Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 89 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1771
    Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Allt som handler om Vantage HD7100 ligger under hd software på vantage sine sider.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp 2.

Takker. trodde jeg måtte laste ned siste firmvare fra Vantage sin hjemmeside.
    men finner ikke 7100 der, bare andre typer og HD.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp 3

Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Allt som handler om Vantage HD7100 ligger under hd software på vantage sine sider.
    De var der ja. Takker.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha vias*t, så ma du bruke firmware som jeg linket til. Bruker du orginal firmware så funker ikke vias*t.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp 4

Om du skal ha vias*t, så ma du bruke firmware som jeg linket til. Bruker du orginal firmware så funker ikke vias*t.
    Har nå lasta ned siste firmvare fra Vantage si side + en patch som jeg tror har med Hd kanaler på den siden du refererer til. Ser at de ligger som zip filer på minnebrikka. Pakker reciveren opp disse selv? Hva er Nr på patch for Viasat?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp 5

Nr 010801 er det full firmvare eller må jeg legge inn den fra Vantage i tillegg.
    Beklager dumme spørsmål er rimelig grønn på dette.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Software Upgrade via USB
    a) Please download the most recent software from
    Clarke-Tech Corner | Vantage | Firmware 010801 für 7100HD
    b) Unpack the .dlp file to a USB memory stick.
    c) Connect the USB stick to the Vantage HG-7100’s USB socket.
    d) Open the menu "Multimedia -> USB"
    e) Select the software on the USB stick and push the red button on your remote control unit (RCU).
    f) The upgrading process starts now. Wait until the receiver reboots, the upgrade is completed only after the receiver reboots automatically.

Please make absolutely sure that the power supply to the receiver is not interrupted while upgrading! A power interruption while upgrading might damage the bootloader of the receiver. As a consequence the Set-Top-Box would not be functional any more and possibly would have to be returned for repair service.

Du behøver ikke å legge inn den fra vantage i tillegg

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Å klargjøre en boks for å ta orignalkort man selv innehar og betaler for er en ting. Og prøve å knekke krypterte kanaler er en helt annen ting. Dette forumet er definitivt ikke ett sånn sted å diskutere dette

Er råfornøyd selv! Som du sier, nå er det gøy å se på tv igjen
    Tidligere hadde jeg Strong 8700, og den måtte restartes (ved å ta strømmen) opptil flere ganger i uka. Har vært så nær å knuse hele boksen flere ganger. Verste søppel som noen gang er laget selv om den er godkjent og klarer CD/NDS.

Hvis du ikke har CD HD kort og har du antenne innstillt mot Astra anbefaler jeg deg å se litt på gratiskanalene Pro 7 HD, Sat1 HD og Astra HD promo.. nydelig
    Hehe, jeg vet :P Grunnen til at jeg valgte Vantage er at jeg ville ha en tuner som tar både CD og Viasat, med oppskalering via HDMI, og det har jeg fått Alt annet som kommer i patcher er hjertelig velkommen

Har desverre ikke CD HD kort, og antennen er bare 1vest og 5øst.
    En ting til, om jeg bestiller HD pakken, kan det kjøres via mitt eksisterende kort, eller må man kjøpe full pake med tuner og greier? Eller kan jeg si at jeg har en Vantagetuner, og bestille bare programpakken?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering

1. Software Upgrade via USB
    a) Please download the most recent software from
    Clarke-Tech Corner | Vantage | Firmware 010801 für 7100HD
    b) Unpack the .dlp file to a USB memory stick.
    c) Connect the USB stick to the Vantage HG-7100’s USB socket.
    d) Open the menu "Multimedia -> USB"
    e) Select the software on the USB stick and push the red button on your remote control unit (RCU).
    f) The upgrading process starts now. Wait until the receiver reboots, the upgrade is completed only after the receiver reboots automatically.

Please make absolutely sure that the power supply to the receiver is not interrupted while upgrading! A power interruption while upgrading might damage the bootloader of the receiver. As a consequence the Set-Top-Box would not be functional any more and possibly would have to be returned for repair service.

Du behøver ikke å legge inn den fra vantage i tillegg
    Takk for det. Har vel gjort feil da jeg bare trykte på lagre inn på memory stikken.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speedfight2:
    Har ikke CD HD selv. Men du må kjøpe med ny godkjent tuner fra CD.. Det selges ikke "løse" kort.
    Hjelper ikke si at man har Vantage, Clarktech, Humax eller lignende. CD støtter bare sine egne, og tjener godt på det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speedfight2:
    Har ikke CD HD selv. Men du må kjøpe med ny godkjent tuner fra CD.. Det selges ikke "løse" kort.
    Hjelper ikke si at man har Vantage, Clarktech, Humax eller lignende. CD støtter bare sine egne, og tjener godt på det.
    Det va da som svarte. Råttne CD &%¤#""%& i helv¤#""&&ete :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage download

[Slettet]: Var allerede besvart... Sorry!

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tysk test av Vantage.

For den som behøver oversette finnes det Babelfish.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signal

Har bare signalstyrke på Thor. Hva er feil. Kjører med 4 lnb stilt på universal 1 den øverste disec i meny står på 1 på alle lnb, den underste fra 1 til 4. har signal pa en annen tuner. Kan noen hjelpe.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem første gang jeg også kjøpte Vantage

LNB 1: Diseq 1 - Lnb 1 (nedeste valget)
    LNB 2: Diseq 2 - Lnb 2 (nedeste valget)
    LNB 3: Diseq 3 - Lnb 3 (nedeste valget)
    LNB 4: Diseq 4 - Lnb 4 (nedeste valget)

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem

Hadde samme problem første gang jeg også kjøpte Vantage

LNB 1: Diseq 1 - Lnb 1 (nedeste valget)
    LNB 2: Diseq 2 - Lnb 2 (nedeste valget)
    LNB 3: Diseq 3 - Lnb 3 (nedeste valget)
    LNB 4: Diseq 4 - Lnb 4 (nedeste valget)

Lykke til!
    Har det slik som du skriver men ingen signal på annet en Thor under scanning. Bruker auto scanning av alle kanaler på engang. Har du mulighet til og gji meg verdiene på de andre innstillinger i oppsett.

Siste nytt. Diseq valg nederst i meny skal stå av. Den lengre oppe skal brukes ved valg av anntal lnb. Nå fungerer alt bortset fra Klokka som går for sakte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jule ferie.

Er vist eneste Vantage eier som er hjemme. Er det noen der ute som har montert Hard Disc? Lurer på om den står og roterer når den ikke er ibruk og når tuneren er slått av. Litt tungvint og slå av og på power bryteren vær gang en skal bruke hard discen. Klokka ser ut til og sinke ca 45 sekunder i timen, det er for dårlig. Fjernkontrollen hører ikke hjemme til et produkt som dette. Får en fjerna en del bugs så tro jeg dette blir ett topp produkt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR funksjonen

Hittil har jeg bare testet dette via USB memorystick i 20 sekunder for å sjekke om dette virket. Og det gjorde det. Det jeg lurer på er siden Vantage takler bare FAT32, hvilken harddisk skal jeg gå for da? Hvis jeg bruker SATA inngangen bak? Eller er det mulighet for å montere denne internt. Min minnebrikke er på 2Gb, hvor mange minutter er det plass til før det er fullt, og hvor mye plass går det på en FAT32 disk (blir ikke dette begrenset til 32Gb eller tar jeg feil her)

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sagi har den på lager nå.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Ser at Sagi har den på lager nå.
    Men andre nettbutikker i Norge ligger 500kr under Sagi i pris.

Side 4 av 89 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •