. De som slutter på 01, 02, etc i filnavnet og har filendelse .hdp er patchede versjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ChannelEditor 2.0 installerer du på PC. Du kan så kjøre Sys&Ch backup fra Vantage, og det vil bli lagret en kanalliste på USB minnepennen. Denne har filformat <dato>.si og kan hentes inn i ChannelEditor på PC. Rediger kanallisten etter eget ønske og last den inn igjen i tuneren på samme måte som du laster inn firmware.

Firmware filer som slutter på 00 i filnavnet og har filendelse .dlp er offisiell firmware fra Vantage. De som slutter på 01, 02, etc i filnavnet og har filendelse .hdp er patchede versjoner.
    Da lærte jeg noe nytt idag også :-) Jeg skal gjøre som du sier, og så ser jeg hvordan det går. Takk for hjelpen, så langt.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ,
    Har selv hatt de fleste Force mottakere ( analoge og digitale )!
    Er ikke enig med deg ! Mottakeren var den mest avangarde pproduktet i sin tid , men når det gjelder redigering av kanal lister via editor (PC) er Vantage en klasse over .

Bruker motor DG -240 med min Vantage 7100 HD , ( ca. 5900 kanaler ) , har fjernet halv parten av disse med noen enkle musetast på dataen , re-nummerert og flyttet kanalene i ønsket rekkefølget , tok meg 2 timer , nå har jeg backup i tilfelle mottakeren nullstiller seg etter strømbrud , er jeg 1 minutt fra retur til siste konfigusjon ( språk , satellitt oppsett m.m.)

Skal ikke snakke om hvor mange timer har jeg brukt med min Force 1033 for å ordne det samme med fjernkontrol .

Etter litt tweaking og justering , nullstilling av mottakeren og deretter søke inn for hver satelitt begynnende med Thor , Sirius , Astra , Hotbird , Astra 2 og Eurobird1 ... Loade inn .si filen på minnepenn for deretter åpne opp denne med Channeleditor 2,0 så kom jeg imål .

Jo det fungerer men mottakeren legger inn en hel drøss kanaler som duplikater med symbolrater som ligger litt off når jeg skjekker litt nøye i editoren .

Det er en hel jobb å lage lister som fungerer og jeg skjønner godt at dette er noe som man må gjøre selv om ingen tar på seg jobben . Man var vel noe bortskjemt når man hadde Force for da var det bare å hente ny lister fra han Håkon en gang eller to når det passet seg slik .

Får sette seg ned å justere litt mere på dette en gang til men det burde vert en mulighet i mottakerens programvare å sortere listene litt mere automatisk pr satelitt . Og når man valgte dette så skjønte mottakeren at når denne var satt opp som "Norsk" så skulle de Norske kanaler tidlig i listen .

Kjører siste patchede firmware nå vertfall så får man se ...

EDIT! Btw så fikk jeg etter noe press nedover Tyskland endelig den eposten jeg ventet på når det gjelder den fjernkontrollen . De måtte nok manuelt lage en å sende meg men fjernkontrollen er nå betalt og dermed underveis så snart banken min for overført pengene nedover der . Funket fint med IBAN fra min nettbank ...

Side 42 av 89 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •