Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 89 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1771
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Her er listen med fungerende HDD fra Vantage-kicks-ass.

Hersteller / Modell / Grösse / Kapazität / Anschlüsse / funkt. Anschlüsse zum Vantage / Aut. ON-OFF / Firmware

Buffalo / 3,5" / 500GB
    Chiligreen / / 2,5" / 250GB / / / /
    Chiligreen / / 3,5" / 500GB / USB / USB / JA /
    Chili Green / (hat keinen Namen) / 3,5" / 250 GB / USB / USB
    Freecom / Mobile Drive / 2,5" / 80GB / USB / USB / /
    Fujitsu / HandyDrive III / 2,5" / 200GB / USB / USB / /
    Fujitsu / / 2,5" / 80GB
    Fujitsu Siemens / STORAGEBIRD SOLO 20-U / 2,5" / 250 GB / USB / USB
    Fujitsu Siemens / Storagebird XL - E / 3,5" / 450GB / USB / USB
    Iomega® / Desktop-Festplatte / / 500GB
    LaCie / Porsche Design / 3,5" / 160GB / USB / USB /
    Maxtor / OneTouch / 3,5" / 500GB
    Maxtor / Personal Storage 3200 / 3,5" / 400GB
    Philips / Easy portable storage / / 160GB / / / /
    Packard Bell / Sprint / 3,5" / 360GB / USB / USB / JA /
    Samsung / SpinPoint M80 / 2,5" / 160GB / / / /
    Samsung / HD103UJ in Revoltec-Gehäuse / 3,5" / 1000GB / USB eSATA / USB eSATA
    Samsung / HDL NoName USB Gehäuse von Lidl / 3,5" / 500GB / / /
    Samsung / in Revoltecgehäuse AluGuard / 2,5" / 250GB / USB eSATA / USB / / 020101
    Samsung / HM320JI im FANTEC DB-228US-1 Gehäuse / 2,5" / 320GB / / / /
    Samsung / HDl 501 J in NoName Gehäuse / 3,5" / USB / USB / /
    Seagate / FreeAgent Desktop / 3,5" / 500GB / / / /
    Seagate / im FANTEC DB-228US-1 Gehäuse / 2,5" / 60GB /
    Seagate / FreeAgent Pro / 3,5" / 750Gig / USB eSATA Firewire / / /
    Smart Drive / Proworx / 3,5" / 200 GB / USB / USB / /
    Tevion / MD90101 / 3,5" / 500GB / USB eSATA / USB eSATA / /
    Trekstor / Portable PHA02UE // 80GB / / / /
    Trekstor / maxim.u / 3,5" / / / / /
    WesternDigital / My Book Studio Edition / 3,5" / 500GB / USB eSATA Firewire / USB / /
    WesternDigital / / 2,5" / 160GB / / / /
    WesternDigital / My Book Essential 2.0 (WDH1U5000E) / 3,5" / 500GB / USB / USB //
    ------------------------------------------------------------

HDD som ikke fungerer.

WesternDigital Passport 2,5" 250GB
    WesternDigital My Book Home 500 GB
    Western Digital My Book Premium ES 500GB, eSATA/USB 2.0
    Medion HDDrive 2GO 500GB Festplatte
    Dasy Cutter macpower USB/FW Gehäuse
    Maxtor 500 GB Elements
    Blir problemet mitt løst hvis jeg kjøper en annen hardisk?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Kan ikke helt skjønne , hvorfor så mange klager fjernkontrollen ?
    Her funker fjenkontrolen fint fra ca 5 meter avstand , har også prøvd å begrense vinkelen til nesten 30 gr. Den er egentlig ganske logisk konstruert .
    Det er klart at mann er vant til en annen fjernkontrol og det tar tid å venne seg til Vantage sin RC . Jeg ville anbefale deg å kjøpe nye batterier til fjernkontrollen din , uansett at du tenker nå ...( jeg har jo nettopp kjøpt mottakeren ! ) . Batteriene leveres sikkert fra enn eller annen underleverandør av Vantage ( ingen vet hvor mange år har disse støvet på ett kinesisk lager før de er blitt levert til Vantage Digital ) ?!
    Var dårlige batterier som var med. Funker som en drøm nå selv om jeg kommer til å bruke Harmony One.
    Er veldig godt fornøyd hittil! Er mye bedre og mer stabil enn jeg hadde regnet med etter å ha lest litt i denne tråden.
    Siden jeg har ett "gammelt" CD kort som går på alle tunere med Conax CAM og jeg får inn C+ Film HD så regner jeg med (og håper) at det skal virke på HD kanalene som kommer i Entertain-pakka fra 1. juni.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også nye kort fungerer på alle conax cam og tunere :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    også nye kort fungerer på alle conax cam og tunere :-D
    Tenkte ikke på kortene som følger med HD-tunerne til CD, men de som er "parret" med CD sine SD-tunere.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Da har jeg gjort som anbefalt her på forumet, etter jeg la inn 030201 så tok jeg en Fabrikkinnstillinger, men alikevel på Canal Digital sine sendinger fryses bildet, og jeg får altså Systemmelding: Kryptert Program. Sendingen starter som regel etter 10-15 sekunder, men av og til så må jeg skifte kanal for å få tilbake signalet.

Jeg har gått inn på Systemoppsett - Systeminformasjon og der står det følgende:

Laster Versjon: 00010001
    Versjon, hovedprogramvare: 02.01.01T-O
    Databaseversjon 03020103

Har dere andre de samme versjonene? Eller må jeg gjøre noe for å oppdatere til annen versjon eller hovedprogramvare? Jeg begynner å bli mektig lei av dette nå, og siden det tyder på at ingen andre her har dette problemet, vil jeg gjerne høre hvilke versjoner som ligger inne på deres Vantage.

Som sagt tidligere dette fenomenet eksisterer IKKE på Viasat sine kanaler, kun på Canal Digital.
    Jeg har de samme versjonene på min. Jeg har ikke oppdatert min, kom med dette ferdig innstallert. Fungerer problemfritt både på CD og Viasat. Var ikke klar over at tuneren også tok Viasat. Jeg abonnerer på Viasat (riktignok sagt opp fra juni) så jeg lurer på om tuneren også oppdaterer Viasat kortet eller må det settes inn Strong 8700 en gang iblant?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Blir problemet mitt løst hvis jeg kjøper en annen hardisk?
    Det er ingen som kan svare deg 100 % sikkert . Prøv å formatere disken og legg en begrensning på ca. 300 gb. i Meny-Multimedia- PVR innstillinger .
    Kanskje det hjelper ?1

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er egentlig problemet med at viasat sine HD kanaler ikke fungerer med Vantage 7100? eller det det bare en misforståelse at disse ikke fungerer?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er egentlig problemet med at viasat sine HD kanaler ikke fungerer med Vantage 7100? eller det det bare en misforståelse at disse ikke fungerer?
    Nei de fungerer ikke og ikke legger TV1000HD seg heller inn i kanallisten.Viasat sier at det er på grunn av at de ikke har godkjent tuneren.:evil:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som kan svare deg 100 % sikkert . Prøv å formatere disken og legg en begrensning på ca. 300 gb. i Meny-Multimedia- PVR innstillinger .
    Kanskje det hjelper ?1
    Dumt at ingen vet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jaeger]Dumt at ingen vet.[/

Har nettopp testet 500 gb. ekstern USB harrdisk fra Western Digital . Etter formatering til FAT 32 fungerer disken bra med Vanatge 7100 .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Nei de fungerer ikke og ikke legger TV1000HD seg heller inn i kanallisten.Viasat sier at det er på grunn av at de ikke har godkjent tuneren.:evil:
    Det er riktig at tuneren er ikke godkjent for Viasat (NDS) . HD sendingene til Viasat har nettopp startet , så hvis de har gjort noen forandringer i sin krypteringssystem , ingenørene til Vantage må først finne ut hva som er blitt forandret og eventuelt implementere modifiseringen i sin softvare og dette kan ta tid , men jeg tror ikke dette er stort problem . X-crypt har vist seg å være en veldig fleksibel løsning for unifisering av diverse kypteringssystemmer . Og Vantage er X-crypt basert mottaker . Så mighettene er tilstede .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Viasat HD kort nå ,men har du testet f.eks. flere programvarer eller har du testet kun den siste med Viasat HD kort ?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at tuneren er ikke godkjent for Viasat (NDS) . HD sendingene til Viasat har nettopp startet , så hvis de har gjort noen forandringer i sin krypteringssystem , ingenørene til Vantage må først finne ut hva som er blitt forandret og eventuelt implementere modifiseringen i sin softvare og dette kan ta tid , men jeg tror ikke dette er stort problem . X-crypt har vist seg å være en veldig fleksibel løsning for unifisering av diverse kypteringssystemmer . Og Vantage er X-crypt basert mottaker . Så mighettene er tilstede .
    Jeg ringte Viasat og sa at jeg ville ha HD Kanalene så de skulle bare legge det inn på kortetvia signal oppdatering mens jeg stod på TV3 Norge,men fikk ikke åpnet kanalene og da sa de at det hvar p.g.a. at de ikke hadde godkjent den tuner.Jeg sa da at jeg har HD kanalene fra de andre oppratørene som sender HD kanaler og det kunne de ikke svare meg på.Spurte også om jeg måtte ha nytt kort for og få inn HD kanalene men da sa de Nei.Får prøve igjen på mandag så får vi se.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lagt inn TV1000HD manuelt,får text men den er selfølgelig kryptert så jeg får prøve viasat i morgen.HD - Sirius 4 at 4.8°E - LyngSat

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=digitech]
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Dumt at ingen vet.[/

Har nettopp testet 500 gb. ekstern USB harrdisk fra Western Digital . Etter formatering til FAT 32 fungerer disken bra med Vanatge 7100 .
    Har en sånn hd også, men blir bare 128 gb igjen etter format til fat32.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Har fått lagt inn TV1000HD manuelt,får text men den er selfølgelig kryptert så jeg får prøve viasat i morgen.HD - Sirius 4 at 4.8°E - LyngSat
    Tok ett søk på Strong 8700 nå. HD kanalene til Viasat dukket ikke opp der heller.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tok ett søk på Strong 8700 nå. HD kanalene til Viasat dukket ikke opp der heller.
    Det er det to årsaker til. For det første så sendes HD kanalene med DVB-S2 modulering og Strong 8700 kan kun søke inn transpondere med DVB-S modulering. Selv om HD kanalene var sendt som DVB-S2 så ville du ikke få de søkt inn med Strong siden de ikke er signallert som vanlige MPEG2 SD digitale TV kanal (service_type=1) men som digital H.264 HDTV service type. Strongen (og andre MPEG2 mottagere) vil normalt sett kun søke inn kanaler som er signallert som MPEG2 standard definisjons TV (service_type=1) slik at det unngås at kanallista fylles opp med kanaler mottagerens hardware likevel ikke kan vise.

Noen operatører signallerer HD kanalene med feil service type slik at MPEG2 SD mottagere også søker inn HD kanalene (forutsatt at det sendes på DVB-S) men Viasat og Canal Digital signallerer riktig service type for HD kanalene.

Det samme gjelder digitalt bakkenett som signalleres service_type for H.264/MPEG4 standard definisjon. Derfor vil DVB-T bokser og TV'er som støtter MPEG2 SD sannsynligvis ikke finne en eneste kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC - Hdmi Ut -> Vantage - Hdmi Inn

Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    HDMI sender bilder i begge stillinger. Men bare normal (ikke HD) bilder i den ene innstillingen.

Kan man få pcbilde fra dataen til tv skjermen via vantagen? Dersom jeg bruker scart fra vantage til tv, kan jeg da bruke hdmi utgangen som tilkobling til pcen?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD henger løst ..Knock Wood

da ser det ut til at mitt problem med at CD henger er løst. Jeg gjorde et billig triks som jeg plutselig kom på, nemlig å bruke et viskelær over chipen på kortet. Dette fjernet da riper og eventuell korrosjon Så nå har Vantagen stått på Canal+ i nesten 3 timer uten en eneste drop out

Blir muligens at jeg bestiller HD fra CD i morgen

*Update* Vel, knock on wood kom til rette her... dvs, den henger ikke så lenge etter mitt triks, den kommer tilbake ganske kjapt uten at jeg må skifte kanal og tilbake igjen.. Uansett, jeg bestiller Canal Digital HD så er forhåpentligvis problemet eliminert

P.S kortet mitt er minst 5 år gammelt, og ifølge sat-master kunne det ha en sammenheng, de hadde en annen tuner til test som fungerte dårlig med gamle kort, men perfekt med nye kort, så cross fingers

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Blir muligens at jeg bestiller HD fra CD i morgen

P.S kortet mitt er minst 5 år gammelt, og ifølge sat-master kunne det ha en sammenheng, de hadde en annen tuner til test som fungerte dårlig med gamle kort, men perfekt med nye kort, så cross fingers
    Må du kjøpe HD-tuner fra CD også da? Jeg får ihvertfall inn C+ Film HD med kortet mitt med Canal Total pakka. Vil jeg få de andre HD-kanalene automatisk hvis jeg oppdaterer til Entertain? Leste at de kommer i Entertain pakka fra 1. juni. Kjipt å betale 990 kr for en mottaker du ikke trenger.

Side 18 av 89 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •