Den offisielle Vantage HD 7100 tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 89 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1771
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvilket programvare har du på vantage mottakeren ?
    Hvis du kjører 020101 skal alt fungere 100 % . Bruker denne selv . Husk at etter innstalasjon av av nytt soft , skal du kjøre en " Factory restore " , det gjør jeg alltid etter oppgradering . Har ikke opplevd at mottakeren "re-starter" hver femte minutt her ?!:neutral:
    La inn 020203 (den som er linket på et annet sted på siden) Men når det er en bug er det forståelig. La inn 020101 og nå funker det knirkefritt. Har dog litt problemer med at CD sine kanaler av og til låser seg med meldingen "Kryptert Program" men etter noen sekunder kommer bildet tilbake. Vet ikke hva som gjør til dette, men håper det blir fikset snart. Jeg kjørte Factory Restore i begynnelsen, men nå ser jeg det ikke er nødvendig. Det eneste FR gjør er jo å sette tuneren til standradinnstillinger osv, slik at man må søke inn alle kanaler på nytt. hadde favorittlisten fungert som den skulle, så har det gått greit, men når jeg skal laste den opp igjen til tuner, får jeg bare feilmeldinger...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Det er efter at man har lagt inn den nye sw.020203 at den restarter hele tiden på enkelte kanaler,og man trenger ikke noe Fabrikk resetting efter ny sw.
    Hei ,
    "Fabrik Defaullt " anbefales p.g.a gamle " setting ( kanallister ) av og til forårsaker krasj i nytt database ( loader versjon ) . Hvis du husker mange klaget før at kanallista forsvinner plutselig ved restart av mottaker og alle kanaler må skannes på nytt . Vel , dette er ikke tilfelle med de som har laget " Fabrikk Default " etter softvare opdatering , har korespondert med mange som eier Vanatage 7100 .

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,skal ta en test så får man se.:-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    La inn 020203 (den som er linket på et annet sted på siden) Men når det er en bug er det forståelig. La inn 020101 og nå funker det knirkefritt. Har dog litt problemer med at CD sine kanaler av og til låser seg med meldingen "Kryptert Program" men etter noen sekunder kommer bildet tilbake. Vet ikke hva som gjør til dette, men håper det blir fikset snart. Jeg kjørte Factory Restore i begynnelsen, men nå ser jeg det ikke er nødvendig. Det eneste FR gjør er jo å sette tuneren til standradinnstillinger osv, slik at man må søke inn alle kanaler på nytt. hadde favorittlisten fungert som den skulle, så har det gått greit, men når jeg skal laste den opp igjen til tuner, får jeg bare feilmeldinger...
    Favoritt lista di forårsaker feilmelding grunnet konflikt i database . Hvis du har laget FAV liste i loader versjon 1xxxx og nå kjører du versjon 2xxxx , så skal du lage nytt FAV liste etter du har skannet kanalene på nytt . Men du kan bruke Channel Edit 2.0 istedenfor fjernkontrol .

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen problemer med oppdatering og FAV.liste fungere som bare det den.:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Favoritt lista di forårsaker feilmelding grunnet konflikt i database . Hvis du har laget FAV liste i loader versjon 1xxxx og nå kjører du versjon 2xxxx , så skal du lage nytt FAV liste etter du har skannet kanalene på nytt . Men du kan bruke Channel Edit 2.0 istedenfor fjernkontrol .
    Har channel edit, men dum som jeg er vet jeg ikke hvordan man skal legge den tilbake til vantagen :| har sett litt på det, men finner ikke ut av det.... Skal prøve med en fabric reset, men i den forbindelse om man har lagret favorittene, og man søker inn alle knalene igjen, det har hendt seg tidligere at enkelte kanaler har skiftet plass i oppsettet, om dere skjønner... da må man jo "finne" dem på nytt da....

Forøvrig får jeg kun denne feilmeldingen på Canal Digital sine sendinger, altså Statusmelding "Kryptert Sending" På Viasat sine sendinger har jeg aldri opplevd dette, så det kan jo ikke være pga at jeg ikke kjører Factory Reset, da hadde jo feilen kommet på Viasat sine sendinger også mener jeg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Har channel edit, men dum som jeg er vet jeg ikke hvordan man skal legge den tilbake til vantagen :| har sett litt på det, men finner ikke ut av det.... Skal prøve med en fabric reset, men i den forbindelse om man har lagret favorittene, og man søker inn alle knalene igjen, det har hendt seg tidligere at enkelte kanaler har skiftet plass i oppsettet, om dere skjønner... da må man jo "finne" dem på nytt da....

Forøvrig får jeg kun denne feilmeldingen på Canal Digital sine sendinger, altså Statusmelding "Kryptert Sending" På Viasat sine sendinger har jeg aldri opplevd dette, så det kan jo ikke være pga at jeg ikke kjører Factory Reset, da hadde jo feilen kommet på Viasat sine sendinger også mener jeg.
    Hei ,
    Enklere kan det ikke bli !
    Ta en " Sys&Ch back up " direkte fra menyen til Vantage 7100 ( på en USB minne penn )
    Flytt USB minnebrikken i din PC . Start Channel Editor 2.0 , velg "Fil - Åpne " og velg den lagrede filen fra USB'n . Du ser kanalene rett foran deg i samme rekefølge de er blitt lastet opp fra satellitten . Nå kan du redigere ALT , kanal navn, rekefølge , slette kanaler du kommer aldri til å bruke m.m.
    Når du er ferdig med editeringen , velg lagre ifra "Fil" , flytt USB'n tilbake i tuneren , velg "Meny-USB" marker fila og bekreft med "Rødt ":idea:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kor finner eg Channel Editor 2.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage Settings-editor + UpdateTool HD v.2.0

Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Kor finner eg Channel Editor 2.0?
    Du finner den her.

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medinasat vil ikke levere

Medinasat kansellerte min ordre på Vantage 7100S, hadde tilogmed fått et sendingsnummer...

Er det noen som har andre tips på hvor denne kan fåes til en rimelig pris? (maxsat.no er ikke så rimelig.... selv om den er satt ned til 3850)

-bølgen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bølgen
    Medinasat kansellerte min ordre på Vantage 7100S, hadde tilogmed fått et sendingsnummer...

Er det noen som har andre tips på hvor denne kan fåes til en rimelig pris? (maxsat.no er ikke så rimelig.... selv om den er satt ned til 3850)

-bølgen
    Hvor mye rimmeligere er mottakeren i utlandet ? Tatt i betraktning at det kommer mva ( 25% på faktura verdi og frakt ) + fortollingsgebyr på 298 kr ( betalte denne siste gang jeg importerte min Kathrein mottaker fra Tyskland i januar 2008 ) . Og hva skjer hvis du er uheldig og mottakeren må sendes tilbake til reparasjon , dekker Medinasat frakta til Tyskland og tilbake ? Jeg tror import lønner seg hvis man sparer minst halvparten av norsk pris . Det er surt å vite at jeg kunne vente par uker og kjøpe min Vantage for 145 kr. billigere (betalte 3995 kr den dagen jeg bestilte denne ) , men det var verdt , mottakeren annkom postkontoret etter 2 dager og supporten jeg fikk hos maxsat i etterkant av kjøpet var helt topp .:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Fremdeles "Kryptert Program"

Da har jeg gjort som anbefalt her på forumet, etter jeg la inn 030201 så tok jeg en Fabrikkinnstillinger, men alikevel på Canal Digital sine sendinger fryses bildet, og jeg får altså Systemmelding: Kryptert Program. Sendingen starter som regel etter 10-15 sekunder, men av og til så må jeg skifte kanal for å få tilbake signalet.

Jeg har gått inn på Systemoppsett - Systeminformasjon og der står det følgende:

Laster Versjon: 00010001
    Versjon, hovedprogramvare: 02.01.01T-O
    Databaseversjon 03020103

Har dere andre de samme versjonene? Eller må jeg gjøre noe for å oppdatere til annen versjon eller hovedprogramvare? Jeg begynner å bli mektig lei av dette nå, og siden det tyder på at ingen andre her har dette problemet, vil jeg gjerne høre hvilke versjoner som ligger inne på deres Vantage.

Som sagt tidligere dette fenomenet eksisterer IKKE på Viasat sine kanaler, kun på Canal Digital.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skjer når C+ sender ut oppdatering til kortet,viasat pleier ikke og sende ny oppdatering til kortet før første tirsdag i mnd.Jeg har ikke det problemet lenger hos meg.Jeg har akkurat de samme verdiene i system informasjon som du.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvbs/dvbs2

Hejsa...

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med..
    Når jeg laver kanal søgning på min vantage HD 7100 har jeg fint signal via DVBS, men ikke via DVBS2 som jeg gerne skulle ha for at kunne finde Premiere Hd.
    Nogen bud på hvorfor jeg ikke har singal via DVBS2???

På forhånd tak.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,hvor har du koblet antenne kabelen?Så nettop på Premier HD se trykk på infoknappen og se hva som står der.Har du ikke andre HD kanaler du kan se når det gjelder Astra på 19.2 så har du jo flere friekanaler i HD.Når du ser i info så står det nede vilken DVBS som er der står du på en HD kanal skal det stå DVBS2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av supermoy
    Hejsa...

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med..
    Når jeg laver kanal søgning på min vantage HD 7100 har jeg fint signal via DVBS, men ikke via DVBS2 som jeg gerne skulle ha for at kunne finde Premiere Hd.
    Nogen bud på hvorfor jeg ikke har singal via DVBS2???

På forhånd tak.
    Gå til menu--manuell skanning--Astra 1E-C --- Transponder 29/72 trykk ok. 2ganger så skulle du ha 4 hd kanaler. Sjekk om du har signalstatus (80% hos meg) tror kanskje hd signalene trenger en bedre justert antenne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skjer når C+ sender ut oppdatering til kortet,viasat pleier ikke og sende ny oppdatering til kortet før første tirsdag i mnd.Jeg har ikke det problemet lenger hos meg.Jeg har akkurat de samme verdiene i system informasjon som du.
    Hmm rart at Canal Digital sender oppdateringer flere ganger i døgnet da....

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hvar jo ikke sikkert at det hvar det,men det gjør ikke det lenger her hos meg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hvar jo ikke sikkert at det hvar det,men det gjør ikke det lenger her hos meg.
    Nei, jeg synes dette er merkelig også. Da noen av de første firmwarene kom, så brukte jeg 010701 helt frem til jeg oppdaget at de hadde støtte for DD via HDMI, og med den 010701 versjonen opplevde jeg aldri at CD datt ut på noen måte. Så hva som er feilen, er et mysterium enda iallefall

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve og legge inn en av de andre sw.Vantage Firmware Download

Side 16 av 89 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •