Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 89 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1771
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Må du kjøpe HD-tuner fra CD også da? Jeg får ihvertfall inn C+ Film HD med kortet mitt med Canal Total pakka. Vil jeg få de andre HD-kanalene automatisk hvis jeg oppdaterer til Entertain? Leste at de kommer i Entertain pakka fra 1. juni. Kjipt å betale 990 kr for en mottaker du ikke trenger.
    Jeg har selv sett at de kanalene kommer i Entertainpakka. Oppgraderte fra Family Film til Entertain i helga, og alt oppdaterte seg via Vanatage. Trengte ikke å bruke originaltuneren i hele tatt, og har sett et par filmer på C+HD

Men jeg regner med at de selger HD tunerne uansett hvis man ikke har original HD tuner fra CD fra før. Vet ikke hvordan det stiller seg med at man har en annen tuner som ikke er kjøpt der, men CD skal jo tjene penger. Det kan jo fort vise seg (uten at jeg vet det) at man _må_ benytte den original HD tuneren fra CD av og til for oppdatering av kort, og da sitter man der da ... Kan jo hende dem bruker det argumentet for å prakke på oss tuneren, selv om vi sier vi har HD tuner fra før.. Om ikke, får vi vel sikkert et kortgebyr på tilsvarende... Men som sagt, jeg vet ikke hva de gjør, men jeg trenger uansett et nytt kort, og det er som sagt kjipt å betale 990 for noe som bare blir liggende i eska si.

Skal komme med oppdatering på dette når jeg har snakket med dem.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Vantagen i 4 mnd nå. Har aldri oppdatert kortene til CD og Viasat i tuneren som jeg fikk fra dem.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si... Dama på Canal Digital skjønte ikke noe av det jeg forklarte at jeg hadde en HD tuner fra før, og spurte om jeg bare kunne få tilsendt nytt kort.
    *"Først bestiller du, så vil du avbestille?"
    *"Nei, jeg _har_ en HD tuner, så jeg trenger den egentlig ikke, så er det mulig å bare få kanalene og et nytt kort, slik at jeg slipper å betale 990 kroner for noe jeg ikke kommer til å bruke?"
    *"Jeg skjønner ikke hva du mener her, skal du ha HD tuner eller ikke? Jeg tror jeg setter deg over til teknisk, de vet sikkert hva det dreier seg om"
    *"Nei, du trenger ikke det, er det slik at man må bruke Deres tuner for å oppdatere kortet en gang iblant?"
    *"Du får jo en HD tuner, pluss et nytt hode for HD signalene"
    *"Ok, legg inn bestilling, så kommer det når det kommer"
    *"Det er 2-4 ukers leveringstid på dette da"
    *"&%#€"%&#%%# JASSÅ???"

Det siste sa jeg ikke da..
    Jeg vet ikke om det nye LNB hodet er bedre enn det jeg har, men har sett på signalstyrken på C+HD og den er på 75 mot rundt 90-95 på de andre kanalene..
    Jeg registrerte litt glipping i lyden siden signalet var så "lavt", så jeg håper den nye LNB'en duger mot signal mot 90-95

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware ute, version 020300, dato 02.04.2008.
    http://www.vantage-digital.com/files...1207115063.zip

I Readme filen står det "AAC Audio wird nun unterstützt". Kan noen med TS-modellen sjekke om man nå får lyd på norsk bakkenett?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha Viasat må du vente på den patchade versjonen.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fint med Dragon Modul til Viasat:-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får svart skjerm når jeg bytter videoformat med den nye firmwaren. Er kun når den står på 1080i at jeg får bilde når jeg har slått den av og på igjen. Må trykke på menyen så kommer bildet. Var ikke slik på forrige firmwaren. Da kunne jeg bytte mellom forskjellige oppløsninger uten problem, også med knappen v.format på fjernkontrollen.
    Hadde også Viasat før (for noen dager siden). Viasat har kanskje oppdatert kortene sine rundt nånedsskiftet?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får svart skjerm når jeg bytter videoformat med den nye firmwaren. Er kun når den står på 1080i at jeg får bilde når jeg har slått den av og på igjen. Må trykke på menyen så kommer bildet. Var ikke slik på forrige firmwaren. Da kunne jeg bytte mellom forskjellige oppløsninger uten problem, også med knappen v.format på fjernkontrollen.
    Hadde også Viasat før (for noen dager siden). Viasat har kanskje oppdatert kortene sine rundt nånedsskiftet?
    Vist du ikke har Dragon Modul gå tilbake til 020101 den fungere helt fint med viasatkort i kortleser.Vantage Firmware Download

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med CD i dag, no skulle HD kanalene væråpne for alle. Alt eg måtte gjer var å oppdatere kortet med å ha på TVNorge i 1,5time sa ha. Så me får vente å sjå

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Vist du ikke har Dragon Modul gå tilbake til 020101 den fungere helt fint med viasatkort i kortleser.Vantage Firmware Download
    Prøvde den nå og den funker med Viasat slik den gjorde før oppdateringen. Etter det jeg kan se så var det den som var innstallert når jeg fikk den fra Maxsat. Så på nr., dato og klokkeslett. Kan det stemme?

Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Snakka med CD i dag, no skulle HD kanalene væråpne for alle. Alt eg måtte gjer var å oppdatere kortet med å ha på TVNorge i 1,5time sa ha. Så me får vente å sjå
    Fint om du kommer med ei oppdatering om du nå får inn HD-kanalene? Vurderer sterkt å oppgradere til Entertain for å få disse. Står 1. juni i mail jeg har fått fra CD.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du kommer med ei oppdatering om du nå får inn HD-kanalene? Vurderer sterkt å oppgradere til Entertain for å få disse. Står 1. juni i mail jeg har fått fra CD.
    Da virker alle HD-kanalene utenom C+ Sport HD. Får ringe dei igjen i måro...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle HD kanalene til CD funker nå, husk å ta nytt kanalsøk SELV om HD kanalene viser seg i kanallista til Vantage

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elmer
    Alle HD kanalene til CD funker nå, husk å ta nytt kanalsøk SELV om HD kanalene viser seg i kanallista til Vantage
    Betyr dette at HD-kanalene er lagt inn i Family- og Entertainpakkene allerede nå? Jeg trodde det var 1.juni som var datoen. Hehe, da må jeg kanskje kjøpe HD-mottaker omgående. :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om de er lagt inn alle untatt C+ Sport HD.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om de er lagt inn alle untatt C+ Sport HD.
    Måtte du få nytt kort fra CD for å se HD-kanalene, eller virker det med det gamle kortet du har?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke Entertain pakka enda, bare så hva de før har skrevet. Jeg får ihvertfall C+ Film HD med det gamle kortet.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Ny firmware ute, version 020300, dato 02.04.2008.
    http://www.vantage-digital.com/files...1207115063.zip

I Readme filen står det "AAC Audio wird nun unterstützt". Kan noen med TS-modellen sjekke om man nå får lyd på norsk bakkenett?
    Denne versjonen er offisiell , Uten støtte til NDS ( Viasat ) .
    Venter fortsatt til " patchet " versjon kommer .

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Denne versjonen er offisiell , Uten støtte til NDS ( Viasat ) .
    Venter fortsatt til " patchet " versjon kommer .
    Har du dragon Modul får du inn Viasat.Med Predator 3.49-0809

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " Betyr dette at HD-kanalene er lagt inn i Family- og Entertainpakkene allerede nå? Jeg trodde det var 1.juni som var datoen. Hehe, da må jeg kanskje kjøpe HD-mottaker omgående "

Du må ha entertain pakken, også Sport HD er aktiv sammen med de andre HD kanalene.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi la denne tråden omhandle Vantage hd7100, så kan dere ta diskusjonen angående canaldigital sine hd kanaler i en annen tråd.

Side 19 av 89 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •