Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 89 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1771
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke tekst på opptak fra Silver HD

Jeg har akkurat lagt inn den siste oppdateringen, 021301 (hdp). Får også inn HD-kanalene til CD uten problemer. Når jeg slår av og på tuneren, så er det norsk tekst på disse programmene, som det skal være.

Så tenkte jeg å ta opp en film, fordi den gikk om morgenen når jeg er på jobb. Code 46 på Silver HD (forøvrig en OK film, tror jeg).

Når jeg ser på opptaket, så er det ikke tekstet... har prøvd å slå på tekst under avspillingen av opptaket, men det virker heller ikke.

Det gjør ikke noe når det er engelsk film, men senere i kveld går en nederlandsk film...

Noen som har vært borte i dette problemet?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolhand
    Jeg har akkurat lagt inn den siste oppdateringen, 021301 (hdp). Får også inn HD-kanalene til CD uten problemer. Når jeg slår av og på tuneren, så er det norsk tekst på disse programmene, som det skal være.

Så tenkte jeg å ta opp en film, fordi den gikk om morgenen når jeg er på jobb. Code 46 på Silver HD (forøvrig en OK film, tror jeg).

Når jeg ser på opptaket, så er det ikke tekstet... har prøvd å slå på tekst under avspillingen av opptaket, men det virker heller ikke.

Det gjør ikke noe når det er engelsk film, men senere i kveld går en nederlandsk film...

Noen som har vært borte i dette problemet?
    Jeg mener å ha sett noe lignende på et svensk forum. Mener de måtte trykke på tekstknappen 2 ganger for å få fram tekstingen. Er ikke helt sikker på om jeg husker rett, men du kan jo prøve det.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette med manglende teksting på opptak er noe jeg også er misfornøyd med . Det stemmer at teksten kommer når man trykker på knappen text to ganger men alle de gangene jeg har prøvet er teksten da out of sync ...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fw 021400

Ny offisiell firmware ute; 021400. I likhet med andre offisielle firmware så støtter denne ikke NDS (Viasat).

Release note for software 02.14

- Timer and record bugfix on new H/W

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Ny offisiell firmware ute; 021400. I likhet med andre offisielle firmware så støtter denne ikke NDS (Viasat).

Release note for software 02.14

- Timer and record bugfix on new H/W
    OPPTAK FRA HD-SENDING - problemer med tekst.

Prøvde å trykke tekst-knappen to ganger, da kom teksten. Men den er ikke synkronisert, teksten kommmer alt for tidlig i.f.t. talen. Dette var med 021301 software.

La deretter inn den nye oppdateringen, 021400. Tekstingen kommer nå, når jeg trykker på tekst-knappen, men den er fremdeles for tidlig i forhold til talen. Jeg mener det ikke er så mye som med forrige software, men nok til at det er merkbart (og irriterende).

Jeg antar at jeg må leve med dette når jeg vil ta opp HD-filmer.

Finnes det noen steder en kan melde slike feil, til fremtidige oppdateringer av software?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert melde direkte til Vantage på e-post info@vantage-digital.com, men jeg er litt usikker på hvor gode rutiner de har for videresending i systemet hos Vantage.

Jeg vet ikke om det er mot forumreglene her å nevne andre Vantage forum, men på maxteknik.se er det et forum hvor Teknikkedjan har en tråd hvor man kan melde inn feil eller ønsker og de melder videre til Vantage i Tyskland. Hvis dette innlegget strider mot dette forumets regler, så kan sikkert moderator slette det.

Tråden det er snakk om er:
    MaxTeknik Forum :: Läser ämne - Vantage HD 7100 - Rapportera fel eller önskade funktioner

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

021400

Hei har noen en anelse om når det vil komme 021400 med patch for nds? kan noen legge ut linken til 021400 med nds patch når den kommer. Eller i allefall PM med når det kommer?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digrec
    Hei har noen en anelse om når det vil komme 021400 med patch for nds? kan noen legge ut linken til 021400 med nds patch når den kommer. Eller i allefall PM med når det kommer?

Sjekk PM

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Sjekk PM
    Hjertelig takk

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    021400 med patch link ligger jo rett oppi siden her :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    021400 med patch link ligger jo rett oppi siden her :-?
    Ja jeg så det nå... var litt for snar å spørre uten å se godt nok etter selvops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat meldt feilen om manglende synk på lyden på opptak av HD-sendinger på det svenske forumet som noen over her tipset om.

På forumet fant jeg mye snadder, bl.a. en post om en som hadde funnet en annen fjernkontroll som var identisk i funksjon enn den som kommer med Vantage.

Han sa at fjernkontrollen til Hyro 9000 AV fungerte på Vantage-tunere, men at den var mye bedre merket. Dette stemmer. Knappene med farge er faktisk mulig å se uten en 200w leselampe....

Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt slike fjernkontroller? Har søkt litt på internett, men finner ikke noen leverandør.

Det må da være andre enn meg som er lei den relativt dårlige fjernkontrollen til denne tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På forumet fant jeg mye snadder, bl.a. en post om en som hadde funnet en annen fjernkontroll som var identisk i funksjon enn den som kommer med Vantage.

Han sa at fjernkontrollen til Hyro 9000 AV fungerte på Vantage-tunere, men at den var mye bedre merket. Dette stemmer. Knappene med farge er faktisk mulig å se uten en 200w leselampe....

Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt slike fjernkontroller? Har søkt litt på internett, men finner ikke noen leverandør.
    I Sverige finns: Hyro - Consumer Electronics

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være andre enn meg som er lei den relativt dårlige fjernkontrollen til denne tuneren?
    På et tysk Vantage 7100 forum fant jeg dette innlegget:
    "Heute Vormittag bei Vantage Hotline angerufen, es kommt ende des Monats eine neue FB für unseren Receiver. Komplett neues Design und mit normalen Batterien. Man braucht nur dort ende des Monats anzurufen und bekommt die neue FB zugeschickt."
    .. som skulle bety noe slikt som at i slutten av måneden kommer det en ny fjernkontroll for vår type mottaker, og alt man trenger å gjøre er å ringe Vantage Hotline.

Da noen spurte hvor mye det vil koste, så var svaret:
    "Nach meinen Infos von Hotline -> garnichts."
    .. som vel burde bety at det vil være gratis.

Den som lever får se.

Ellers ser jeg at Hyro 9000 fjernkontroll selges her:
    Fjärrkontroll till Hyro 9000 HDTV mottagare - SatVision Scandinavia
    695 svenske skulle vel bli ca. 600 norske. Minus svensk moms pluss norsk moms og frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Manglende 1080p

Etter å ha lagt inn 021401 får jeg ikke lenger velge 1080p oppløsning, bare 1080i. Noen andre som opplever dette?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du 1080p tidligere ???

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deish
    Etter å ha lagt inn 021401 får jeg ikke lenger velge 1080p oppløsning, bare 1080i. Noen andre som opplever dette?
    Har aldri vært 1080p oppløsning på denne.
    Vantage - Receiver - HDTV Receiver - HDTV Satellit - Vantage HD 7100S
    Tror ikke det er så mange TV kanaler som sender i 1080p enda!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen av dere anbefale softvare til Vantage 7100 TS med lyd på Riks Tv kanalene . Har en gammelt Hyro soft , som forsåvidt fungerer greit , men det er kommet mange nye programvarer med forskjellige BUG fix som er ikke inkludert i Hyro programmvaren ?!:-?
    Foresten , har det kommet noe løsning for Riks Tv kort og Vantage 7100 ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste Hyro firmware er versjon 021202. Du finner den på relook.nu.

Jeg så dette på et annet underforum. Selv om det her var snakk om å se RiksTV på PC så er prinsippet det samme:
    Man trenger :
    RiksTV Cam Technicrypt CXV (Expert)
    RiksTV kort med kanaler

Først må man kjøpe kortet så må man kjøpe en cam, eventuellt motsatt vei men for å se krypterte kanaler må man ha begge delene. Man kan kjøpe kortet først og se på NRK og sette inn cam når en får det siden også. Min cam kjøpte jeg på expert for 999 men man kunne få den til 1 hvis man kjøper kanalpakke samtidig.

Camen må pares med kortet ditt. Her kan man ta med kortet eller kortnummeret når man kjøper i butikk. Har man ikke kortnummer må man ringe inn til rikstv og registrere den. Når jeg ringte inn til RiksTV for å pare kortet ville damen på kundeservice kun ha kortnummer og serienummer til camen. Ikke pairing-id, men etter 10 minutter ringte hun opp igjen og lurte på hvilken tv jeg hadde. Jeg gikk sporenstreks inn på rikstv sine sider og sa jeg hadde en Sony KDL-40X3000 i bestilling som ikke var kommet enda. Satte så kortet i RiksTV Camen. Ventet ca 2 timer, valgte en kryptert kanal og så på tv.
    Jeg forstår dette slik at hvis man tar med seg RiksTV-kortet når man kjøper CAM (f.eks. hos Expert) så vil de paire kortet mot CAM'en for deg. Hvis ikke så må du ringe RiksTV og får det pairet, men må da fortelle en liten hvit løgn om at du venter på et av de godkjente Sony TV'ene. Kjøper du CAM og kort samtidig fra en webshop, så går jeg ut fra at de kommer ferdig pairet.

Side 29 av 89 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •